Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 11 van de 14 EersteEerste ... 910111213 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 135

Onderwerp: Naam op vliegticket

  1. Top | #101

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Tot zover bedankt voor alle reacties. Inmiddels ook met KLM contact gehad en ook zij zeggen dat alleen de eerste voornaam en achternaam goed zijn. Ook heb ik terug gekeken en stond er letterlijk bij onze boeking dat we alleen onze eerste voornaam volgens paspoort moesten vermelden. Dus dat ziet nu wel goed denk ik

    @knaapje: ik raakte in verwarring toen een collega mij vertelde dat ik echt alle namen moest doorgeven en er goed op moest letten. Echter heb ik hem verkeerd begrepen en ging het erom dat ik het documentnummer exact moest vermelde zoals het in het paspoort staat. 1 cijfer of letter verkeerd en je zit meteen in de controle. Vandaar dat ik de vraag stelde. Maar aangezien het zo duidelijk vermeld staat op de ESTA website is het me nu dus helemaal duidelijk!

  2. Top | #102
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Kwam er laatst achter dat ik bij het boeken van mijn vliegticket in mijn achternaam 1 letter vergeten ben. Ik heb mijn meisjesnaam opgegeven: van Ballegoojen, maar dit moet zijn: van Ballegooijen.
    We vliegen met Swiss Air, geboekt via Lufthansa.
    We hebben de tickets via Schipholtickets geboekt. Ik heb dit daar gemeld en voor € 80 kon ik een naamswijziging doen. Nu wilden ze dit gaan regelen, maar blijkt dit niet te kunnen volgens Lufthansa.
    Schipholtickets heeft nog gebeld met Swiss Air en die zeggen dat dit niet nodig is, omdat het maar om 1 letter gaat. Ze hebben een aantekening in de boeking vermeld en dit moet voldoende zijn om geaccepteerd te worden.
    Toch vind ik het niet zo'n fijn idee . Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En hoe liep dit af???

  3. Top | #103

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Zorgen dat het veranderd wordt. je komt simpelweg niet mee.



  4. Top | #104
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    19

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @ b767- 300er.
    Of Air Berlin vliegen. Ik kreeg een nieuw ticket ter plekke. Gratis en voor niks.

  5. Top | #105
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    Ik kan het dus niet wijzigen, doen ze niet bij Lufthansa. Maar bij Swiss Air, waar we mee vliegen hebben ze een aantekening bij de boeking vermeld.
    Dan zou het geen problemen moeten opleveren.

  6. Top | #106
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    19

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @ Anita.
    Daar zou ik niet op vertrouwen. De douane is diegene die hierover beslist en aantekening of niet als er een foutje inzit ben je niet diezelfde persoon.
    Persoonlijk meegemaakt op Miami airport. Paspoort naast het ticket foutje op het ticket en nee ik kwam er niet doorheen.
    Hals over kop terug naar de balie van Air Berlin met de CC in handen om een nieuwe stoel te betalen maar ik kreeg zonder enig probleem een nieuwe ticket. Smile van de medewerker en de complimenten van de firma.

  7. Top | #107
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @C Verkerk
    En hoe ging dit dan op de heenvlucht? Daar geen problemen gehad? Dan wordt dit toch niet door de Amerikaanse douane gecontroleerd?
    Om nu meteen al een nieuw ticket te kopen vind ik ietwat voorbarig, ik had graag de €80 voor naamswijziging betaald maar dit blijkt niet te kunnen.

  8. Top | #108
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    19

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @ Anita74.
    Gewoon erdoorheen geslipt denk ik. We hadden het zelf ook niet gezien.
    Achteraf gezien had ik liever gehad dat het al op de heenvlucht gezien was. Nu stond ik daar. Iedereen ingecheckt,koffers kwijt en ik mocht als enige het land niet uit.
    Dan slaat de paniek wel eventjes toe. Ik wil je geen onnodige angst aanjagen maar ik zou zorgen voor een ander ticket hoe dan ook. Is het niet mogelijk dat je zelf contact opneemt met Swiss Air?
    Nu zit je toch ook in de zenuwen en blijft dit als een splinter in je vinger irriteren.

  9. Top | #109
    Stamgast Anita74's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Locatie
    Wijk en Aalburg
    Berichten
    181

    Standaard

    Klopt inderdaad. Ik had zelf al wel contact opgenomen met Lufthansa, maar de uitvoerende maatschappij is Swiss Air, dus daarom deed Lufthansa niets. Wel raar, want de vluchtnrs beginnen wel met LH. Misschien idd toch nog een keer zelf proberen bij Swiss. Vind het dan wel raar dat ze mij verzekeren dat het goed gaat.

    Ging het bij jou ook om 1 letter?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 08-05-14 om 12:04. Reden: 1+1

  10. Top | #110
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2014
    Berichten
    19

    Standaard Re: Naam op vliegticket

    @ Anita74.
    Nee om mijn voornaam(en) Als goede katholiek kreeg ik vier voornamen mee van mijn ouders en er stonden er maar drie op het ticket.
    Het was een foutje van niks althans in onze ogen maar de douane mevrouw dacht daar toch echt anders over.
    We hebben sindsdien de tickets met een loep gecontroleerd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •