Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 14 van de 20 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 131 tot 140 van de 193

Onderwerp: Betalen in Florida

1. Top | #131
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target

De Rabobank gaat vanaf 1 juni betaalpassen van particuliere klanten standaard blokkeren voor gebruik buiten Europa. Dit om de gevolgen van skimmen te voorkomen.

Dat meldt de Rabobank vandaag in een persbericht. Met deze betaalpassen kan straks alleen buiten Europa gepind worden als de klant hier bewust voor kiest. Klanten kunnen zelf de blokkade opheffen en de pinmogelijkheid per werelddeel aanzetten.
    Doet de klant niets, dan staat de pas automatisch uit. De Rabobank denkt hiermee de schade als gevolg van skimmen tegen te kunnen gaan.
    Lees het hele bericht op nu.nl . Nu er een schaap over de dam is, zullen er vast meer volgen.....Rabo klanten die vanaf 1 juni in de VS zijn en op hun betaalpas rekenen, kunnen dus maar beter vooraf maatregelen treffen.

2. Top | #132
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Kan met een simpel klikje op hun website ontgrendelt worden, dus het valt mee.

Schijnt in navolging te zijn van Belgische banken, waar het skimmen in het buitenland tot nagenoeg 0 terug is gebracht. Het lijkt mij een goede maatregel, maar de tijd zal het wel weer leren.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #133
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008

Ik heb toevallig hetzelfde bericht in het draadje over betalen in Florida gezet, 4 minuten eerder:-$. In het bericht staat duidelijk dat Rabo klanten die de afgelopen twee jaar buiten Europa zijn geweest, niks hoeven te doen, hun pas blijft dan automatisch aanstaan.
    gelukkig maar, ik zit tot 2 juni in Amerika, en hoef dus niets aan te passen.

4. Top | #134
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011

Vind het maar een rare "oplossing" van een probleem die de banken zelf hebben gecreëerd. Als ze nu jaren geleden gewoon voor veiligheid hadden gekozen ipv de goedkope oplossing, was er nu niks aan de hand. Veel mensen zullen dit niet weten (of er domweg niet meer aan denken over enkele maanden), en staan dus raar te kijken als ze buiten Europa willen pinnen. Hopelijk doet de ING niet mee aan deze onzin.

Trouwens, automatisch weer blokkeren na de door jouw opgegeven datum? Wat nu als je door omstandigheden langer moet blijven? Of gewoon een open ticket boekt naar een land? Natuurlijk kun je zelf ruimer opgeven, maar dat haalt geheel het doel van de Rabobank onderuit. Omslachtig en zinloos dus dit.
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

5. Top | #135
    Stamgast
    Ingeschreven
    Jun 2011

Moet je nou met de pin pas betalen bij bv een Walmart om cashback te vragen of kan je betalen met je CC en dan cashback op je pin?

6. Top | #136
    Regelmatige Bezoeker Wiepster's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Je moet met de pin betalen, kies op het schermpje voor Debit, pin intoetsen en dan vraagt het schermpje of je cashback wil.
    Als je credit aankiest, lukt het niet.

