Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 40 van de 64 EersteEerste ... 30383940414250 ... LaatsteLaatste
Resultaten 391 tot 400 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

  1. Top | #391
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Wij gaan in december naar Florida (hiep hoi) en vliegen met BA. Nu zag ik dat BA onze heenreis nogal drastisch heeft gewijzigd. De overstap in Chicago, die eerst twee uur zou duren, is ineens meer dan 6 uur geworden. Dat is nogal wat vind ik, zeker omdat we met vier kinderen reizen. In totaal duurt de reis nu meer dan 24 uur en bovendien komen we diep in de nacht (plaatselijke tijd) pas aan bij onze villa en vraag ik me af hoe we de sleutel dan moeten krijgen.
    We hebben onze tickets via Schipholtickets.nl geboekt en ik heb contact met hen opgezocht. Ik kreeg een mailtje vol spelfouten en andere slordigheden terug met het bericht dat de oorspronkelijke vlucht geannuleerd was, en dat er geen ander alternatief was dan dit.
    Ik kan me dit haast niet voorstellen. Is dit normaal? Heeft het zin om een mail te sturen naar BA, via hun website? Of zijn er andere mogelijkheden?
    Ik zou het erg prettig vinden om van meer ervaren reizigers te horen of hier iets aan te doen is, en zo ja, wat we het beste kunnen doen.

  2. Top | #392
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Dat er een binnenlandse vlucht geschrapt of gecombineerd word is niet abnormaal. Ze laten liever één vol toestel vliegen dan 2 halfvolle. Dat is ons (voornamelijk bij Delta) ook al vaker overkomen. En dat het een week later weer teruggedraaid word ook, overigens.

    Voor de sleutel zou het geen probleem moeten zijn. Of de woning heeft een keybox bij de voordeur, of het kantoor van het management heeft een buitenbox waar de sleutels en toebehoren liggen. In beide gevallen zul je van de verhuurder een code krijgen om deze box te openen. En anders (hebben wij al meegemaakt) is er wel iemand op het kantoor van het management aanwezig. Ik zou het i.i.g. even aangeven, dat je zo laat arriveerd.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #393
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Locatie
    Lelystad en Sebring
    Berichten
    873

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Judith, ik weet niet of je aan mijn antwoord wat hebt. maar ik zou eerst kijken of je de tickets kosteloos kan annuleren. Lijkt mij dat dat juridisch gezien kan. Ook zou ik zeker contact opnemen met British Airways. Mijn ervaring met B A is zeer goed en ik vlieg toch al weer vele malen met B A.

    SchipholTickets.nl is aangesloten bij het Algemeen Nederlands Verbond van Reisondernemingen (ANVR) en misschien kan je daar vinden wat je juridische mogelijkheden zijn.

    Jij hebt er nu niet zo veel meer aan maar misschien voor de volgende keer. Ik kijk meestal goed wat de mogelijkheden zijn op diverse site's voor de route en ticket prijzen. Ook probeer ik, als het kan, niet over te stappen in de USA. Dit in verband met verschillende malen problemen met vertragingen en zelfs geannuleerde vluchten. Zeker probeer ik een overstap te voorkomen in Chicago, New York of Washington D.C. Als ik alle mogelijkheden op een rijtje heb dan ga ik direct op de site van B A kijken. En kom dan tot de conclusie dat direct boeken niet eens duurder is of slecht heel weinig.

    Ik stap ook weleens af van mijn principe zoals de laatste vlucht. Wij vlogen begin september naar Las Vegas.Toen vond ik een vlucht van Amsterdam via Londen en Dallas naar Las Vegas voor 250 euro!! goedkoper p.p Nou dan wil ik wel een keer extra overstappen. Blij was ik helemaal toen bleek dat de vlucht van Londen naar Dallas 100 lege plaatsen bleek te hebben. ! Daarom was de vlucht waarschijnlijk zo goedkoop. De terugvlucht eind november is wel direct van Las Vegas naar London.

    Judith ik hoop dat je een oplossing kan vinden en wens je veel succes.

