Haha. Nee. Bij lange na niet.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Halen de overige machines bv de 737's niet de langeafstands vluchten naar bv Aruba of vs ?
te kleine brandstof tank misschien ?
Haha. Nee. Bij lange na niet.
@767-300er, heb je dit bericht gelezen? En heeft dit invloed op de vluchten van Arke en Jetairfly denk je?
Technology Lab / Information Technology
Boeing 787 Dreamliners contain a potentially catastrophic software bug
Beware of integer overflow-like bug in aircraft's electrical system, FAA warns.
A software vulnerability in Boeing's new 787 Dreamliner jet has the potential to cause pilots to lose control of the aircraft, possibly in mid-flight, Federal Aviation Administration officials warned airlines recently.
The bug—which is either a classic integer overflow or one very much resembling it—resides in one of the electrical systems responsible for generating power, according to memo the FAA issued last week. The vulnerability, which Boeing reported to the FAA, is triggered when a generator has been running continuously for a little more than eight months. As a result, FAA officials have adopted a new airworthiness directive (AD) that airlines will be required to follow, at least until the underlying flaw is fixed.
"This AD was prompted by the determination that a Model 787 airplane that has been powered continuously for 248 days can lose all alternating current (AC) electrical power due to the generator control units (GCUs) simultaneously going into failsafe mode," the memo stated. "This condition is caused by a software counter internal to the GCUs that will overflow after 248 days of continuous power. We are issuing this AD to prevent loss of all AC electrical power, which could result in loss of control of the airplane."
The memo went on to say that Dreamliners have four main GCUs associated with the engine mounted generators. If all of them were powered up at the same time, "after 248 days of continuous power, all four GCUs will go into failsafe mode at the same time, resulting in a loss of all AC electrical power regardless of flight phase." Boeing is in the process of developing a GCU software upgrade that will remedy the unsafe condition. The new model plane previously experienced a battery problem that caused a fire while one aircraft was parked on a runway.
The memo doesn't provide additional details about the underlying software bug. Informed speculation suggests it's a signed 32-bit integer overflow that is triggered after 231 centiseconds (i.e. 248.55 days) of continuous operation.
Ja ik ken dit bericht en nee dit heeft totaal geen gevolgen voor de vluchtuitvoering van Arke en Jetair. Dit "probleem" is redelijk simpel te voorkomen.
Laatst gewijzigd door b767-300er; 02-05-15 om 07:09.
Gelukkig, je bent er weer b767-300er!
Kissimmee&Cape Coral 8-22 augustus 2014
http://ammerlaantjes.blogspot.nl/
Kissimmee&Cape Coral 27 april-11 mei 2019
https://ammerlaantjes2019.blogspot.com/
Arke winter 2015/2016.
Allereerst even iets over het in te zetten materieel: B767-300ERW. Machine vliegt ondergenoemde rotaties exclusief voor TUI Nederland.
Het zal de enige nog voor Arke opererende 767-300ERW zijn, de PH-OYI
Machine is uit januari 2000. Heeft zon 70000 vlieguren gemaakt en zon 15000 starts en landingen.
Maximum aantal vlieguren voor een Boeing 767-300ERW is 130.000. Praktijk leert dat de meeste maatschappijen zo rond de 100.000 vlieguren afscheid nemen van de Boeing 767.
Deze machine kan dus, in dat opzicht) nog een jaartje of 6 mee. Hij staat onder lease bij Arke tot het najaar van 2018. Dan neemt Arke afscheid van deze machine.
Het is ook mogelijk dat in plaats van de PH-OYI de OO-JNL van JetAir wordt ingezet. Deze kisten zijn zowel van buiten als van binnen gelijkwaardig. De OO-JNL is alleen een maandje nieuwer (februari 2000)
Seating van de PH-OYI in het winterseizoen 15/16:
31 Premium Comfortplaatsen (in een 2-3-2 opstelling)
86 Comfortplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
178 Economyplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
Totaal 295 zitplaatsen.
Schema (Alle tijden lokaal en onder voorbehoud van wijzigingen):
Dag Flight EQ. AMS SFB SFB MIA MIA AMS Flight Ma 317 76W 1000 1425 1555 1710 1825 930 318 Dag Flight EQ. AMS SFB SFB MIA MIA AMS Flight VR 317 76W 1000 1425 1555 1710 1825 930 318
Laatst gewijzigd door b767-300er; 03-05-15 om 11:41.
Niels.
dit is het toestel wat straks op Florida gaat vliegen ? Ph oyi
Wat is exact je vraag?