Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 13 van de 24 EersteEerste ... 3111213141523 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 232

Onderwerp: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 nog steeds NIET nodig

1. Top | #121
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005

Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

Hoe zit het nu met Georgia, is het daar (nog) wel verplicht?
    Wij landen namelijk op Atlanta, weet nu niet of het zinvol om om 2 int. rijbewijzen te halen.

2. Top | #122
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Standaard Re: Internationaal rijbewijs vanaf 01-01-2013 (nog niet 100% zeker, zie startpost)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charly Bekijk Berichten
    Mijn dochter is tijdens de kerstvakantie met school op wintersport geweest in Oostenrijk en moest dus inderdaad een europees verzekeringsbewijs hebben. Gelukkig werd deze kaart gratis verstrekt door de verzekeringsmaatschappij.
    Dit is hier in FR al een aantal jaren zo, bij elke schoolreis moeten ze die EHIC (european Health Insurance Card) hebben. Aangezien wij via NL zijn verzekerd hebben wij de Nederlandse versie van die kaart en als ik me niet vergis is die sinds 2010 verplicht bij reizen binnen Europa (kan ook 2009 of 2011 zijn).
    En inderdaad, die kaarten zijn gratis en een jaar geldig.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

3. Top | #123
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Bij veel verzekeraars staat er achterop je pas al een EHIC logo.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

4. Top | #124
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marjolijne Bekijk Berichten
    Hoe zit het nu met Georgia, is het daar (nog) wel verplicht?
    Wij landen namelijk op Atlanta, weet nu niet of het zinvol om om 2 int. rijbewijzen te halen.
    Wij zijn afgelopen zomer in Georgia aangehouden wegens te hard rijden. Geen boete gehad alleen maar een waarschuwing er werd niet naar een Int.rijbewijs gevraagd, gelukkig maar want die hadden wij niet in bezit.

5. Top | #125
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejo Bekijk Berichten
    Wij zijn afgelopen zomer in Georgia aangehouden(...)
    Afgelopen zomer was voor de ingangsdatum - dus dat beantwoordt helaas niets van de vraag van Marjolijne.

6. Top | #126
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Apr 2005

In Georgia is het al langer verplicht (?), maar nu het in Florida nog niet mag. Bedacht ik mag het in Georgia dan wel?

Ik heb nu al 2 reisverslagen van mensen gelezen die geen auto in Georgia meekregen, ipv ontbreken van een int. rijbewijs.

7. Top | #127
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dit soort wetten zijn per staat geregeld. Dus dat er in Florida onduidelijkheid is zegt niks over Georgia.
    Heb je links naar verslagen van mensen die geen auto mee kregen?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

8. Top | #128
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenkamphuys Bekijk Berichten
    Afgelopen zomer was voor de ingangsdatum - dus dat beantwoordt helaas niets van de vraag van Marjolijne.
    In Georgia was een int.rijbewijs afgelopen zomer al verplicht!
    Ik was daar niet van op de hoogte, ik was trouwens op doorreis naar florida.

9. Top | #129
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Afgelopen November gewoon auto gekregen zonder Internationaal Rijbewijs op Atlanta Airport, wist niet eens dat het nodig was, rij al jaren in Atlanta rond.
    Maar ben dan ook nog nooit aangehouden geworden. Maar zelf nu zou ik niet het Internationaal Rijbewijshalen omdat ik denk dat veel COPS helemaal
    niet weten wat ze met die copie van de ANWB moeten doen.

Ben ooit in ver veleden in Alabama aagehouden toen ik wel een Internationaal Rijbewijs had en mij werd meteen verteld door de COP
    dat hij het orgineel moest zien want die copie was niet geldig en dus sinds dien nooit meer een IDL aangeschaft.

10. Top | #130
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Mar 2007

Zo'n ervaring heb ik ook maar wel jaren geleden. Toen zag het er ook uit alsof je het zelf inelkaar had kunnen knutselen maar dat is volgens mij nog steeds zo. Het is echt niet meer dan een boekje met de vertaling van je rijbewijs. Maar als het verplicht is zou ik het toch aanschaffen, je weet maar nooit wat voor ellende je ermee voorkomt.

Forum Rechten