Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 12 van de 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 134

Onderwerp: Haaien en kwallen in Florida

  1. Top | #111
    Stamgast
    Ingeschreven
    Aug 2009
    Berichten
    180

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Brr ik heb echt een ontzettende hekel aan kwallen en haaien en eigenlijk alles wat in de zee zwemt. Komt bij dat in Clearwater nog veel stingrays zitten ook in de branding, die genieten daar van het warme water terwijl ze zichzelf hebben ingegraven. Als je daar op staat......... affijn, er is al een forumlid geweest met zo'n pijnlijke ervaring!

  2. Top | #112
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Gisteren meer dan 150 badgasten met kwallensteken behandeld in Volusia County.
    Niet fijn!!

    Lee meer op http://bit.ly/11WxbGB


    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  3. Top | #113
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Het blijft oppassen, vooral aan de Atlantische kust.
    Teen bitten by shark on Ormond Beach
    Area not known for shark bites, officials say

    ORMOND BEACH, Fla. —A 17-year-old was bit on the shoulder by a shark in Ormond Beach on Monday afternoon, according to Volusia County Beach Patrol. According to officials, the boy was waist deep in water when he bent over to touch the sand and was bit. The bite happened near the 100 block of Ocean Shore Boulevard. It is an area not known for shark bites, according to Volusia County Beach Patrol Ocean Rescue Capt. Tammy Marris. The bite is considered minor. The teen had about six lacerations and was taken by ambulance to Halifax Medical Center.

    There were large crowds at the beach for Labor Day. Other beachgoers were not told to leave the water. Marris said beach officials noted a large amount of bait fish in the water all over Volusia's beaches.
    Read more: http://www.wesh.com/news/central-flo...#ixzz2dllM3MZl
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-09-13 om 22:40.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #114
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Berichten
    24

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Ik lees iets over een haaienseizoen maar niet wanneer dit seizoen precies is... kan iemand mij dat vertellen??? Ik neem aan dat die haaien en zijn kwallenvriendjes tijdens kerst en oud en nieuw ook op vakantie zijn? #wishfulthinking

  5. Top | #115
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    25

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Weet iemand of er specifieke plekken zijn waar de haaien zwemmen? Ik wil ook gaan snorkellen bij John Pennekamp maar is dat veilig? Ik heb wel gelezen dat daar weleens een haai wordt gezien.

    Gr. Its

  6. Top | #116
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Haaien zwemmen vaak waar een rivir in de zee uitkomt ....en jagen s'avonds en s'morgens . Je zal er zeker wel eens een haai zien maar uiteindelijk kom jij in hun huis .

  7. Top | #117
    Florida Groupie angelique100's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2006
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    493

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Its Bekijk Berichten
    Weet iemand of er specifieke plekken zijn waar de haaien zwemmen? Ik wil ook gaan snorkellen bij John Pennekamp maar is dat veilig? Ik heb wel gelezen dat daar weleens een haai wordt gezien.

    Gr. Its
    Ik ben nog nooit geen haai tegen gekomen tijdens het snorkelen.
    Haaien die bij de riffen komen zijn in een soort relax modus, ze weten ook wat je bent omdat het zicht helder is dus hoeven
    ze je niet te proeven. Je zal zien eenmaal in het water zijn ze niet eng maar super mooi, als je eruit komt denk je pas sooooooo.

    En al is het verleidelijk niet "aaien" of aanraken want dan kunnen ze schrikken, en kunnen ze je alsnog bijten. Tip om te snorkelen is Sun Diver tegen over Pennekamp zelf. Er gaan zo goed als alleen snorkelaars mee, en zij kijken ook goed naar het weer zodat zij een goede keuze kunnen maken uit welk Pennekamp rif je bezoekt.
    2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida ​2018 Florida




  8. Top | #118
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007
    Locatie
    leopoldsburg , belgie
    Berichten
    1.291

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Euuu als ik nog denk dat er een haai in de buurt is .....ben ik al in de eeuwige jachtvelden . Zo een bang ben ik van hun .

  9. Top | #119
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Locatie
    Veldhoven
    Berichten
    25

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door angelique100 Bekijk Berichten
    En al is het verleidelijk niet "aaien" of aanraken want dan kunnen ze schrikken, en kunnen ze je alsnog bijten. Tip om te snorkelen is Sun Diver tegen over Pennekamp zelf. Er gaan zo goed als alleen snorkelaars mee, en zij kijken ook goed naar het weer zodat zij een goede keuze kunnen maken uit welk Pennekamp rif je bezoekt.
    Ik geloof niet dat ik ze dan ga aaien Ben als de dood voor ze...

    Bedankt voor je tip. Ik ga ze binnenkort eens googlen. Moet je van te voren reserveren dat je weet? Beetje jammer als je kaartjes hebt en het is slecht weer.

  10. Top | #120
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Haaien en kwallen in Florida

    In plaats van een haai te doden kun je 'm ook redden. Kijk maar:



    En het bericht hier: http://bit.ly/GOcMMy

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •