Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 8 van de 11 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 71 tot 80 van de 109

Onderwerp: Reis USA april-mei

1. Top | #71
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2016

Standaard Re: Reis USA april-mei

Leuk dat jullie reageren.
    @petrajessy: de binnenlandse vlucht kostte rond de 165 pp volgens mij. We vliegen rechtstreeks, en heen op Miami, terug via Orlando. Een los retourtje Miami was er al voor 100 euro, via Spirit.
    Ik lees niet veel goede verhalen over hen, en het is voor ons teveel moeite om in onze kostbare tijd nog eens 3,5/4 uur terug te rijden naar Miami.
    We gaan zeker een aantal malls bezoeken, ze zitten toch dicht bij elkaar? The Mall at Millennia ziet er inderdaad erg tof en mooi uit.
    Verder staat er nog veel open in Florida. We willen in ieder geval naar Busch Gardens, en een waterpark van Disney. (en natuurlijk aan het strand liggen in Miami, Clearwater en Sanibel)
    Tips en ervaringen zijn altijd welkom!
    Het is tevens ook onze eerste verre vliegreis. Is het anders dan een vlucht binnen Europa qua controles etc?

2. Top | #72
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Je hebt gelijk! Heen op Miami, terug via Orlando.
    Op Sanibel heb je een reservaat waar je met de huurauto doorheen kunt rijden. Daar kun je prachtige vogels spotten en vissen. Je kunt op verschillende plekken je auto aan de kant zetten om foto's te maken en wildlife uitkijk torens in te klimmen. Wij deden er anderhalf uur over. Kan ook korter of langer. http://www.fws.gov/refuge/jn_ding_darling/
    Op Captiva ( Sanibel gaat langzaam over in Captiva) eten wij altijd bij the Bubble room. Een beetje gek restaurant en heerlijk eten!!! https://www.bubbleroomrestaurant.com
    Als je Sanibel op komt rijden ( over de brug) kijkdag goed aan weerskanten voor nesten met roofvogels. Ze zijn er altijd wel. Zodra je het eiland op komt kun je naar de fishingpier een kijkje nemen en het Sanibel gevoel krijgen.

Fishing Pier Parking Lot, 800 Dunlop Rd, Sanibel, FL 33957

Hier hebben wij een keer een grote zeeschildpad gespot en ook staan er vaak locals te vissen en zie je prachtige vissen! Veel witte reigers en pelikanen zijn hier te vinden. Zij komen op de vissen af.

3. Top | #73
    Florida Groupie petrajessy's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Wanneer vliegen jullie? Ik lees net dat klm tot de 18e april niet vanaf Brussel vliegt. Je kunt gratis omboeken om vanaf Schiphol te vliegen. Of vliegen jullie niet met klm?

4. Top | #74
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reiziger00 Bekijk Berichten
    Het is tevens ook onze eerste verre vliegreis. Is het anders dan een vlucht binnen Europa qua controles etc?
    Het verschilt nog wel wat met Europese vluchten. Allereerst is er de ESTA, toestemming om überhaupt naar de US te vliegen, maar die zul je al wel hebben. Dan moet je eerder op de luchthaven zijn (3 i.p.v. 2 uur) en kun je, afhankelijk met wie je vliegt, voor het inchecken nog een interview verwachten over je bagage.

Aan de andere kant van de plas is er ook nog Customs&Immigrations. Bij de eerste moet je het wit/blauwe douaneformulier inleveren wat je onderweg hebt ingevuld (al kan dat volgens mij tegenwoordig ook online), en bij de tweede (die je wel als eerste tegenkomt na landing en ook het voornoemde formulier afstempelt) mag je, al dan niet bij een computer op een paaltje (mits je terugkerend bezoeker bent), een serie vragen beantwoorden en je foto en vingerafdrukken laten nemen. Lijkt erg, maar valt i.h.a. wel mee. Maar wel wat uitgebreider als bij een Europese vlucht dus.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

5. Top | #75
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2016

Hoi, bedankt voor reacties. We vliegen met Brussels Airlines vanaf Brussel. Terug United.
    Wat voor vragen over je bagage kun je dan krijgen?
    Je moet het toch zelf ingepakt hebben?

6. Top | #76
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ja, dat dus. En of je het nog alleen gelaten hebt en cadeautjes voor anderen meeneemt. Van die dingen.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

7. Top | #77
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petrajessy Bekijk Berichten
    Wanneer vliegen jullie? Ik lees net dat klm tot de 18e april niet vanaf Brussel vliegt. Je kunt gratis omboeken om vanaf Schiphol te vliegen. Of vliegen jullie niet met klm?
    Wij vliegen 26/4 en UA heeft ons via twitter geadviseerd om om te boeken, na een tweet van mij.Wij vliegen nu vanaf Ams. Idd gratis, zelfde vluchttijden, alleen vanaf Ams.

8. Top | #78
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2016

Hoi,
    Brussels Airlines bied vervangende vluchten aan vanaf Frankfurt en Zürich momenteel.
    Ik denk dat eind april alle vluchten wel weer door zullen gaan.
    Wat raden jullie aan qua op tijd zijn voor een vlucht bij een binnenlandse vlucht van La Guardia NY naar Miami.
    En van Newark naar Brussel?
    Gewoon dezelfde tijden aanhouden als hier? 3 uur voor intercontinentaal en 2 uur voor kortere vluchten?
    Verder zullen we op de heenreis ben ik bang eerder moeten vertrekken. Je wilt het risico immers niet wagen om je vlucht te missen.

9. Top | #79
    Stamgast Roshelle's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2015

Wij houden wel altijd 3 uur bij internationale vluchten en 2 uur voor de andere vluchten. Wij waren vorig jaar 3 uur van te voren bij Brussel (we vlogen van Brussel naar Manchester) maar dat was echt mega overdreven.. Haha!

10. Top | #80
    Florida Groupie AlexFL's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007

Maar als je nou op schiphol zou vertrekken, zouden jullie vanuit purmerend dan ook 3 uur van te voren al op Schiphol zijn?

Forum Rechten