Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 40 van de 76

Onderwerp: Misleid door baliemedewerker van Alamo

1. Top | #31

Standaard Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo

Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
    Daar huur ik normaal altijd mijn auto,s maar omdat alamo gold een mogelijkheid had om 3 extra bestuurders bij te schrijven dachten we ach laten we alamo dan maar doen
    HELE GROTE FOUT...........en waarschijnlijk zal ik wel die 199 dollar moeten betalen,maar ik weet wel dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer bij alamo een auto ga huren,want dit is niet mijn enige slechte ervaring met alamo 2 jaar geleden in seattle hadden we een mide-size gehuurd.
    Komen we op het vliegveld ,hadden ze een auto maar helaas daar zat geen cruise-control op maar ze hadden wel een full.size of ik dan even wilde bijbetalen,na meer dan 2 uur kregen we toch een mide-size mee,toch eigenlijk te gek dat dit gebeurd.
    nou ik ben mijn verhaal kwijt
    voortaan huren bij HERTZ.......................grote klasse

2. Top | #32
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@ronaldino
    ...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........

Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.

3. Top | #33
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    @ronaldino
    ...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........

Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.
    Dat blijkt, tja, kan nog steeds niet zeggen "eigen schuld dikke bult", maar heb wel minder begrip voor het harde geschreeuw.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

4. Top | #34
    Florida Fanaat trails's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2007

Nog nooit problemen gehad met Alamo en de volgende keer huren we toch weer daar de auto. We werden altijd correct behandeld.
    Wel de laatste keer alles geregeld via de kiosk, wel zo handig en prettig, scheelt tijd en gezeur van de medewerkers :-\"
    Laatst gewijzigd door trails; 08-06-12 om 08:35.
    Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
    West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
    Alabama: 2016, Arizona: 2017,
    SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
    www.schoutenjanssen.nl

5. Top | #35
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Want met HERTZ heb je helemaal geen problemen... hahahaha..

Weltrusten...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

6. Top | #36
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolandino Bekijk Berichten

Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. ...
    Hmmm..veel ervaren Floridagangers zijn ooit eens voor de eerste keer schoorvoetend met hun vouchertje naar de Alamobalie gegaan...En die waren ook moe en in een vreemde omgeving. En in die tijd was het huurcontract nog wel even iets ingewikkelder te lezen omdat de mooie 'europese' paketten er toen helemaal nog niet waren en je zelf je weg maar moesten weten te vinden in de wereld van CDW/LDW/LIS die je zelf moest afsluiten.

En die ervaren Floridagangers waarschuwen hier op het Forum al jaren dat het opletten is bij de balie van alle autoverhuurders. Dat heeft effect, lees de reisverslagen, blogs en berichtjes er maar op na. Dikwijls wordt er trots gemeld dat ze de Alamo-aanval bij de balie toch maar mooi hebben afgeweerd. Daar kunnen we dus als forum trots op zijn, het maakt kennelijk meer indruk dan de loze kreten van Harrie die achteraf met publiciteit dreigt.

Was 'tie maar zo bijdehand geweest voor de reis..........En de reizigers zelf? Zes man stonden er bij en keken er naar hoe er handtekeningen bij bedragen op het contract werden gezet! Aldus Harrie. Allemaal zielige slachtoffers van die oplichters bij Alamo? Of toch gewoon een stel slecht geinformeerde ongeinteresseerde sufferds die stonden te slapen toen er een overeenkomst werd aangegaan..........:-k.

7. Top | #37
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2011

Hallo Harrie en knaapje,
    Ook bij mij zijn de praktijken van Alamo bekend; 3 jaar geleden op JFK in LA ook met dit te maken gehad.
    Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
    En inderdaad, gewoon huren bij Hertz hier in Nederland, dan heb je tenminste ook gewoon Nederlandse hulp voor als er iets misgaat.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-06-12 om 23:03. Reden: fqe

8. Top | #38
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans van Demen Bekijk Berichten
    Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
    Kom, kom, waar komt dit nu weer vandaan? Storneren kan wanneer een bedrag ontrecht is afgeboekt. Wanneer er een overeenkomst met handtekeningen voor akkoord is, is storneren helemaal niet aan de orde.

