Bij ons stond het nml. apart op de rekening vermeld, als ik het voorafgaande lees zou alles op 0 moeten staan. Maar als je de auto bij de luchthaven ophaalt staat dit er dus standaard op de rekening ? Of verkeerd begrepen?
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
1x intikken op Google gaf me het antwoord al:
Bedrijven die op een vliegveld zitten betalen vaak een toeslag om daar te mogen zitten, die wordt keurig doorberekend aan de klanten. Overigens zijn ze daar vaak niet heel erg transparant over helaas.Concession Recoupment Fee:
At some locations, Alamo has elected to impose "recovery fees" to recover or recoup all or a portion of its expenses related to a type of overhead. At certain airport locations where Alamo is an on-airport concessionaire, Alamo has elected to impose a charge, often referred to as a Concession Recoupment Fee or Concession Recovery Fee, to recover all or a portion of the concession fees which it is obligated to pay to the airport.
Further, many airports impose a fee on revenue from off-airport rental car transactions (typically when the customer exits the airport using the off-airport company's shuttle bus) at locations where Alamo is an off-airport concessionaire; Alamo elects to impose a charge to recover all or a portion of this fee from customers.
This fee, which varies by airport, will appear separately in the charges section of the rental agreement as Airport Fee, or the like
Bij ons stond het nml. apart op de rekening vermeld, als ik het voorafgaande lees zou alles op 0 moeten staan. Maar als je de auto bij de luchthaven ophaalt staat dit er dus standaard op de rekening ? Of verkeerd begrepen?
Bij ons staat het ook altijd op het contract, maar is dan wel inclusief in de boeking, dus al vooraf betaald.
Dat de balans op 0 moet staan is vooral van belang bij het terugbrengen, daar moet je op letten.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Ik heb het nog nooit gehad bij een luchthaven.
Een stukje JarJarBinks uit een "misleidt door een Alamo baliemedewerker": Bekijk een upgrade hier in Nederland. 9 van de 10 keer is dit goedkoper al hier te regelen dan op het vliegveld als je moe bent etc. Vergeet niet dat als je een upgrade op het vliegveld goedkeurd voor bv. $300,- komt hier allerlei belasting nog overheen, van gewone tax t/m vliegveld belasting etc. Ben je dan toch nog duur uit. Dat was bij ons dus het geval. Weer wat geleerd!
Laatst gewijzigd door sunnyrojo; 19-04-13 om 07:42.
Bij een upgrade dan ook altijd vragen naar het totaalbedrag inc. tax etc. En nooit voor het eerste bod gaan![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Zo, even voor de zekerheid een bericht naar Alamo customer care gestuurd met de vraag welke auto's in de midsize SUV class horen.
Na een beetje gezocht te hebben hier op het forum blijkt al gauw dat ALAMO Miami vaak de Ford Escape, Jeep Liberty en af en toe de equinox in deze category uitlevert.
Zo nu een dan zag ik de Compass voorbij komen maar het viel mij op dat het alleen in de dragster tarief van alamo.co.uk/brits voor kwam.
Nu is de compass de enige auto die ik absoluut niet mee wil hebben omdat hij te klein is en heb daarom een mailtje met de vraag gestuurd.
Ik kreeg dit antwoord:
Compass staat er dus doodleuk bij, nagezocht bij Jeep en daar staat dit bij de Jeep Compass:Examples of this car class are Mercury Mariner, Forester, Jeep Liberty and Compass and Mazda Tribute.
http://www.jeep.com/en/2014/compass/...ed&color=blackA stylish and value-packed compact SUV that pushes new possibilities with up to 30 hwy mpg+.
Een compact SUV dus (zoals ik hem ook inschat), Alamo kan deze auto dan toch niet zomaar als midsize SUV gaan aanbieden?
Ik weet dat de categories volgens ALAMO zijn en niet volgens de industrie maar om een veel kleinere auto aan te gaan bieden voor de prijs van een midsize vind ik wel een beetje misleidend.
Nu zal het wel meevallen want zoals ik al zei zie ik alleen mensen met de dragster tarief voorbij komen maar wil toch een beetje voorbereid zijn.
Weet iemand wat men daar rekent voor een upgrade naar standard SUV? Per dag?
Ik denk dat het niets te maken heeft met het dragstertarief. Toen wij in Miami aankwamen stond er 1 auto in de mid suv klasse. Ik heb toen iemand aangesproken en die liet een nieuwe jeep grand cherokee komen. Ik heb hem natuurlijk ook iets gegeven daarvoor.
Nice, gister in Orlando aangekomen en kreeg direct upgrade van economy naar compact car. Helaas (voor alamo) was die niet voorradig dus, hup, nog een upgrade! Weggereden met een leuke midsize ford met cruise control, elektrische ramen en open dak! Net 6000 Miles op de teller. 150€ voor 8 dagen incl extra bestuurder betaald, geen slechte deal lijkt me.