Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ik heb het verhaal nagevraagd bij collega agenten uit de VS:
Niemand van de dienders werkzaam in Florida was op de hoogte dat dit moest. Bij navraag bleek inderdaad dat het verplicht is, vermoedelijk omdat op de nieuwe 'credit card' rijbewijzen geen Engelse vertaling meer staat.
In de praktijk weten ze dus vaak niet eens dat het verplicht is om ook een internationaal rijbewijs te dragen, de kans is dus ook aanwezig dat je er eventueel met een waarschuwing afkomt; maar als ze echt lastig willen doen:
Zou dus geen risico nemen en gewoon het papiertje aanvragen.I believe it is a 2nd degree Misdemeanor. Punishable by up to 60 days in jail.
You can be arrested immediately for it, or be let go with a notice to appear before a judge (if you are not a flight risk), or a law enforcement officer may use his discretion and choose to give you a warning instead.
Wij moeten het IDP aanvragen bij de gemeente waar we wonen en daar ging het zo lang duren voordat het klaar lag, dus daarom pas maandag.
Love to Travel
Zo pas Hertz USA, Hertz Benelux en drive-USA.de op de hoogte gebracht. Hopelijk reageren ze naar hun klanten.
Love to Travel
oke, in belgie gaat dat dus via de gemeente, dat wist ik niet, wij zijn grens gevallen![]()
2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018
Ik kan gelukkig met mijn Belgisch rijbewijs, gewoon bij de ANWB winkel in Nederland mijn IDP halen![]()
Off topic. @VinMor. Mag jij, woonachtig in Nederland, met een belgisch rijbewijs in een, ik neem aan, nederlandse auto rijden?
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
Kreeg vanmiddag een mailtje van uscarhire.com (Engelse verhuurder) met de volgende tekst. Lijkt nu wel helemaal te moeten;
Please note that a new law has just been announced in Florida requiring all International drivers to carry an International Driving Permit (IDP) with them at all times. You need to carry this along with your regular driving license. Until now, only non-English language license holders had to obtain an IDP, but this now applies to ALL non US license holders.
All drivers must carry an IDP. These can easily be obtained from your local post office (for UK customers) or from your licensing authority for other nationalities. The local post office issues the IDP on the spot, by filling in a form. To check which UK post offices issue IDPs you can use the link below:
http://www.postoffice.co.uk/branch-finder
The car rental companies are allowing customers to collect their car without an IDP if arriving within the next 1-2 weeks. This new regulation is not a rental car supplier requirement, but a legal requirement, so we strongly urge you to obtain an IDP even if travelling within 1-2 weeks. It applies to all car rentals in Florida, no matter who you booked through.
For more details and further discussion, please see our car hire forum topic on the subject:
http://www.orlando-guide.info/forums/showthread.php/56589-New-requirement-for-International-Driving-Permit-for-Driving-in-Florida
Please note that this new law only applies to rentals picking up in Florida. Pickups in all other States remain as they were before.
This email relates to order number 67701514 placed on 28 January 2013 with Alamo Rent A Car.
Sincerely
Ik rij inderdaad in een Nederlandse auto, en ik mag tot 2016 nog wachten met mijn Nederlands rijbewijs aan te vragen(kreeg ik door via mijn gemeente).
Met een Belgisch kenteken, woonachtig in Nederland, heet dan wel weer belastingontduiking
Ik heb overgens met de ambassade van Amerika gebeld, en die bevestigen mij dat je tegenwoordig een IDP nodig heb voor Florida.....
Dus voor de mensen waar het toch nog onduidelijk voor was!