Ik hoorde van mijn familie dat het al sinds donderdag onafgebroken plenst; elke dag staat er "2 inch likely" bij het weerbericht. We konden in Sebring wel een buitje gebruiken, maar als je er nu zit zou je misschien een beetje humeurig worden van zo lang plensweer. Het regenseizoen is in elk geval voortvarend van start gegaan.
Debby heeft zich gesetteld bij de panhandle en is voorlopig niet van plan daar weg te gaan. Volgens het weerbericht is tot ze van plan is te vertrekken, misschien donderdag, 25 inch regen (75 cm) mogelijk. In de zuidelijkste punt van onze county, bij het dorpje Venus, heeft een tornado huisgehouden en een leven geëist. Aan de zuidoostkant van orkanen ontstaan vaak tornado's.
Ik heb een keer zo'n onbehoorlijke hoeveelheid regen gezien, een aantal jaar terug met tropische storm Fay, toen in 24 uur tijd, afhankelijk van welke bron je gelooft, tussen de 30 en 60 centimeter (!) regen is gevallen. Ik wist niet dat zoveel water bij elkaar kon bestaan. Heel indrukwekkend. En waar het blijft... we hebben droge voeten gehouden.