Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Wat heeft een koffiezetapparaat en filters nog te maken met USAFUN
Founder of 2 Florida/Orlando forums
Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023
Zou het heel misschien ook aan het soort vragen die je stelt kunnen liggen, vraag ik je heel voorzichtig want je kunt tegenwoordig je woorden vaak maar beter op een goudschaaltje wegen of iedere bewering voor zoete koek slikken. Dan blijft het hier wel gezellig, behalve voor de medewerkers van het bedrijf waarover wordt gesproken en die op een forum geen weerwoord kunnen bieden. Dus, omdat ik toch wel benieuwd naar je motivatie ben, vraag ik je ook vriendelijk of je je mening misschien eens kunt toelichten?
De site van www.usafunvacations.nl geeft je bijvoorbeeld heel er veel informatie over de inrichting van je villa:Met een heel klein beetje moeite had je het antwoord op je vraag dus best zelf kunnen vinden, dunkt mij zo.... een telefoon, een kleurentelevisie met satelliet-/kabelontvangst, centraal geregelde airconditioning en verwarming, handdoeken en linnengoed. Elke wooneenheid heeft een badkamer met douche en bad. Op de kamer heeft u verder de beschikking over een compleet uitgeruste keuken met fornuis, koelkast met vriesgedeelte, een magnetron, een broodrooster, een koffiezetapparaat, afwasmachine en al het nodige kookgerei, bestek, borden, bekers en glazen.....
Mijn persoonlijke ervaring met deze reisorganisatie is dat ze best behulpzaam zijn en dat ze je, naar vermogen terwille zullen zijn. Zeker voor een internetbedrijf zijn ze uitstekend en gratis bereikbaar; de telefoon wordt tijdens kantooruren immers altijd opgenomen en mails worden direct beantwoord. Ik kan me wel voorstellen dat men er niet altijd tijd beschikbaar heeft om de info die je zelf gemakkelijk op internet kunt vinden, aan de klanten voor te lezen/door te mailen. Noem mij trouwens maar eens een internetorganisatie die een dergelijke service wel biedt........
Laatst gewijzigd door Teleton; 10-11-13 om 16:17.
nu laten de meeste mensen dit soort zaken ook gewoon komen zoals ze zijn. Sommige villa's staan al de eerste benodigdheden klaar, anderen niet. Omdat men bij USAFUN ook niet van te voren weet wélke villa ze verhuren kunnen ze ook geen sluitend antwoord geven op algemene vragen. Maar met een Walmart die 24/7 open is is dat meestal ook geen probleem.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Laatst gewijzigd door Ritchie; 10-11-13 om 17:03.
Founder of 2 Florida/Orlando forums
Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023
Ik geef enkel aan dat mijn ervaring anders is. Dat het bedrijf daar niet op kan reageren, komt doordat ik mijn ervaring niet dusdanig schrijnend vindt om ze daar via een directe mail op te wijzen. Ik vind daarentegen dat ik mijn gevoel rustig op een forum mag delen. Zeker op het moment dat ik vragen stel die gaan over de positieve ervaringen van anderen. Naar mijn idee zou de gerechtigdheid van een post niet moeten hangen aan het feit of je ervaring positief dan wel negatief is en zeker niet aan het feit dat de betreffende organisatie er wel of niet op zou kunnen reageren.
Afgezien daarvan wil ik best delen waar ik mijn gevoel op baseer. Als ik hen vraag wat de mogelijkheid is om eventueel onze vakantie te verlengen en een latere vlucht te boeken, zit ik niet te wachten op het antwoord: “Dit kunt u wel op uw buik schrijven”. Ik vind de intonatie in hun email-verkeer over het algemeen te frivool. Zeker als ik dit vergelijk met hoe we door andere agenten benaderd worden.
De vraag over de koffiefilters (die overigens niet beantwoord wordt op hun website; bedankt voor de prachtige neerbuigende commentaren daarover!) heb ik hen niet eens gesteld. Dat vind ik typische vragen voor op een forum als dit. Daar waar ervaringen gedeeld worden. Ieder mens is anders en ik ben er zo eentje die erg onzeker is en graag dingen van te voren uitvogelt.
Dat gezegd hebbende, is dit onzekere vogeltje inmiddels ook overtuigd van jullie gelijk dat in dit topic en op dit forum geen plek is voor mijn vragen. U bent gegroet!
