Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 7 van de 13 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 128

Onderwerp: Reis- en annuleringsverzekering

1. Top | #61
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009

Standaard Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?

Heeft iemand ervaring met de doorlopende reis- en annuleringsverzekering van de VGZ?
    Ik vind hem zo goedkoop en nu vraag ik mij af of dit kan kloppen en of er inderdaad alles bij zit wat belangrijk is of dat ik iets over het hoofd zie.

Gr. Claudia

2. Top | #62
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: Reis- en annuleringsverzekering

Ik heb de doorlopende reisverzekering.
    Ik weet niet wat je "belangrijk" vindt, maar mijn ervaring met VGZ en de voorloper IZA/SIZ (was een merk van VGZ) waar ik eerst bij zat zijn verre van slecht.
    Wat je goedkoop vindt weet ik ook niet, maar vorig jaar betaalde ik voor vrijwel dezelfde verzekering onder SIZ-label zo'n 15% minder.
    De verzekeringen worden ondergebracht bij Mondial een grote speler op dit gebied. Daar worden bijv. ook de verzekeringen, die je via Expedia afsluit ondergebracht, maar de voorwaarden zijn niet hetzelfde.

Je kunt de voorwaarden en dekkingen downloaden en dan zie je duidelijk of het in je behoeften voorziet.

P.S. een tip terzijde.: Je kunt van VGZ een Engelstalige brief krijgen, dat je bij hen verzekerd bent voor ziektekosten. Handig voor bijv. USA waar je pasje niet geldig is.

Aanvulling: Ik zie nu, dat de nieuw af te sluiten verzekeringen via Unive lopen en niet meer via Mondial.
    En ja goedkoop? Een uitgebreide verzekering komt voor 2 personen toch op zo'n EUR 190 per jaar als je bij VGZ/Unive verzekerd bent tenminste.
    Laatst gewijzigd door knaapje; 30-09-12 om 16:35. Reden: aanvulling

3. Top | #63

Let er wel op dat de meeste reis en annulerings verzekering een bepaald maximum hebben voor de reissom.. Bij ons was dit EUR 3.500 euro en hebben hem dus voor 1 jaar moeten verhogen... Dit is iets wat wij niet wisten maar gelukkig ons verzekeringskantoor wel Vraag dit dus goed na!

4. Top | #64
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Let ook op de voorwaarden wanneer je zelf een reis samenstelt. Wanneer er bij een van de losse componenten om welke reden dan ook een kink in de kabel komt, waardoor je van (een gedeelte van) de reis moet afzien, is dat geen garantie op een volledige vergoeding van de overige componenten. Bij een pakketreis die je bij een reisbureau koopt, is dit wel het geval en veel zelfboekers zijn niet op de hoogte van het verschil in benadering.

Stel bijvoorbeeld dat het vliegschema van je vakantie wordt aangepast; je vertrekt later of je moet eerder terug ten gevolge van een aswolk boven IJsland. Je annuleringsverzekering dekt dan misschien wel de kosten de vliegtickets, maar je zit wel met de overige componenten in je maag.

Lees de voorwaarden in je polis en kijk voor meer info op deze site. Voor deze gevallen heeft de ANWB bijvoorbeeld de aanvullende verzekering voor zelf samengestelde vakanties. De premie bedraagt zo'n zestig cent per persoon per maand extra.

Tip van Ton:Het verzekerde bedrag van de annuleringsverzekering is gemaximaliseerd, kijk voor de juiste bedragen in je polisvoorwaarden. Met een vliegticket, verblijf in een villa en autohuur kan ja al snel boven het maximaal verzekerde bedrag uitkomen. Verzekeren tot een hoger bedrag kan op verzoek, maar dit brengt ook kosten met zich mee. Een voordeliger oplossing kan zijn om de auto bij de verhuurder zelf te huren. De huur wordt in dat geval pas na afloop van de huurperiode voldaan. Je kunt dan de huur op het allerlaatste moment gratis annuleren. Let op: het annuleren tijdens de huurperiode brengt natuurlijk wel kosten met zich mee. Overwinteraars en andere langverblijvers huren in verband hiermee het best meerdere periodes een auto. Mocht er zich tijdens het verblijf iets voordoen, dan hou je de schade zo beperkt mogelijk.

5. Top | #65
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2009

Dank jullie voor de antwoorden. Hier heb ik echt veel aan gehad.
    Alleen dat gedeelte met de auto meteen bij de verhuurder huren begrijp ik niet helemaal.
    Zou je mij dat nog een keer willen uitleggen?