7. Top | #137

Standaard Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa

Rabobank blokkeert pinpassen buiten Europa
    ZATERDAG 5 MEI 2012, 10:01 uur | 634 keer gelezen
    UTRECHT (AFN) - De Rabobank blokkeert vanaf volgende maand bijna alle passen voor pinnen buiten Europa om te voorkomen dat skimmers nog rekeningen plunderen. Klanten die buiten Europa reizen moeten voortaan zelf via de website van de Rabobank aangeven voor welke periode ze toch wereldwijd geld willen kunnen opnemen.
    ,In België doen banken dit al en daar is het skimmen ongeveer gedaald naar nul'', aldus directeur particulieren Rik Op den Brouw van de Rabobank zaterdag. Volgens hem komt 90 procent van de Rabobank-klantennooit buiten Europa.
    Voor enkele groepen blijft de betaalpas wel standaard ,,aan'' buiten Europa. De Rabobank adviseert deze klanten, van wie verwacht wordt dat ze meer reizen, hun pas wel zelf te blokkeren als ze binnen Europa blijven.
    De Europese grenzen liggen voor de Rabobank heel breed, tot in Wit-Rusland. Ook vakantiegangers in Turkije hoeven zich geen zorgen te maken.
    Er kan betaald worden met de pas in alle landen waar gewerkt wordt met de EMV-chip, waarmee criminelen moeilijker rekeningen kunnen leegtrekken. Skimmers kunnen nog wel met in Nederland gekopieerde passen buiten Europa, waar nog met de magneetstrip wordt gewerkt, hun slag slaan.
    Vorig jaar bedroeg de schade voor Nederlandse banken door skimmen, het kopiëren van betaalpassen, tientallen miljoenen euro. Volgens Op den Brouw kost het de Rabobank maandelijks 1 tot 1,5 miljoen euro en zorgt het voor veel ongemak bij klanten als opeens ergens in Midden-Amerika geld is opgenomen van hun rekening. Volgens hem blijft de Rabobank ook de schade van skimming vergoeden bij klanten die tijdelijk hun betaalpas geactiveerd hebben voor buiten Europa.
    De ING zei in een reactie meerdere opties te overwegen in de strijd tegen skimmers, maar kan nog niet zeggen of ze de handelwijze van de Rabobank volgt. ,Achter de schermen zijn we bezig van alles te onderzoeken. Daar kan ik niets over zeggen, want we willen de fraudeurs niet slimmer maken dan ze al zijn', aldus een woordvoerster.
    Skimmen is een groot maatschappelijk probleem bij alle banken, aldus de ING. ,,Het is een wedloop tussen de banken en de skimmers, die ook slim zijn. Naast het verbeteren van de geldautomaten is ook het beperken van het cashen een optie.'
    Laatst gewijzigd door Michael66; 06-05-12 om 13:42. Reden: quote
    Orlando: 2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002, 2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003. Las Vegas: 2003/2004.
    2014.1 o.a. NY+Wash D.C. http://usa2014deel1.blogspot.nl/
    2014.2 o.a. NY,Boston,Niagara,Toronto. http://usa2014deel2.blogspot.nl/
    2015 Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

8. Top | #138
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Betalen in Florida

Voor de vakantiegangers die voor 1 juni op vakantie gaan

Kan ik voor 1 juni mijn pas 'aan' zetten?

Het is niet mogelijk om vóór 1 juni uw betaalpas 'aan' te zetten. Bent u op dat moment in een land buiten Europa en heeft u beschikking over internet? Dan adviseren wij u om uw Random Reader mee te nemen. U kunt zelf in Rabo Internetbankieren uw betaalpas 'aan' zetten. Is dat niet mogelijk? Neem dan, voordat u weggaat, contact op met uw Rabobank. Uw Rabobank zal op 1 juni uw betaalpas 'aan' zetten. Op 1 juni zal de pas in de loop van de dag 'aan' worden gezet. Wij adviseren u om die dag een ander betaalmiddel te gebruiken.
    verdere info hier: http://www.rabobank.nl/particulieren...pas_instellen/
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #139
    Stamgast
    Ingeschreven
    Sep 2012

Ik lees hier dat het beste is om met je creditcard te betalen in Florida.
    Maar is het niet zo dat je dan rente moet betalen?

10. Top | #140
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2012

Je betaald alleen rente wanneer je niet het hele openstaande bedrag betaald.

betalingen die ik met mijn Visacard betaal worden eens per maand van mijn rekening afgeschreven. Hierover betaal ik geen rente. Ik kan er ook voor kiezen slechts een deel van het openstaande bedrag te laten afschrijven. Over het bedrag dat open blijft staan betaal ik dan wel rente....

Forum Rechten