Ik heb het via de mail gedaan met vermelding van mijn naam en laatste 4 cijfers van mijn cc.
service@icscards.nl
mits je kaart door ICS is uitgegeven uiteraard.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Dit is alleen van toepassing op je betaalpas, je CC is altijd wereldwijd.
Gulfcoast 2016 http://sloofjes2016.blogspot.com
New York 2015 Gulfcoast 2014 Las Vegas en Florida 2013
Oude blogs: http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl
Ik heb het via de mail gedaan met vermelding van mijn naam en laatste 4 cijfers van mijn cc.
service@icscards.nl
mits je kaart door ICS is uitgegeven uiteraard.
Sommige Belgische corporate kaarten worden geblokkeerd in de VS sinds eind 2013
Je kan ze enkel deblokkeren door een transactie uit te voeren aan een ATM.
Van de kosten van zo'n afhaling word je niet vrolijk bij sommige banken.
Hoe werkt het?
Telkens wanneer u de States bezoekt, ook wanneer u het land reeds tijdens een vorige trip bezocht heeft , vragen wij u om u te identificeren door geld af te halen aan een geldautomaat (ATM). Ga naar de 'Worldwide ATM Llocator'. Deze geeft u een overzicht van alle geldautomaten ter wereld waar u geld met Visa of MasterCard kunt afhalen. We bevelen aan om meteen cash af te halen wanneer u in de luchthaven in de Verenigde Staten aankomt. Deze pin-transactie is voldoende om u te identificeren.
Ik ben vergeten om mij te identificeren aan een geldautomaat. Wat nu?
Elke transactie met uw kaart, zonder eerst cash geld afgehaald te hebben, wordt geweigerd in de winkel én u ontvangt een SMS op uw GSM. Dit bericht** luidt als volgt:
"For your security, the card ending with 1234*** is locked in this country. To unlock, make a cash withdrawal. More information on bcc-corporate.be".
Ik heb 3 CC:
de duurste (Visa) kost mij in de VS:
- 3,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
- 1,4% commissie voor afhalingen via een geldautomaat
Mijn corporate kaart kost mij in de VS:
- 2,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
- 1% commissie voor afhalingen via een geldautomaat en 2% op afhalingen aan een loket, beide met een minimum van € 5,00
de goedkoopste:
- 1,50% op het bedrag van de transactie bij omzetting naar euro (POS & ATM)
- 1% commissie voor afhalingen via een geldautomaat
Voor de Belgen heb je op deze site een mooi overzicht van de kosten bij elke bank.
Gewoon een klein bedrag bij de ATM halen dan vallen de kosten wel mee.![]()
Daarvoor wil ik juist waarschuwen.
Sommige banken rekenen een minimum bedrag aan. In mijn geval 5 € voor de kaart waar ik juist eerst langs de ATM moet.
Vraag aan je bank alle tarieven voor je CC-kaart in het buitenland, want er zitten grote verschillen tussen de banken.
Ze voeren het ook niet in alle filialen tegelijk in. De apparatuur wordt winkel voor winkel omgebouwd. Dus het kan nu zijn dat je in het ene filiaal al wel en in het andere nog niet je pincode bij je cc moet gebruiken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com