Thanks voor de tips, aangezien we dit jaar omgeving orlando verblijven, gaan we voor de goedkoopste aanbieder![]()
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Valt wel mee hoor, dit is de laatste info die we over Herz hebben:Herz
Alle auto’s van Herz en Advantage zijn geschikt om elektronisch tol te betalen. Voor deze service betaal je $ 2,95 per dag met een maximum van $ 14,75 per huurperiode. Het systeem is verder gelijk aan dat van Alamo, je hoeft er verder niets aan te doen. Zodra je gebruik maakt van de SunPass lane wordt je geregistreerd. De service fee en de tolkosten worden na afloop van de huurperiode geïnd. Het systeem heet PlatePass, zie voor meer info hun site.
Thanks voor de tips, aangezien we dit jaar omgeving orlando verblijven, gaan we voor de goedkoopste aanbieder![]()
Florida: 2004, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2012, 2016, 2018, 2019.
2011 Las Vegas en Hawaii - 2014 Zuidwesten US - 2019 Zuidwesten US + Florida
De toltarieven in Florida zijn eind juni omhoog gegaan. Waar je eerst usd 0,50 betaalde betaal je nu usd 0,75. Kortom de tarieven zijn met een quarter onhoog gegaan.
1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.
Ik begrijp dan ook niet waarom bv SunPass dit niet meldt op hun website....
Edit : Wel dus: http://floridasturnpike.com/tools_tollrates.cfm
Laatst gewijzigd door PENPE; 26-07-12 om 08:14.
At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year
Hier alle info over de verhoging: http://www.sunshinestatenews.com/sto...a-tolls-sunday
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
En bij gebruik van de SunPass lane lane krijg je ook nog een korting van (meestal) een kwartje per keer, dus verdien je die $6 toch weer een beetje terug.
Reisverlag Florida Juli 2013 Reisverslag Florida Augustus 2011 Reisverslag Florida November 2010
New England 2016 Florida 2017
Over de directe korting kunnen we kort zijn. Sunpass is hier helder over:Ook op de sunshine skyway krijg je direct korting. Verder wordt er kwantumkorting gegeven op sommige routes. De gemiddelde toerist zal hier geen voordeel boeken. Let op: de korting geldt alleen voor houders van een transponder.SunPass customers typically pay 25 cents less than cash customers at most toll plazas and exits on Turnpike roads.
Maak je gebruik van Toll by plate (zoals de verhuurders Alamo, NAtional Herz e.a. doen) dan zijn er geen kortingsregelingen.
Tot nu toe ben ik nog geen tolwegen tegengekomen waar ik niet met cash kon betalen. Had even nagevraagd bij een aantal mensen waaronder de informatiebalie van Publix (toen ik op het punt stond een sunpass mini te kopen). Allemaal zeiden ze niet te weten van een toll waar niet met cash betaald kan worden en raadde mij ook aan altijd op die manier te betalen. Erg vreemd aangezien ik zelf heb gelezen op meerdere plekken dat steeds vaker niet meer met cash betaald kan worden. Nu vermoed ik dat deze mensen zelf niet vaak op een tolweg rijden en heb dit zelf ook niet meer gedaan sinds ik van het vliegveld ben gekomen. Heb tot nu toe de tolwegen vermeden.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Laatst gewijzigd door Njit; 13-11-12 om 08:16.
Ik zou me voor informatie over de tolwegen in eerste instantie maar niet bij de medewerkers van de Publix melden....De juiste info vind je in het topic over de tolwegen . Hierin vind je ook de links naar de sites met de actuele informatie; electronic tolling wordt immers langzaam maar zeker vanuit het zuiden uitgebreid.
Of een minitransponder de juiste oplossing voor jullie is, hangt overigens af van welke verhuurder jullie auto is. Veel verhuurders hebben een prima regeling waar je niets voor hoeft te doen. Zij brengen voor deze dienst een kleine fee in rekening.