Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

  1. Top | #11
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Berichten
    89

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    En bij Publix is het 50 dollar. Je geeft bij het betalen aan dat je met een "debitcard" wilt betalen, haalt je pinpas door de betaalautomaat en kiest op het display voor debit. Daarna verschijnt bij zowel Publix als Walmart de keuze "cashback" en daarna een keuze van het bedrag. Kind kan de was doen en als je toch twijfelt vraag je het aan de cashier(e)
    Maar dat kan dus alleen met je debitcard? Niet met je Credit Card (master of Visa)?
    Wat zij eigenlijk de kosten die de bank in NL rekent voor een pin transactie in de US?

  2. Top | #12
    Vaste Bezoeker Kvanderdonk's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    85

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Hoi,

    Net via "mijn ING" makkelijk onze ING betaalpassen voor de duur van onze vakantie in juli/aug ingesteld op werelddekking.
    Gaat 24 uur voor aangegeven vertrekdatum in.
    Je komt de verwijzing al op de eerste pagina na inloggen tegen.

  3. Top | #13
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Vooral in Japan zijn de problemen momenteel groot. De europese banken stellen alles in het werk om dit snel op te lossen.
    Met name in Japan blijkt de acceptatie zeer problematisch. Hier wordt nergens meer Maestro geaccepteerd. Ook blijkt nu dat een aantal geldautomaten van banken in Japan geen Creditcards meer accepteert.

    Betaalprofiel
    Controleer voor de zekerheid welk betaalprofiel de klant heeft. Als de klant een Wereldprofiel heeft ligt de oorzaak bij de geldautomaat en NIET bij ABN AMRO.

    Wat zijn de alternatieven?
    In veel winkels kan er betaald worden met een creditcard. Voor klanten in Japan met een ABN AMRO creditcard zijn met ICS aanvullende afspraken gemaakt. De klanten kunnen vaker en hogere bedragen opnemen op de geldautomaten in Japan

    Voor de echte noodgevallen
    Klanten die geen contant geld meer hebben en die tegen hun ABN AMRO creditcard limiet aanlopen kunnen tijdelijk hun creditcardlimiet laten verhogen. Zij kunnen dit doen door contact op te nemen met het nummer wat achter op de creditcard staat. In nood kan ook via een bank in Japan een bedrag worden beschikbaargesteld. De procedure staat in de Informatiebank

    Hoelang blijft deze situatie?
    We doen er samen met Mastercard alles aan om dit te verhelpen. Zodra we duidelijkheid hebben over de duur van deze situatie zullen we hierover berichten.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #14
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Berichten
    29

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Opname Japan/VS weer mogelijk

    Einde tijdelijke beperkingen van gea-opnames Japan en VS

    Klanten van de Rabobank die een betaalpas met Maestro-logo hebben, kunnen vanaf 27 april weer geld opnemen bij de meeste geldautomaten in Japan en de VS. Geldopnametransacties bij Seven Bank in Japan zijn helaas nog niet mogelijk.

    Transacties

    In de Verenigde Staten kwam het vanaf 19 april voor dat de ene geldautomaat de geldopnametransactie afwees, maar een andere niet. In Japan werden tijdens deze periode helemaal geen Maestro-transacties met de betaalpas geaccepteerd. Ook opnames bij een geldautomaat met een creditcard waren beperkt in Japan.

    Betalingen bij een betaalautomaat met een Maestro betaalpas waren wel altijd mogelijk.

    Utrecht, 26-4-2013

  5. Top | #15
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007
    Berichten
    117

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Ik zit nu Amerika, ik heb slechte ervaring met mijn ING cc. Normaal nooit problemen gehad. Blijkbaar bepaald ING wat ik mag uit geven. betalingen boven de 50 dollar wordt standaard geweigerd. Ik heb gelukkig mijn debit kaarten van abnamro en ING bij me. Het is zo echt niet fijn winkelen. Meerdere malen gebeld met ING zij erkennen het probleem maar kunnen niets voor mij doen. Na terug komst mag ik een klacht indienen. Ik heb voor vertrek aan gegeven dat ik naar het buitenland ga.

  6. Top | #16
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005
    Locatie
    Cape Coral
    Berichten
    1.485

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laredo Bekijk Berichten
    En bij Publix is het 50 dollar
    Dat is niet helemaal waar, het is afhankelijk van hoeveel je hebt besteed aan je boodschappen. Wij hebben de afgelopen week nog een cashback van $100 gedaan bij Publix.
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

  7. Top | #17
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2009
    Berichten
    66

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Net vanavond nog gedaan: na swipen van je debitcard, cashback yes krijg je twee vaste bedragen te zien waarvan de hoogste 50 dollar is en keuze other. Ik kan me voorstellen dat daar een limiet aan zit gerelateerd aan je boodschappen bedrag. Oh ja, en zowel mijn visa als ING creditcards werkten prima vandaag in de Premium Outlet.

  8. Top | #18
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Beperkingen betaalautomaten voor maestro en andere EU passen in de US

    Problemen in Japan zijn opgelost, in de VS nog niet maar wordt aan gewerkt:
    Sinds 30 april zijn de problemen in Japan opgelost. De klant kan nu weer met de betaalpas geld opnemen bij gelautomaten met het Maestro logo zoals ze gewend waren.

    Ook in de Verenigde Staten zijn maatregelen genomen om de acceptatie te verbeteren, maar nog steeds zijn hier beperkingen.
    De verwachting is dat deze situatie in de Verenigde Staten en een aantal andere landen langzaam zal verbeteren.
    Eerder genoemde mogelijkheden bij noodsituaties blijven hetzelfde.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •