Hebben het Esta formulier ingevuld maar hoeven verder niets af te drukken? Krijgen ook niets thuis gestuurd?
Alvast bedankt.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Hebben het Esta formulier ingevuld maar hoeven verder niets af te drukken? Krijgen ook niets thuis gestuurd?
Alvast bedankt.
Je krijgt thuis niks, je hebt wel een code gekregen, die kun je het beste noteren (lees: uitprinten). Ook de goedkeuring zelf zou ik uitprinten. Sommige maatschappijen willen die nog wel eens vragen. Officieel hoef je echter niks mee te nemen. Zelf sla ik dit soort informatie altijd op in PDF, zodat je er altijd bij kan.
Indirect blijkbaar wel, de luchtvaarmaatschappij vraagt dit omdat de US dit vragen, niet omdat het hen zelf iets kan schelen waar je verblijft, wat hebben ze daar nu aan?
Ik kan alleen maar mijn ervaring meegeven, ik vermoed als je de gegevens vooraf ingeeft ook het (e)inchecken vlotter verloopt (specifiek voor Lufthansa dan toch).
Zoals ik het zij, het is niet verplicht bij aanvraag maar het kan in sommige gevallen handig zijn als je het toch vooraf invult.
De airline heeft nog andere verplichtingen, nl
apis en secure flight
Beide zijn een verplichting voor de airline maar deze moet natuurlijk wel over de juiste gegevens beschikken.
Het gaat dan om je paspoortnummer, je eerste verblijfsadres, enz
Vaak worden deze al bij de boeking gevraagd maar als ze op dat moment nog niet bekend zijn verdient het aanbeveling deze op een later tijdstip alsnog te melden.
Dit kan op de website van de airline door in te loggen met je naam en conformationnumber.
Daar wordt ook gevraagd naar je "redressnumber" maar dat heb je waarschijnlijk niet, en dan hoef je dat ook niet in te vullen.
Je krijgt zo'n nummer als je naam voortdurend alarmbellen doet afgaan.
Beste iedereen,
Ik vroeg mij of of de ESTA ook betaald zou kunnen worden met een prepaid mastercard creditcard????
En wat gebeurt er als je bijvoorbeeld al je reis geboekt hebt en je daarna bij de Esta geweigerd word? Is het dan eigen schuld dikke bult of zou je dan aanspraak kunnen maken voor restitutie van je reisgelden???? Bedoel hoop natuurlijk niet dat het gebeurt, maar er staat ook niks vermeld over wat als het gebeurd!!!! Dus was daar even nieuwsgierig naar....
Als je bang bent dat je geen toestemming krijgt is er waarschijnlijk een reden voor (hoop het niet voor je). Als er reden is dan eerst de ESTA regelen, dan pas de rest. ESTA is 2 jaar geldig. Weet je meteen of de prepaid card werkt. Normaal moet dit deze card goed gaan.
Als je geen reden weet om ESTA niet te krijgen en je vult alles netjes in, op alle vragen met nee zou er normaal gesproken geen probleem moeten zijn. Mocht je geweigerd worden moet je contact opnemen met het consulaat van USA. Vandaar uit kom je zeker verder. Iets terug krijgen omdat je ESTA niet kan krijgen is nooit het geval. Daarom is het verstandig om dit anders om te doen.
Hoi,
nee hoor ik zie geen probleem om de esta te verkrijgen, ben dus ook niet bang dat ik en mijn gezin geweigerd zullen worden door esta.ik was alleen nieuwsgierig omdat je eigenlijk nooit leest over mensen die dus eerst boeken en waarvan later blijkt dat de ESTA niet geodgekeurd word.
Over de prepaid creditcard, tja de een zegt moet geen probleem zijn en de ander zegt nee moet echt een creditcard zijn. maar nu heb ik ook gehoord dat als je je betaling niet goed afrond dit dan ook weer niet gunstig is ofzo...![]()
Laatst gewijzigd door Michael66; 22-07-12 om 00:34. Reden: fqe
Dat laatste heb ik nog niet gehoord dat als het niet lukt het ongunstig zou zijn. Je zou bv. iemand kunnen vragen met een CC die naast je zit mocht het mis gaan. Kan je meteen CC gegevens invullen. Die 18 euro kan je hem ook zo terug betalen.
Voor de VS is het sowieso handig (lees verplicht, voor borg auto) om een normale CC te hebben. Dus als je nu al twijfelt over het gebruik van je prepaid CC, vraag dan een normale aan. Daarnaast bij twijfel over je ESTA eerst aanvragen voordat je iets anders boek. Niemand (ik heb geen berichten erover gezien) doet het op die manier, maar als dat jou een prettiger gevoel geeft, dan moet je dat gewoon doen.