Krek wa'k dacht.....een verontwaardigde reactie. Natuurlijk mag je je bedenkingen over een bepaald bedrijf hier delen. Maar kom dan wel met feiten die er toe doen. En als je dat zelf niet doet, dan zal er om gevraagd worden. Je vind je klacht niet schrijnend genoeg om er met dat bedrijf over van gedachten te wisselen, maar schrijft wel op een forum dat je ze niet behulpzaam vindt? In de meeste overwegend positieve commentaren geeft men aan waarom men wel tevreden is. Is het dan zo vreemd als jou gevraagd wordt om je mening toe te lichten?
Je geeft aan dat je dingen graag van te voren uitvogelt. Vergeef me de vraag hoor, en je zult het misschien wel weer neerbuigend vinden, maar waarom heb je dan niet precies uitgevogeld hoe lang je precies met vakantie wilt? Eerst boeken en dan verlengen? Met deze vraag vang je bij iedere andere organisatie bot. Tenzij je (dure) tickets hebt gekocht die wel de mogelijkheid bieden om de lengte van het verblijf aan te passen. Tot slot wijs ik nog maar eens op de algemene voorwaarden van de organisatie, die je ongetwijfeld voor je boekte hebt ontvangen en waarin ongetwijfeld een paragraaf over wijzigingen is opgenomen.
Wanneer de toon van het antwoord van dit bedrijf je niet aanstaat, dan kan je dat toch gewoon eerst tegen de betrokken medewerker zeggen in plaats van het hier te ventileren? Zij kunnen dan rekening houden met jouw wensen en ik ben er van overtuigd dat je dan in het vervolg formele berichten terug zult krijgen. Dit soort kleinschalige bedrijven staan bekend om hun informele manier van werken. Ik geef onmiddelijk toe dat dit niet bij iedere klant past. De een houdt nu eenmaal van de moeder en de ander van de dochter.....Persoonlijk stoor ik me helemaal niet aan een direct en duidelijk maar misschien wat onparlementair antwoord. En nog wat anders wat mij opvalt: je zult deze organisatie ongetwijfeld zelf benaderd hebben. Wanneer je hun reactie dan ten opzichte van andere aanbieders te frivool vindt, waarom ga je dan met hen in zee?
Op dit forum is plaats voor iedere vraag. Je hebt hier ook keurig antwoord gekregen op je koffiefiltervraag. Er is ook ruimte voor jouw kritische kanttekeningen. Die je nu in tweede aanleg ook gedeeltelijk gemotiveerd hebt, zodat een ieder zich er een beeld van kan vormen.
Samenvattend ben je gepikeerd omdat je een mail hebt gekregen waarin staat dat je een verlenging van je geboekte vakantie wel op je buik kunt schrijven. Blijf ik zelf met de vraag zitten of je frustratie zich nu echt op die buik richt, of op het feit dat je nee op het rekest krijgt op de vraag of je een overeenkomst kunt wijzigen.
Laatst gewijzigd door Teleton; 11-11-13 om 08:54. Reden: t
Ik heb dit nog eens nagevogeld en ik moet ruiterlijk toegeven dat je hier een punt hebt. Op de site van usafunvacations wordt slechts vermeld dat er een koffiezetapparaat aanwezig is. Over koffiefilters wordt niet gerept. Het zou overigens teveel van hen gevraagd zijn om te vermelden wat er niet is......
Mijn opmerking is weliswaar niet juist, (waarvoor excuses) maar niet neerbuigend. Wanneer een verwijzing naar een bron als neerbuigend ervaren wordt, kunnen we de tent hier wel sluiten.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hoe waar. Ik heb al eens geschreven dat als een vraag niet bevalt je dan gewoon de vraag NIET moet beantwoorden.
Het is ongeveer zoals met de TV. Als het programma je niet aanstaat zap dan weg.
Ik denk wel eens dat er mensen zijn hier in Florida die zich dood vervelen en niets anders doen dan vaak onzinnige antwoorden geven op vragen. En dan zijn er mensen zoals San & Ien die het voor gezien houden.
Ikzelf ben ook heel voorzichtig geworden met het stellen van vragen. Maar ik moet wel inmiddels zeggen dat er ook positieve en vriendelijk mensen zijn die vragen wel op een aardige manier beantwoorden.
Ik los het dan zo op om de mensen die wel normaal kunnen antwoorden via PB-tjes verdere vragen stel. Dat werkt. Blijf je tenminste verschoont van de onaangename mensen met hun vaak neerbuigende commentaar.