Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 96 van de 108 EersteEerste ... 46869495969798106 ... LaatsteLaatste
Resultaten 951 tot 960 van de 1071

Onderwerp: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

1. Top | #951
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2012

Standaard Re: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc

Ik wil eigenlijk de tomtom start25 van mijn ouders meenemen, maar daar staat uiteraard geen USA + Canada op. Nou kost dat kaartje 60 of 70 euro, dus dan kan ik bijna een nieuwe kopen.

Iemand een idee of ergens goedkoper gezien? Makkelijk om een eigen sd kaartje te maken?

Eventueel via pm

Thx.
    Laatst gewijzigd door Njit; 01-08-12 om 22:07. Reden: vragen naar illegale zaken zijn niet toegestaan

2. Top | #952
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chippie Bekijk Berichten
    Heb je geen smartphone? In dat geval kun je eens nadenken over navfree, dat is gratis, misschien goed genoeg voor een vakantie van 3 weken?
    Heb navfree vorig jaar getest in Florida, app is zelfs niet goed genoeg voor een rit van 40 min, laat staan voor een vakantie van 3 weken....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

3. Top | #953
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Heb navfree vorig jaar getest in Florida, app is zelfs niet goed genoeg voor een rit van 40 min, laat staan voor een vakantie van 3 weken....
    Het was een idee maar als het inderdaad niet zo best is dan toch maar wat kopen lijkt mij? Ik ga nav free komende vakantie gewoon eens proberen naast de tomtom.
    Ben benieuwd. Hier in nederland werkt het best goed.

4. Top | #954
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Nav free werkt overigens prima, heb deze ook op mijn smartphone staan, zonder problemen, gewoon proberen en dan kom je er zelf achter.
    Kunt ook Igo proberen
    Founder of 2 Florida/Orlando forums

Karakter zonder kennis heeft vaker succes dan kennis zonder karakter!
    Florida: 2002,2003,2004,2005,2006,2007,2009(2x),2010,2011(2 x), 2012(2x),2013(2x),2014(2x),2015(2x),2016,2017(2x), 2018,2019(2x),2023

5. Top | #955
    Ingeschreven
    Apr 2005

Zoals ik 2 maanden geleden ook al heb gezegd Navfree is 'a piece of crap' , op stukken waar mn Garmin met zn 4 jaar oude kaart wel degelijk aangaf dat ik op een Highway reed, gaf Navfree stug aan dat ik door de weilanden aan het crossen was....
    Heb ook de Benelux-versie getest, idem dito

Maar ja, als je dan ook nog op de site leest dat de update vd maps door 'vrijwilligers' wordt gedaan...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PENPE Bekijk Berichten
    Heb Navfree ook geprobeerd in Florida en was er niet erg van onder de indruk. Als je onderweg een andere route of een vervolgroute wil ingeven kan dat dus niet direct want er is een internetverbinding vereist. In de buurt van een mall danwel fastfood en coffee is wifi geen probleem, maar als je op een parkeerterrein staat van een natuurpark 'in the middle of nowwhere' en je wilt een route instellen dan ehhh....

Had gelukkig ook nog een GARMIN ( met 4-jaar oude USA kaart ) dus kon me uiteindelijk toch wel redden...

6. Top | #956

Ik heb ook een smartphone. maar gewoon googlemaps gebruiken of gewoon kaarten op de iphone werkt dat niet gewoon ?

7. Top | #957
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Mits je de kaarten op je telefoon hebt is dat inderdaad een mogelijkheid. Als de kaarten via je 3g verbinding opgehaald moeten worden gaat het een dure vakantie worden.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

8. Top | #958
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012

Hoi,
    Misschien een domme vraag maar veranderen de wegen in Florida zo snel dat een oudere navigatie nutteloos is?
    Ik ben naar navigaties aan het kijken op Marktplaats enzo en daar staan toch de al wat oudere.
    Nou las ik hier op het forum dat je het ook in Florida zelf kan kopen maar kan ik de winkel wel meteen vinden dan zonder navigate? Of anders eerst bij onze villa komen?
    We gaan voor het eerst dus kennen de weg echt niet.
    Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Angela

9. Top | #959
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Valt wel mee. Tuurlijk veranderen er wegen, of komen er extra bij.
    Ik heb een tijdje met oudere kaarten gereden. Nu durf ik ook nog wel met 2 jaar oude kaarten bijv. te rijden. Soms zie ik dan wel de wijzigingen... en dan rijd je een keer een stukje fout,
    je komt vanzelf wel weer goed terecht. Overigens moet je bijv. met TomTom weer oppassen, die stuurt je bijv. specifiek door Sunpass poorten heen, leuk als je dat niet hebt en (waar het nog kan) met geld wilt betalen.

Je kan navigatie daar kopen, maar na een lange vlucht is navigatie wel lekker... in het donker rijden is ook niet alles.
    Houd er wel rekening mee, dat als je zo'n ding in Nederland koopt, het wel een minuut of 10-15 kan duren voor je een satelliet-fix hebt en je ziet waar je bent.
    Het printen van de route en deze meenemen is dan eigenlijk ook een must als backup.

10. Top | #960
    Ingeschreven
    Apr 2005

Met een navigatie van een kleine 3 jaar oud kun je in Florida best nog wel redelijk uit de voeten, maar als je van plan bent om in de komende jaren ook weer naar Florida te gaan is het handiger om daar gewoon meteen een navigatie (bij voorkeur een met free lifetime updates) te kopen. Bij BestBuy of Walmart hebben ze altijd wel leuke aanbiedingen dus dat is het probleem niet.

Zelf heb ik er een op 2 dagen voor vertrek bij BestBuy via internet besteld en de dag na aankomst opgehaald in de winkel, helemaal toppie !
    Deze dus : http://www.bestbuy.com/site/Garmin+-...&skuId=3054047

Dus ik zou gewoon de voor de aankomst ff de routes van tevoren plannen en printen via Google Maps, zoals JKG ook al zegt dus dat moet lukken
    Laatst gewijzigd door Michael66; 03-12-12 om 22:58. Reden: q

Forum Rechten