6. Top | #66
    Ingeschreven
    Dec 2007

Het is ook erg technisch, maar misschien helpt deze uitleg waarin e.e.a. wat uitgebreider wordt behandeld:

Stel dat je zelf een reis van drie weken organiseert die uit vier componenten bestaat: Airporthotel, vliegtickets, autohuur en accomodatie ter plekke. Alle componenten moeten voor vertrek betaald zijn, dit komt op 2500 euro. Het maximumbedrag dat de annuleringsverzekering volgens de polis vergoedt, bedraagt 2000 euro. Je loopt dan zelf een risico van 500 euro als je de hele vakantie zou moeten afblazen.

Een optie is om het verzekerd bedrag voor de vakantie te verhogen. Dit maakt wel dat je premie omhoog gaat waar je binnenkort ook nog eens 21 % BTW (moet zijn assurantiebelasting) over mag schuiven ipv het huidige tarief van 7 % (moet zijn 9,7 %)

Wanneer je de auto zelf (bijv) via Alamo huurt en je kiest er voor om de rekening achteraf te betalen, kan je die boeking op het laatste moment zonder kosten annuleren. Stel dat de autohuur om een bedrag van 700 euro gaat. Dan heb je dus nog maar 1800 euro aan je vakantie betaald en is het maximumbedrag dat de verzekering bij onverhoopte annulering zou vergoeden, wel voldoende. Zelf loop je geen risico meer; je kunt de autohuur immers vlak voor je de auto ophaalt, indien nodig kosteloos annuleren.

Het is en blijft een kwestie van vooruit plannen, rekenen en voorwaarden vergelijken. Bij achteraf betalen loop je bijvoorbeeld zelf het koersrisico.

Voor de geluksvogels die wat langer dan een drieweekse vakantie kunnen blijven: Floridagangers die bijvoorbeeld drie maanden in Florida verblijven, doen er verstandig aan om de autohuur bijvoorbeeld in 3 delen van precies vier weken op te splitsen, in plaats van het bedrag van 3 maanden huur in de annuleringsverzekering op te nemen. Risico dat je niet loopt, hoef je immers niet te verzekeren. Stel dat je na twee weken terug naar huis zou moeten, dan kan de verhuurder je aan het huurcontract van drie maanden houden. Heb je de auto per vier weken gehuurd, heb je drie huurcontracten waarvan je de laatste twee kosteloos kunt annuleren waardoor je de schade behoorlijk beperkt. Deze drietrapsraketmethode heeft overigens meer voordelen. Voor huurperiodes langer dan een maand kan de verhuurder eisen dat je je eenmaal per maand met de auto op het verhuurstation meldt. Wanneer je dan toch twee keer extra naar een verhuurstation moet, kan je net zo goed de auto retourneren en een nieuwe, volgetankte ophalen!
    Laatst gewijzigd door Teleton; 02-10-12 om 09:32. Reden: met dank aan Knaapje voor correcties

7. Top | #67
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

...........Een optie is om het verzekerd bedrag voor de vakantie te verhogen. Dit maakt wel dat je premie omhoog gaat waar je binnenkort ook nog eens 21 % BTW over mag schuiven ipv het huidige tarief van 7 %.............

Ton,
    Maakt voor het onderwerp wel niets uit, maar om spraakverwarring e.d. te voorkomen;
    Het huidige tarief assurantiebelasting (en dat is wat anders dan BTW) is 9,7 % en wordt volgens de plannen dan 21% wat toevallig gelijk is aan het hoge BTW-tarief.
    Beide belastingen hebben niets met elkaar te maken.
    Je hoeft je niet te schamen voor deze uitspraak want zelfs premier Rutte laat op TV blijken, dat hij niet weet waar hij het over heeft.

Knaapje

8. Top | #68
    Ingeschreven
    Dec 2007

BTW: Je hebt helemaal gelijk!

9. Top | #69
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Nog even een aanvulling voor de geluksvogels: de meeste reisverzekeringen kennen een maximale verblijfsduur van 60 dagen, wil je langer in het buitenland verblijven dan heb je een z.g. aanvullende verzekering nodig. Bij de ABNAMRO b.v. is dat de 'lang in het buitenland' verzekering, die sluit je dan af voor het aantal dagen dat je daadwerkelijk in het buitenland bent. Let wel: het is een aanvulling op je bestaande doorlopende reisverzekering.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-01-13 om 19:48. Reden: fqe

10. Top | #70
    Stamgast Tini's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2007

Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de ING voor twee personen. Het verzekerde reisbedrag voor het annuleringsdel is 1500 euries pp. De vluchten betaal je natuurlijk per persoon, maar villa en auto niet. Zouden ze dat bedrag dan toerekenen naar de persoon die op het huurcontract staat of zouden ze dat ook wel door tweeen delen. Waarschijnlijk kan ik dat wel in de kleine lettertjes van de voorwaarden vinden maar die zijn niet alleen doordat de letters echt klein zijn, ook door het taalgebruik, moeilijk te lezen. Misschien heeft iemand hier het antwoord paraat.

Forum Rechten