Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 148 van de 196 EersteEerste ... 4898138146147148149150158 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.471 tot 1.480 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #1471
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    25

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Goedemorgen b767-300er,
    Bedankt voor de (vroege!) reactie. Staan de vliegroutes ergens weergegeven op de site? Of heb je ook de reserveringstool gebruikt?

    Als ik voor maart 2015 een retour Amsterdam-Orlando boek (heen vrijdag, terug zaterdag), staat er inderdaad bij zowel de heenvlucht als de terugvlucht geen tussenlanding vermeld. Bij een retour Amsterdam-Miami staat bij zowel heen- als terugvlucht een tussenlanding vermeld. Dit komt overeen met jouw vrijdagroute voor het winterseizoen.

    Als ik vervolgens hetzelfde doe voor mei 2015, staat er bij de retour Amsterdam-Orlando bij de heenvlucht géén, en bij de terugvlucht wél een tussenlanding aangegeven. Voor Amsterdam-Miami geldt voor die periode tenslotte dat bij de heenvlucht wél, en bij de terugvlucht géén tussenlanding is vermeld. Maar dit is dus verouderde informatie als ik het goed begrijp?

    Hoe 'definitief' is de informatie die jij hebt over de route vanaf april 2015? (Het gaat me niet zo zeer om de route zelf hoor, als wel om het beperken van het aantal tussenlandingen... )

    Bedankt alvast!
    Laatst gewijzigd door Michael66; 31-07-14 om 20:55. Reden: lege regels

  2. Top | #1472

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Nee deze staan nergens weergegeven op de site.
    Ik haal mijn informatie uit andere systemen welke alleen neschikbaar zijn voor medewerkers van schiphol etc.

    Uw punt heb ik idd ook geconstateerd op de website van Arke. Zie mijn opmerkingen daarover in de posts hierboven.



  3. Top | #1473
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2010
    Berichten
    112

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    maandags: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam
    vrijdags: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam

    Zou je dit iets kunnen uitleggen? Gaat het toestel op vrijdag eerst van Adam naar Orlando, dan naar Miami en terug naar Brussel? Dan vliegt het van Brussel naar Miami, dan Orlando en tenslotte naar Amsterdam? Dat red een toestel toch nooit in 1 dag?

    Mijn vrouw en ik willen in april 2015 met onze baby naar Florida en hadden gepland om op vrijdag met Arkefly vanaf Adam rechtstreeks naar Orlando te vliegen en dan op een dinsdag rechtstreeks vanaf Miami terug naar Adam te vliegen, dat is wat ik nu zie staan. Misschien toch maar even wachten op andere opties of duidelijkheid van Arke zelf?

  4. Top | #1474

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Zoals jij het uitlegt klopt het. De machine vertrekt op vrijdagmorgen af amsterdam naar Florida, komt zaterdagmorgen aan in Brussel en gaat dan weer terug. Uiteindelijk zondagmorgen weer in Amsterdam.



  5. Top | #1475
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Berichten
    25

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    En deze route geldt dan denk jij met alle waarschijnlijkheid ook op vrijdagen en zaterdagen vanaf mei 2015? Dus Amsterdam-Orlando en Orlando-Amsterdam rechtstreeks, en naar/vanaf Miami met tussenlanding op Orlando? Ik krijg hier van Arkefly nog niet echt duidelijkheid over, terwijl vliegen zonder tussenlanding voor mij juist de reden was om voor Arkefly te kiezen. (Misschien dat de klantenservice het écht nog niet weet?)

    Verder las ik elders in dit topic in een reactie van jou het volgende over meer of minder stoelen in premium comfort:

    Het probleem met de stoelen is al langer een bekend probleem. Heeft te maken dat ze met 2 types 767 toestellen vliegen die er van binnen niet hetzelfde uitzien. Kunnen ze ook niet gelijk trekken want de deuren zitten op andere plekken. Deze problemen ontstaan als ze wisselen van toestel door noodzakelijk onderhoud etc. Vanaf oktober is dit probleem opgelost omdat ze dan nog maar met 1 type 767 vliegen.
    In eerste instantie stond voor mijn vlucht de Dreamliner aangemerkt, maar dat is inmiddels veranderd in Boeing 767-300. Als ik het goed begrepen heb is dan na oktober 2014 alleen nog het toestel met winglets (31 premium comfort plaatsen) in de running?

  6. Top | #1476

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Daar moet ik een kleine correctie in maken. Aanvankelijk was dat 31 oktober 2014 inderdaad, maar doordat Boeing wat later levert dan gepland is dat nu pas 4 januari 2015. Veel later zal dat niet worden omdat de 2e dreamliner machine begin september de productieband opgaat.

    Inderdaad. Zoals het in de schipholsystemen staat is anders dan op de website van Arke op dit moment.
    Dit was voor aankomende winter exact hetzelfde verhaal, ook toen in de schipholsystemen anders dan in de arke website. Dit werd later pas aangepast op de arkewebsite.


