Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 38 van de 50 EersteEerste ... 28363738394048 ... LaatsteLaatste
Resultaten 371 tot 380 van de 498

Onderwerp: Electronica kopen in Florida

1. Top | #371
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

Standaard Fototoestel kopen

In mei maken wij de trip naar Florida. Nu hebben wij eigenlijk nog een nieuw handzaam fototoestel nodig. Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.

Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?

Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?

2. Top | #372
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Fototoestel kopen?

Mijn ervaring is dat fototoestellen niet heel veel goedkoper zijn in de US. Tel erbij op dat je vaak internationale garantie moet bijkopen waardoor je uiteindelijk misschien duurder uit bent.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

3. Top | #373
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

grote merken zoals nikon en canon hebben wereldwijde garantiedekking. Het verschil is vaak dat de dollarprijs de europrijs is, dus ongeveer 30% goedkoper

4. Top | #374
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Feb 2008

Kies in ieder geval een gerenomeerde verkoper, ga niet naar de dozenschuivers.
    Te herkennen, doordat geen enkel artikel in hun winkel geprijsd is

5. Top | #375
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbie1983 Bekijk Berichten
    Hierbij dachten wij bijvoorbeeld aan een Nikon coolpix camera.
    Is het zinvol ( lees voordeliger) om deze bijvoorbeeld in Miami of bijvoorbeeld Orlando zelf te kopen?
    Wij hebben inmiddels een paar camera's gekocht in Orlando en afgelopen januari de Nikon Coolpix bij Best Buy. De garantie is internationaal daar loop je geen risico. Absoluut voordeliger dan in Nederland. Wel bij een goede shop kopen, b.v. Best Buy. Wij hebben dus goede ervaringen.
    Pas op in Miami, daar is een straat, weet de naam niet meer, met uitsluitend electronica shops. Je wordt getild waar je bij staat.

6. Top | #376
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbie1983 Bekijk Berichten
    Heeft iemand hier ervaringen mee of eventuele andere tips?
    Bedenk wel dat je altijd met de 110 Volt adapter zit. Misschien zit er bij sommige modellen een 110-240 Volt adapter, maar let daar op.

Ook kan het soms vervelend zijn dat je bij het afspelen van een fotoshowtje via de camera niet kunt kiezen voor het PAL tv signaal wat wij in Europa hebben. Het is tenslotte een US model. Thuis lukt deze voorstelling dan dus niet.

En dan heb je de garantie natuurlijk. Die is dan wel wereldwijd voor de A-merken, maar je draagt wel de kosten voor verzenden, (heen en terug)naar de fabriek (of service punt) in geval van reparatie (jawel zelfs in de garantie!)

En dan de prijzen...
    Vanuit mijn hobby (filmen en fotografie) heb ik er wel eens naar gekeken maar eerlijk gezegd vind ik de verschillen niet zo groot. Goedkoper? Ja, over het algemeen wel, (de point and shoot modellen, de SLR vond ik duur, zeker losse lenzen) maar ook in Nederland heb je natuurlijk koopjes. Ga maar eens een avondje "net shoppen" dan kom je heel wat leuke aanbiedingen tegen. Bijna niemand koopt meer bij de fotograaf op de hoek!!

En ... ook niet onbelangrijk: De gebruiksaanwijzing in het Nederlands zul je niet aantreffen. Bovendien loop je altijd het gevaar dat je toch even moet wennen aan een nieuwe camera. Het duurt dus even voordat je ermee kunt lezen en schrijven. Het zou zonde zijn als je pas aan het einde van je vakantie goede foto's maakt....

Ik kan niet in je knip kijken maar als ik je mag aanraden: Koop 'm gewoon in Nederland.

7. Top | #377
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Feb 2012

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben eruit om de keuze niet in de USA te maken maar in Nederland al een nieuw fototoestel te kopen.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 14-03-12 om 18:08. Reden: fqe

8. Top | #378
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Fototoestel kopen

Ik heb uit noodzaak een Canon S95 gekocht in Orlando vorig jaar. Alles bij elkaar was ik net zoveel kwijt als hier in NL. De oplader voor de accu is met een US stekker. Hier heb ik wel een verloop-stekker voor kunnen vinden.

Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze om je camera hier al te kopen. Nu alleen nog kiezen welke

9. Top | #379
    Florida Fanaat elstars's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2009

Hoi Njit,

Geen slechte keuze. Heb met de 90 gewerkt. Helaas geen HD filmpjes.
    Op de 95 wel, en heel behoorlijk ook nog (720p, 1280*720)
    Had je wel een 110-240 V ladertje?
    groet,
    Elstars

(Of moeten we een foto topic openen....? He, nee, doe maar niet...):razz:

10. Top | #380
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Oplader was wel 110-220V ja. De camera was ter vervanging van onze Nikon D5100 die in Florida stuk ging. Hebben er nu nog steeds veel plezier van.

Forum Rechten