Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 9 van de 35 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 90 van de 344

Onderwerp: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

1. Top | #81
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Vliegtickets 2013 (excl. juli/aug)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door masch Bekijk Berichten
    Hebben jullie nog gouden tips? Zit er bijvoorbeeld een patroon in?
    Er is geen chocola van te maken. Wij boeken altijd zo vroeg als kan, en dat heeft tot nu toe meestal goed uitgepakt. Maar zo af en toe zijn er van die uitschieters/aanbiedingen die dan nog weer gunstiger zijn. Wanneer ?? Wist ik het maar

Prijsen zijn zowiezo de afgelopen paar jaar ernstig gestegen. Brandstofprijs, crisis, alles helpt daar dapper aan mee.
    De enige die nog wel eens structureel met een aanbieding komt is Connections uit België, meestal net na de jaarwisseling, maar ook dat is geen garantie.
    Op het moment dat het verlof bekend is een ticket boeken waarvan de prijs je aanstaat, en niet weer om kijken.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

2. Top | #82
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012

Ik denk inderdaad dat dat de beste optie is We hebben nog even voordat we kunnen gaan boeken, kan ook wel zijn dat we toch alles via een reisbureau doen, die kunnen volgens mij ook soms betere prijzen bieden. In de voorbeeld offertes welke ik heb opgevraagd was dit in elk geval wel zo

3. Top | #83
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004

Helaas geen tip. was dat wel het geval geweest dan waren we nu een stuk rijker. Een patroon zit er ook niet in.

Een vliegtuig wordt opgedeelt in een enorm aantal klassen die wij als gebruiker niet herkennen. Voor ons is er alleen business, economy comfort en economy. Die enorm aantal verschillende klassen krijgen allemaal een letter en aan die letter wordt een prijs gekoppeld. Die prijs is weer afhankelijk van wat je allemaal wil kunnen met het ticket. De goedkoopste tickets zijn niet wijzigbaar en niet refundable. De duurste tickets in zowel economy als business class zijn wel wijzigbaar en refundable.

Wanneer een bepaalde letter is uitverkocht dan wordt er een hogere letter aangeboden die duurder is. Dit gaat zo door totdat het vliegtuig vol is. Blijft de vraag achter voor een bepaalde vlucht of dagen dan kan de luchtvaartmaatschappij besluiten om meer stoelen in de goedkopere klasses aan te bieden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Wat veel mensen doen is dat ze voor zichzelf een prijs vaststellen wat men wil uitgeven voor een ticket. Zodra die prijs voorbij komt dan koop je het ticket en kijk je niet meer verder.

Succes.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

4. Top | #84

Zojuist geboekt via D-reizen!

April/mei 2013 14 dgn.

British Airways / American Airlines

BRU - JFK (stop-over 3 dgn.)
    JFK - MIA
    MIA - BRU

€655 p.p.

Helemaal in mijn nopjes!

5. Top | #85
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jun 2010

Standaard Vliegen in December/Januari... Welke luchthaven is betaalbaar?

Hallo iedereen!
    Ik en mijn vriendin zijn einde mei/begin juni voor 19 dagen naar Orlando getrokken.
    Meer bepaald: Walt Disney World.
    Sinds we terug zijn kan ze er niet over ophouden... Het was zo indrukwekkend dat ik wel genoodzaakt ben om bepaalde regelingen te treffen om terug te gaan...
    Nu is het idee om in een appartement/huis te verblijven, met huurauto.
    Aangezien vrienden van ons mee willen, is dit financieel gerust haalbaar.

Enkel zitten we met 1 nadeel...
    Eén van de vriendinnen werkt voor een bouwbedrijf, en is verplicht om in het bouwverlof op vakantie te gaan.
    Dwz: de laatste week van december, en de eerste week van januari. Voor België valt dit normaal gezien altijd samen met de kerstvakantie.
    Nu heb ik al wat rondgekeken naar vluchten voor december 2012 (aangezien de vluchten voor december 2013 nog lang niet beschikbaar zullen zijn), en viel zo wat van m'n stoel van de hoge prijzen.

We zouden een 12 tot 15 dagen willen gaan.
    De huidige planning staat van 21 december 2013 tot 4 januari 2014.
    Als ik bereken van 22 december 2012 tot 5 januari 2013, kom ik op prijzen van 1.500euro en meer.
    Dat is meer dan het dubbele van wat ik betaald heb in mei!
    Dat MOET toch goedkoper kunnen?
    Dit is voor vluchten uitgerekend van Amsterdam, overstap in Dublin, doorvliegen tot Orlando (MCO).
    Geen overnachting, 9.30 vertrekken in Amsterdam, 17u aankomen in MCO.