    Op de website van vliegschemas.nl waren de laatste 3 jaar ook vaak andere tijden te zien dan op de website van arke. Achteraf bleek vliegschemas het veelal bij het juiste einde te hebben en corrigeerde arke haar tijden later. Zie daarvoor ook dit topic 10 tallen paginas terug.



  7. Top | #1477
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    327

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Gisteren terug gevlogen vanaf Sanford naar Miami. Inmiddels is dat de 3e keer via deze route met ArkeFly. De voorgaande 2 keer konden we met zo'n uitstapkaart wachten in de ,,hal''. Dit keer moesten we aan boord blijven, moesten we in verband met tanken op onze stoel blijven zitten en was er geen gebruik van toilet mogelijk. Wij vonden het in ieder geval niet prettig om nog 1,5 uur zo te moeten wachten. Er werd weliswaar wat ,,poespas'' in het vliegtuig uitgehaald door de cabin crew. Zij moesten de ,,fuel position'' innemen. Toen er daadwerkelijk getankt moest worden stonden de dames de knoetjes recht te doen. Nou, het zal allemaal wel binnen de spelregels zijn, maar merkwaardig vind ik het wel. Moet overigens wel zeggen dat de rest prima is verlopen! Zelfs de service aan boord is voldoende. Het grootste voordeel voor ons om met ArkeFly te vliegen is toch de prettige afhandeling op Sanford. Superrelaxed vliegveld. Een aanrader.
    Laatst gewijzigd door pzomerdijk; 30-07-14 om 22:18.

  8. Top | #1478
    Newbie
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    6

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ook ik heb geworsteld met de Arkefly vluchten voor in April. Ons oog viel op deze tickets omdat deze het goedkoopst zijn van allen ( tenminste....als je snel genoeg bent met boeken) Jammer idd dat de Dreamliner ip niet meer doorgaat, waarover ze konden zeggen dat het voorlopig in de winter de bedoeling is met de Boeing 767-300 ER te vliegen, maar.....wijzigingen voorbehouden!
    Contact gehad met Arke over het gerucht ( tenminste, daar waren WIJ nog niet van op de hoogte) dat Jetair de vluchten gaat doen in de winter. Dit is meerdere keren bevestigd! Je vliegt met Jetair en niet met Arkefly ( zal vast ook goede maatschappij zijn, maar als je vliegangst hebt wil je dat soort dingen weten). Hier staat NIETS van op hun site.... Dit heb ik ook terug gekoppeld aan Arke.

    Maarrrrrr.....uiteindelijk gister dan toch de tickets besteld!!! Wel onze route om moeten draaien om nog voor voordelige tarief in aanmerking te komen ( de dag ervoor waren die andere tickets 150,- duurder geworden nl )
    Het duurt nog ff......April......maar moeten ook nog zat dingen regelen,dus de voorpret is al lang en breed begonnen.
    Joehoe......Florida here we come!!!

    zin in

    Carin
    ​first time Florida in 2015

  9. Top | #1479

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Jetair en Arkefly zijn nu nog 2 maatschappijen, maar de directie is ondertussen al 1 en heet TUI Benelux.
    Kwestie van tijd dat de rest ook samengaat. Arke en Jetair vallen beide al onder TUI en de toestellen zien er al hetzlefde uit.
    De vloot wordt ondertussen al omgebouwd begin 2015 en afwijkende toestellen worden uitgefaseerd.
    De dreamliners van arke worden in april 2015 aan de binnenkant ook omgebouwd zodat ze binnen de hele TUI groep hetzelfde zijn.
    Je boekt je reis bij Arke of Jetair en je zal met 1 van de 2 maatschappijen vliegen.
    Aan de buitenkant en de binnenkant zien de toestellen er hetzlefde uit en hebben dezelfde kleuren en logos.
    Jetairfly gaat de Florida route doen. In de winter met hun 767, in de zomer met hun nieuwe 767 die de huidige 767 gaat ervangen. Deze nieiwe komt overigens van Arkelfy...... (PHOYJ).
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 31-07-14 om 22:20.



  10. Top | #1480
    Vaste Bezoeker verbeek's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009
    Locatie
    Oostende Belgie
    Berichten
    91

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Jetair is gevestigd in Oostende waar wij wonen(deelgemeente Zandvoorde).
    Als jetair nu eens vanuit Oostende zou willen vertrekken zou super zijn;we keep on dreaming
    Rechtstreeks naar Orlando is dus enkel vanuit NL,naar Miami vanuit B(als je nergens nog een tussenlanding wil )
    Wij boeken onze tickets 6 tot 8 maand op voorhand en hebben altijd al een lagere prijs gevonden(wel met tussenstop)

    Trouwens een nieuwe 767 voor jetair?
    Een oude die ze overnemen waarschijnlijk?
    Jetair heeft een hele jonge vloot hopelijk houden ze dat zo.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •