Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 74 van de 86 EersteEerste ... 2464727374757684 ... LaatsteLaatste
Resultaten 731 tot 740 van de 852

Onderwerp: Creditcard

1. Top | #731
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Standaard Re: Creditcard

Als je echt een CC voor back-up in noodgevallen wil, kun je altijd vragen of je ouders tijdelijk een CC willen aanvragen op jouw naam, maar gekoppeld aan hun rekening. Bij de ING kan dat bijvoorbeeld hier. Ze moeten dan de 2e CC aanvragen op jouw naam (bij: "Gegevens extra creditcardhouder")
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

2. Top | #732
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

ik dacht dat je ziekenhuiskosten eerst moest betalen en daarna pas terug kreeg van je verzekering, mijn ouders hadden dat een paar jaar geleden nl toen er wat met mijn vader plotseling was.

maar ik neem wel een nieuwe CC er extra bij denk ik om evt problemen te voorkomen dan

bedankt voor de reacties

3. Top | #733
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008

Vraag wel bij je bank aan, voor je vertrekt, om de CC kaart "open" te zetten voor de USA. Want bij VISA is dit niet het geval. Ook kan je vragen om je reserve bedrag op te trekken. Staat sowieso op 1250 euro. Kan makkelijk naar 2500 euro opgetrokken worden.

Kwestie van onaangename surprises te voorkomen.

We hadden zelf 6000 USD mee en hadden de kaart toch nog nodig. Wegens een APPLE flauwte...
    Laatst gewijzigd door utah; 03-10-12 om 09:27. Reden: r

4. Top | #734
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

ik heb een CC vd ING , nooit gehoord over het feit dat je een kaart moet open zetten voor een bepaald land ...

maar bedankt ik zal het nakijken

5. Top | #735
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Heb ik ook nog nooit van gehoord. Niet in de war met de normale Betaalpas die tegenwoordig standaard niet meer buiten Europa gebruikt kan worden?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

6. Top | #736
    Ingeschreven
    Jan 2011

Daarnaast heeft ING geen Visa maar Mastercard ;-) Ik vermoed dat utah belgisch is (aan vorige berichten), en daar zullen de regeltjes net anders zijn. Voor ING hoef je in ieder geval niks te regelen.
    NY Mei 2009

7. Top | #737
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Het zal nog over 1000 postings wel een discussiepunt zijn.
    Mij werd door ICS, waar ik een Visa en een MC heb, aangegeven, dat het verstandig is een verblijf in de bijv. USA even te melden i.v.m. hun veiligheidschecks.
    Ook vroegen ze een GSM nummer door te geven.

Toen er onlangs, dus een verdachte transactie werd gesignaleerd kreeg ik prompt een SMS-je of ik direct kontakt met ze wilde opnemen. (Het was gelukkig loos alarm)
    Waarschijnlijk was anders mijn cc geblokkeerd geweest met alle problemen van dien.

8. Top | #738
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Dat doe ik met mijn Rabobank CC ook (Mastercard). Maar dat is wat anders dan dat de kaart al van te voren geblokkeerd is...
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #739
    Ingeschreven
    Jan 2011

Ik weet het Knaapje, maar met ING heb wij (verschillende creditcards) het niet hoeven doen. Schil hoeft in ieder geval geen reserve bedrag (wat is dat überhaupt, is dat niet gewoon je maximale bedrag verhogen?) te regelen, en "in principe" ook niks te regelen bij ING. Voor de zekerheid kun je het natuurlijk wel doen, op basis van o.a. de ervaringen van jou en andere mensen.

Trouwens nog een andere tip van de ING:
    Kies als u afrekent altijd voor de lokale munteenheid. Sommige winkels en banken bieden de mogelijkheid om direct af te rekenen in euro's. De winkel of de bank rekent in dat geval zelf het bedrag om naar euro's. U betaalt dan bijna altijd meer dan de wisselkoers die de ING hanteert.
    Afgelopen vakantie meermaals gezien dat je ook in Euro's af kon rekenen, en dit volgens mij ook gedaan. Blijkt dus niet zo slim te zijn...
    NY Mei 2009

10. Top | #740
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

er was een aanbieding van Alamo en was dus per mail in gesprek en vroeg dus of het een probleem was dat
    er met een andere CC betaald zou worden :

Het maakt niet uit wie de boeking betaald, zodra u of die gene die de auto ophaalt een credit kaart op eigen naam heeft.

Maar ik ga toch maar even op zoek naar een 2e CC , even kijken of er nog aanbiedingen zijn

Forum Rechten