Gelukkig hebben wij ook allebei een eigen cc (1rekening) want die van me man was meteen de eerste dag al onbruikbaar.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
wij hebben ieder ook een kaart van visa, mijn man heeft de hoofdkaart, ik op mijn naam de extrakaart en betaal hier 16€ per jaar voor
en nog een back-up mastercard, die ik eigenlijk nog nooit heb moeten gebruiken
2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018
Gelukkig hebben wij ook allebei een eigen cc (1rekening) want die van me man was meteen de eerste dag al onbruikbaar.
Ik heb er nog eens over nagedacht en toch maar een card op mijn naam aangevraagd. Gaat zo helemaal goed komen met shoppen![]()
Vakanties in Florida: 1998, 2010 en 2014
Weblog vakanties met de kids: http://wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van de website over (verre) reizen met kinderen: https://www.gezinopreis.nl
Zomer 2018: camperreis van Las Vegas naar Denver
Ik heb de vakantie doorgebracht met alleen contant, pinnen met Maestro is bij veel ATM's mogelijk. Vooral tankstations hebben een ATM die het met de nederlandse passen doet en de wisselkoers is stukke beter dan die bij je eigen bank.
Contact nemen ze overal aan, niemand doet er moeilijk over. Soms lijkt het zelfs of ze het liever hebben.
Alleen ATM's vragen vaak nog een extra bijdrage voor het gebruik (bijv. $1,50-3,00). Beter koop je bij de Wal-Mart een pakje kauwgom met je pinpas en doe je $100,- cashback erbij. Doe je dat elke keer ipv bij ATM's geld halen, dan heb je aan het eind van de week er wel een maaltijd uit.![]()
Wij hadden de laatste keer bij Racetrack geld gepind (ATM buiten in de muur) en daar werden geen extra kosten berekend.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Onlangs even aan ICS-cards mijn reisplannen doorgegeven i.v.m. eventuele blokkade van creditcard.
Ik kreeg een bevestigingsmail waar o.a. dit in voorkomt:Netjes dat ze waarschuwen en gelijk een telefoonnummer vermelden voor calamiteiten............Hartelijkdank voor Uw email.
Op Uwrekeningen bij InternationalCard Services (ICS) zijn Uw aankomende reisplannen genoteerd.
Desalnietteminkan het voorkomen dat ondanks de notitie op Uw rekening een veiligheidsblokkadeeen betaling in Amerika tegenhoudt,
metname gezien de pincode in Amerika vrijwel niet gebruikt wordt.
Mochtzich dit in oktober voordoen ;
Wijzijn 24 uur per dag bereikbaar op nummer +31 (0)20 – 6 600 648. U kunt ookcontact met ons opnemen via de Servicedesk. Het telefoonnummer hiervan vindt uop de achterzijde van uw Card.
...................
Tevens geven ze aan, dat de pincode in de USA weinig gebruikt wordt.
Laatst gewijzigd door Michael66; 09-07-14 om 20:35. Reden: q
Aangezien wij in mei naar Florida vertrekken, ben ik aan het kijken voor een creditcard.
Ik heb totaal geen ervaring met een creditcard.
Welke creditcard gebruiken jullie? mijn collega raad de visa kaart van de ANWB aan.
Wij hebben een creditcard van onze eigen bank (Mastercard) en er later een Visa van de ANWB (ICS) bijgenomen omdat op een keer de mastercard een (voor de bank) onduidelijke transactie waargenomen had en gelijk geblokkeerd werd. Zekerheid voor alles, want een CC is bijna onmisbaar in de US, vooral met autohuur, hotelreserveringen etc.
Maar als je het er bij één wil houden is die van de ANWB een goed keus.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Ik heb ook al heel wat jaar een creditcard van mijn eigen bank (is ook Mastercard). Nooit problemen mee gehad en gebruik 'm regelmatig, ook in Nederland. Mijn ouders hebben van dezelfde bank een creditcard en zijn ook tevreden. Zij hebben een aantal keer gehad dat hun kaart (nummer dus) door anderen is gebruikt. Voordat ze daar zelf achter waren, kregen ze al een telefoontje van Mastercard en was eigenlijk alles al geregeld. Het enige wat zij moesten doen, was hun oude kaart doorknippen en wachten op de nieuwe. Dat is natuurlijk wel vervelend maar ook wel goed om te weten dat ze er dus bovenop zitten en je zelf verder geen schade er van hebt. De fraude was trouwens nooit na een Amerika vakantie maar na gebruik in een anders land. Voor Amerika vakanties is een creditcard wel aan te raden zoals Ta2 Gerrit ook al schreef.