Aangezien we in Antwerpen wonen zijn volgende luchthavens voor ons relatief makkelijk bereikbaar:
    1) Brussel (auto)
    2) Amsterdam (auto)
    3) Eindhoven (auto)
    4) Charleroi (auto)
    5) Dusseldorf (auto)
    6) Parijs (TGV/Thalys)
    7) Frankfurt (ICE)
    8) Keulen (auto)
    9) Londen Heathrow/Londen Gatwick (eurostar)

De 4 luchthavens die volgens ons nog doenbaar zijn in Florida zijn:
    1) Orlando International
    2) Sanford
    3) Tampa
    4) Miami

Nu komt dus onze vraag naar jullie toe:
    Wie heeft er ervaring met vertrekken vanop andere luchthavens dan Brussel/Amsterdam?
    Zo heb ik voor afgelopen keer gevonden dat Aer Lingus enkel vliegt op Dinsdag en Zaterdag, en heb hier dus ook rekening mee kunnen houden.A
    angezien er hier véél te veel mogelijkheden zijn, had ik graag van jullie wat ervaringen gehad, en bij voorkeur ook prijzen in vergelijk met andere maatschappijen...

6. Top | #86
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012

Standaard Re: Vliegen in December/Januari... Welke luchthaven is betaalbaar?

Een snelle zoekopdracht op vergelijkingssite www.kayak.com geeft als goedkoopste : Brussel-Miami met American Airlines 22-12 heen en 05-01 terug voor €721 per persoon.
    met een huurauto ben je in 3 uurtjes in Orlando.

Is natuurlijk wel hoogseizoen dus logisch dat de prijzen wat hoger ligger..

Heb nog niet gekeken naar alternatieve luchthavens (behalve Orlando maar die was inderdaad een stuk duurder)
    Gewoon even een paar uurtjes gaan zitten en goed zoeken..

7. Top | #87
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2012

Met alle permissie, maar jullie hebben blijkbaar niet veel ervaring met verre vluchten. Ik zal je maar gelijk met twee voeten op de grond zetten : de kerstvakantie valt bijna overal op hetzelfde ogenblik, gewoon omdat Kerstmis en Nieuwjaar uiteraard overal gelijk zijn ! Dus goedkope tarieven in die maand, vergeet het maar. Jullie vorige reisperiode mei/juni is laagseizoen en de kerstperiode behoort tot de duurste van het jaar. Je kan wel andere luchthavens proberen, maar naar Londen bijvoorbeeld moet je er wel de kostprijs van de Eurostar bijtellen ! Vanuit Charleroi of Eindhoven naar Amerika, da's een goeie, dat zal al helemaal niet lukken want die bieden enkel vluchten binnen Europa aan. Ik kan je alleen maar de raad geven om veel op het net te zoeken en zodra je een aanvaarbare prijs vindt, kan je toehappen, maar het prijsniveau van jullie vorige reis, daar hoef je niet op te rekenen.

8. Top | #88
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

Air berlin vliegt van dusseldorf naar ft meyers.
    Vlieg op 1e kerstdag 25 dec. en/of terug op 1-1

prijzen vanaf €632
    Laatst gewijzigd door 6foot6; 13-08-12 om 17:09.

9. Top | #89
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bryce2011 Bekijk Berichten
    Een snelle zoekopdracht op vergelijkingssite www.kayak.com geeft als goedkoopste : Brussel-Miami met American Airlines 22-12 heen en 05-01 terug voor €721 per persoon.
    met een huurauto ben je in 3 uurtjes in Orlando.
    Moet je wél een een hele snelle Ferrari huren... en een goede laser detector... (een Viper ofzo)
    Via de Florida's Turnpike is het nog altijd minimaal 4 uur rijden...
    Kortom... vanaf landing kost het je ongeveer 7 uur om in Orlando in je accommodatie te komen.
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

10. Top | #90
    Florida Groupie ronenivonne's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2008

Wij hadden vorige week onze tickets geboekt. Dit keer niet naar Florida maar het Westen van Amerika.
    Wij hebben geboekt via Lufthansa, de site zelf was goedkoper dan alle aanbieders zoals cheaptickets enz enz.

Dusseldorf/Newark/Las Vegas ( 2:50 overstaptijd)
    Las Vegas/Newark/Dusseldorf. ( wel vroeg s'morgens weg, maar dat vinden we niet zo erg )

628 PP vonden we geen slechte prijs voor Mei 2013.
    2010 Rondreis Florida/ 2011 Orlando-Miami/ 2012 Orlando-LA/ 2013 West USA/ 2014 Orlando/ 2014 Rondje zuid Florida/ 2015 New York-Boston-Orlando/ 2017 Mia - Fort Lauderdale - Orlando - Mia/ 2018 - 2020 Orlando / 2022 + 2024 Orlando

Forum Rechten