Je zult een goede reden moeten aanvoeren wil de cc-maatschappij het bedrag storneren. Verder is voor ontbinden van een koop een mededeling, die schriftelijk of elektronisch mag zijn (Naar nederlands recht art. 6:267 BW). Maar is een stornering van de betaling zo’n mededeling? Ik geloof het niet, hoe moet Alamo daaruit begrijpen dat je de koop ongedaan maakt?

9. Top | #39
    Florida Fanaat moonlight91's Avatar
    Ingeschreven
    May 2009

ik snap niet precies wat voor ophef er gehouden word hoor
    eerst tekenen en dan een hoop heisa bij thuiskomst
    het gaat over 2 contracten..er moet dan toch ter plekke een belletje rinkelen bij 1 van de 2 hoofd huurders....
    ik heb in de gehuurde auto nog 10 minuten gemopperd, en het daarna naast me neer gelegd
    en perslot van rekening, ging het er bij ons net iets anders aan toe
    wij hadden dat niet geboekt ....mevr. beweerde van wel,en het wa zoiezo verplicht blahblah...ondanks alle bewijzen die ik van de boeking bij had.
    om van het gez**k af te zijn (en mevr. was behoorlijk onbeschoft ,leek de jerry springer show wel) heb ik getekend, dus zijn de consequenties voor mezelf ...dus de kosten
    LEERGELD noem ik dat .... de volgende keer..de manager (gewoon weer van Alamo), en zo werkt dat ook als je Nee zegt en ze Ja doen
    2010 florida disney..2011 rondje florida..2011 great smoky mountains..2012 memphis/orlando
    2012 key west/everglades/Orlando.2013 Georgia/Florida,2013 halloween Orlando.febr 2015 Orlando
    December 2015 -XMAS in Orlando/oktober 2016-2017Orlando/mrt2018Xmas2018

10. Top | #40
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie Bekijk Berichten
    Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
    .. die de laatste keer mij toch een volle tank benzine lieten betalen terwijl ik de auto toch echt volgetankt ingeleverd had... tja, ook even niet opgelet toen ik de kwitantie in mijn handen kreeg bij het inleveren. Ook weer van geleerd.

Voor de duidelijkheid over alle commotie in dit topic, mijn €0,02 waarde aan mening.

Harrie heeft volkomen gelijk dat hij zich bedonderd voelt. Hij mag dit uiteraard op dit en het allesamerikaforum delen. Voor alle forumleden gaat hier nog maar eens de waarschuwing vanuit. Zie ook dit topic; Alamo staat nou niet bekend als een bedrijf waar de klant koning is.

Harrie geeft ook aan niet zelfstandig een rechtszaak te willen beginnen maar vraagt andere gedupeerden om zich te melden en misschien samen iets te doen onder het motto samen staan we sterk. Dat is een goede, maar misschien niet erg kansrijke poging om daar iets aan te doen. Het is inderdaad aan te bevelen om eerst contact op te nemen met Alamo en proberen de fout goedgemaakt te krijgen. En ja, dat had hij beter direct kunnen doen.

Een en ander onder de aandacht brengen via een programma als Kassa kan heel zinvol zijn. Al was het alleen maar dat vakantiegangers nog eens gewaarschuwd worden (net als hier in het forum). Ook voor de gang naar Kassa heb je het liefst mede-slachtoffers nodig.

Bij elkaar is de ervaring van Harrie, en vele anderen die bij Alamo (of andere verhuurders) te maken hebben met agressieve en oneerlijke praktijken van de medewerkers/verkopers aan de balie, een negatieve eerste kennismaking met Amerika en dat op een moment dat je vaak meer dan twintig uur in touw bent en dus niet al te scherp meer. En ja, ook dat weten ze donders goed aan de balies van Alamo.

Forum Rechten