Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 19 van de 24 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Resultaten 181 tot 190 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

1. Top | #181
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

Voor de duidelijkheid een bron naar het bericht:

http://www.huffingtonpost.ca/2013/03...n_2872166.html
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

2. Top | #182
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

@Teleton: formeel hebben ze dat recht misschien maar in de praktijk heb ik hier op het forum nog nooit erover gehoord. En ik ga toch liever van de praktijk uit.

Alamo zegt er het volgende over:

• International renters must present a valid license from their country of residence. If the driver's license is in a language other than English, an International Driver's Permit is required in conjunction with the country of residence driver's license.
    • If the driver's license is in a language other than English, but the characters are in English (i.e. alphabet is an extended Latin-based alphabet like German, Spanish, etc.), an International Driver's Permit is recommended but not required.
    En hiermee kunnen we deze discussie weer afsluiten. Aanbevolen maar niet verplicht. En zoals Teleton al aangaf: een ieder mag zelf aangeven wat hij/zij hiermee doet.
    Laatst gewijzigd door Njit; 24-03-13 om 12:16.

3. Top | #183
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Door de onoplettendheid van Blokland, aan wie door mij al eerder vriendelijk is gevraagd de berichten zelf eerst goed te checken voor er hier op het forum onnodig onrust of twijfel wordt gezaaid met onjuiste of onvolledige informatie (...) Dank zij Koen, die gelukkig de moeite nam om het bericht van Blokland te controleren en ons te waarschuwen, weten we nu dat de overheid ons niet meer om een internationaal rijbewijs (IR) zal vragen (...)
    Even voor de duidelijkheid: Lees alsjeblieft het bericht van MBlokland goed. Hij heeft alleen gezegd dat "de wet" is aangenomen. Niet welke, en of hij er begrepen had dat de nu aangenomen wet de oude juist intrekt of niet weet ik niet. Hij heeft een link gegeven naar het artikel en iedereen dient dat zelf te lezen.

De enige reden dat ik reageerde, is dat anderen, die het bericht waarnaar werd verwezen met een half oog hebben gelezen danwel verkeerd hebben begrepen, de indruk kregen dat besloten was dat het internationaal rijbewijs nu definitief verplicht was gesteld.

Ik zag de verwarring aankomen en vandaar dat ik even aangaf dat volgens het artikel de wet juist was ingetrokken. En ik hou het er vooralsnog op dat ook mogelijk is dat MBlokland het bericht zelf goed gelezen heeft, dit een beetje ongelukkig heeft aangekondigd en dat er vervolgens door anderen verkeerde conclusies zijn getrokken.
    Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 24-03-13 om 22:14.

4. Top | #184
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Aug 2011

Internationaal rijbewijs niet nodig.

Bron: Orlando Sentinel
    Laatst gewijzigd door Njit; 30-03-13 om 10:25.

5. Top | #185
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Zoals ze het zo mooi in het stukje van The Orlando Sentinel hebben geschreven:

"We wanted to make sure foreign visitors knew the welcome mat was out" and that they wouldn't be confused about the driving issue

6. Top | #186

7. Top | #187

Is de wet al veranderd? Ik ga over 2 weken. Heb ik er dan wel of niet een nodig?

8. Top | #188
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Mijn mening, is dus geen feit: niet nodig dat int. rijbewijs
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

9. Top | #189

Mijn twijfel is er ook nog.
    Volgens de ANWB zou je het wel nodig hebben in Florida, maar verder krijg ik nergens de bevestiging.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-05-13 om 21:08.

10. Top | #190
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010

Volgens de ANWB is die al jaren VERPLICHT, maar was niet zo. Nu hadden ze het Int. Rijbew. wel verplicht in FL, maar aan de hand van een speciale wetgeving hoeven wij als Nederlanders dit niet te hebben. Vraag voor de zekerheid aan het Amerikaanse Consulaat of zoiets.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 21-05-13 om 21:09. Reden: q

Forum Rechten