  4. Top | #394
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Bedankt, Gerrit. Dat de sleutel wrs. Geen probleem is, scheelt alweer een hoop kopzorgen. Ik zag ons al een hele nacht door Orlando rijden met (hopelijk) slapende Kids achterin.
    Blijft over dat ik een reis van meer dan 24 uur wel érg lang vind met kinderen en toch wel graag wil proberen om dit te veranderen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

  5. Top | #395
    Florida Groupie Bosevents's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010
    Locatie
    Nunspeet
    Berichten
    256

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Ik zou zeker bellen met BA of naders met SchipholTickets.nl
    Annuleren kan maar kost soms wel. Alhoewel men u ook de reis heeft gewijzigd lijkt mij het logisch dat ze een soort coulance moeten betrachten.
    Ik hoor graag hoe het ging...
    Ik hoop dit in april/mei niet mee te maken
    Succes
    Het leven is een reis maar ik ga het liefst naar Florida.

  6. Top | #396
    Florida Groupie theovg's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2006
    Locatie
    Rotterdam, Netherlands
    Berichten
    290

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Ik zou even BA bellen en het probleem voorleggen meestal hebben ze wel een oplossing.

  7. Top | #397
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Jij ook bedankt, Frans. Wij hadden in eerste instantie ook maar één overstap in gedachten maar hier hetzelfde verhaal. De prijs voor de reis die wij uiteindelijk geboekt hebben, bleek zo ontzettend veel goedkoper dat we dat de extra tijd wel waard vonden. Hadden we niet gedaan als ik had geweten dat we dan zo'n extreme overstap zouden krijgen (die in eerste instantie dus niet zo lang was). Maar goed, contact opnemen met BA is dus wel een optie. Annuleren... Dan moet ik eerst eens heel goed kijken of er nog wel iets anders te boeken is voor 6 personen in de kerstvakantie...

  8. Top | #398
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009
    Locatie
    Elst, in de Betuwe
    Berichten
    1.028

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Bellen heeft absoluut zin!
    Wij hebben nu al drie keer gehad dat BA tijden had veranderd, ten nadele van ons. Twee keer hebben wij om een andere vlucht gevraagd en, na wat aandringen, ook gekregen. Dit kostte ons niets. Je moet je wel goed voorbereiden en zelf uitzoeken wat je dan wilt en dit voorleggen. De derde keer hebben wij de hele vlucht geannuleerd en ook dat was kosteloos. Zij hebben immers de vlucht veranderd en als je het daar niet mee eens bent en aangeeft dat je, als je dit wist, niet die vlucht had uitgekozen, dan sta je in je recht.

    BA heeft een telefoonnummer in Nederland en soms krijg je zelfs Nederlandssprekende medewerkers aan de lijn!
    Laatst gewijzigd door elstars; 15-11-13 om 17:50.

  9. Top | #399
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Bedankt alvast allemaal voor het meedenken. Het geeft me al veel rust om te weten dat er meer mensen in dit schuitje hebben gezeten en dat er nog hoop is .
    Ik ga vanavond even goed kijken of ik online nog wat alternatieven vind, en dan idd bellen. Hopelijk lukt dat op zaterdag.
    Pff, ik beschouw mezelf altijd als een behoorlijk relaxed persoon maar de stress die ik nu ineens heb..., en dan ook nog om iets wat wél erg vervelend is maar verder niet levensbedreigend of zo... ik houd jullie op de hoogte!

  10. Top | #400
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Vliegen met British Airways (BA)

    Hey, ik heb hetzelfde meegemaakt. Kort gezegd; jij hebt een bepaalde route/tijd geboekt, die boeken hun nu moedwillig om (geen overmacht) waardoor jij kosteloos recht hebt op wijzigingen en/of annuleringen. De vraag is of ze een goede wijziging aanbieden....

    In mijn geval heb ik de tussenpersoon overgeslagen en direct naar BA gebeld, zij hebben mij direct op een nog betere vlucht gezet. Service van BA vind ik top!



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •