Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 82 van de 196 EersteEerste ... 3272808182838492132182 ... LaatsteLaatste
Resultaten 811 tot 820 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

1. Top | #811
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

Toch vind ik het onzeker om met een charter te vliegen, zie wat met de vakantiegangers in Mexico is gebeurd, ze zitten sinds woensdag vast vanwege een technische mankement, http://nos.nl/artikel/433987-weer-re...in-cancun.html.
    Dat kan natuurlijk altijd gebeuren, maar drie dagen, dat risico loop je niet snel met een commerciele airliner.

2. Top | #812
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Klopt, met een lijndienst overkomt je dit niet snel, hoewel je dan ook zo een dag later pas mee kan met een vlucht. Maar het is een incident, en omdat er eigen personeel in gevlogen is (wat ik wel weer vreemd vind, huur dan wat lokale mensen in, of vlieg mensen in vanuit de VS) duurde het vrij lang. Maar hoe vaak hoor je dit soort dingen in het nieuws? Niet heel vaak, dus lijkt mij een prima in te calculeren risico.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

3. Top | #813
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als ik het goed begrepen heb, is het vliegtuig waarmee ze terugkeren uiteindelijk ook van TUI en moeten degenen, die gisteren terug zouden vliegen gewoon nog een dag wachten. Die hebben dus ook vertraging.
    Zal wel een geldkwestie zijn, er moet op deze termijn toch een vliegtuig in te huren zijn bij derden.

4. Top | #814
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2012

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten
    huur dan wat lokale mensen in, of vlieg mensen in vanuit de VS
    Da's niet zo makkelijk. Een widebody met bijna 300 stoelen tovert niemand zomaar even uit de hoge hoed. Laat staan dat er in Mexico helemaal geen chartermaatschappijen bestaan met zulke grote toestellen, in de VS trouwens ook niet. En ook al vind je zo'n toestel, dan moet je eerst de crew bij elkaar verzamelen, naar Cancun vliegen en daar vervolgens eerst het hotel in. Zo'n lange dienst kun je namelijk nooit in één keer achter elkaar draaien.
    Dan is een eigen toestel uit Europa laten komen waarschijnlijk nog het snelst en dat heeft Arke geloof ik ook gedaan. Een andere 767 uit de Europa-productie halen en dat dan door Transavia laten vliegen. Of zoiets.

5. Top | #815
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Ik had het over monteurs die het vliegtuig kunnen repareren, niet over een vervangend vliegtuig. Als een charter is dat laatste nu eenmaal lastig, i.v.m. kleinere vloot en geen lid zijn van een alliantie zoals skyteam, etc.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

6. Top | #816
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2011

Even monteurs inhuren is misschien nog wel lastiger. Arke vliegt met Nederlands geregistreerde vliegtuigen. Hier mag dus alleen aan gewerkt worden door monteurs met een bevoegdheid erkend door de Nederlandse/Europese autoriteiten. Die monteurs moeten dan ook nog even voorzien zijn van het juiste vliegtuigtype en een procedure training hebben gehad voor de procedures van ArkeFly.
    Deze mensen liggen niet voor het oprapen, dus je zult ze even moeten in vliegen.
    En even is niet even, je bent zo 24 tot 48 uur verder voordat je, je mensen ter plaatsen hebt. Zeker als je niet ieder dag op de bestemming vliegt.

7. Top | #817

Hallo,

Wij vliegen begin december met Arkefly naar Miami. Ik zie best op tegen de vliegreis na het lezen van dit topic, maar dat terzijde.
    Ik heb een vraag over de tussenstop voor de volgende vlucht:

Heenreis: 10.10u vanaf AMS - 18.00u aankomst Miami (OR317)

In dit topic heb ik gelezen dat de tussenstop in Orlando ongeveer 1.5u duurt. Kan het zijn dat wij dus eerder dan 18.00u in Miami aankomen?
    En hoe lang van te voren moeten we op Schiphol zijn?
    Zijn er vaak wijzigingen m.b.t. de vluchttijden van deze vluchten?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
    Groetjes

8. Top | #818
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

De aangegeven tijd zal ongeveer kloppen voor de landing op Miami. Heel veel eerder zal het niet zijn.
    voor alle continentale vluchten moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn. Heb in oktober met Arke gevlogen, wel premium, vorstelijk onthaal en verzorging, was mij het extra geld waard.

9. Top | #819
    Regelmatige Bezoeker johan&wilma's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2011

Hoi Marlies,

Wij vliegen ook begin december en wel op 10 dec.
    Jullie?
    Misschien treffen we elkaar wel.
    Wij gaan een weekje rond toeren door florida.
    Zijn in febr 2012 ook geweest en ook met arke vonden het best wel goed vliegen met hun, alleen hadden wij toen vertraging door sneeuwval.

10. Top | #820
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Nov 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miepie56 Bekijk Berichten
    De aangegeven tijd zal ongeveer kloppen voor de landing op Miami. Heel veel eerder zal het niet zijn.
    voor alle continentale vluchten moet je 3 uur van te voren op Schiphol zijn. Heb in oktober met Arke gevlogen, wel premium, vorstelijk onthaal en verzorging, was mij het extra geld waard.
    Dit kan ik beamen,de meerprijs is het waard!

Forum Rechten