Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 42 van de 196 EersteEerste ... 3240414243445292142 ... LaatsteLaatste
Resultaten 411 tot 420 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

  1. Top | #411
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door b767-300er Bekijk Berichten
    Al eerder bediscussieerd hier, maar jullie vergelijken pakketreizen-prijzen van Touroperator Arke
    Touroperator Arke is iets ander als ArkeFly, behalve dat ze hetzelfde moederbedrijf hebben. ...................
    Da's bekend.
    Echter, je zou toch verwachten, dat 2 bedrijven die tot dezelfde moeder behoren een betere aanbieding zouden doen, dan de eerste de beste "vrije" touroperator. Zeker ook omdat ArkeFlyals prijsvechter in de markt wil opereren. Steun van de moeder en zusters zou dan toch welkom zijn.

    Knaapje

  2. Top | #412

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Onze keuze voor arkefly heeft er mee te maken dat we al meerdere keren met arkefly hadden gevlogen (en altijd goed bevallen, ok het is niet het modernste vliegtuig!) en omdat het de voordeligste keuze was. heen 31-8 terug 17-9. De vliegtijden kwamen ons ook nog eens goed uit. Helaas eerst naar orlando en vervolgens even 30 a 40 min terug naar Miami.

  3. Top | #413

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Ben jij altijd zo vriendelijk of alleen op woensdag... :roll:
    De rest van de week ook \\/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
    Da's bekend.
    Echter, je zou toch verwachten, dat 2 bedrijven die tot dezelfde moeder behoren een betere aanbieding zouden doen, dan de eerste de beste "vrije" touroperator. Zeker ook omdat ArkeFlyals prijsvechter in de markt wil opereren. Steun van de moeder en zusters zou dan toch welkom zijn.

    Knaapje
    Helemaal mee eens, maar doet niets af van het feit dat dit topic over "Vliegen met ArkeFly" gaat. Niet over "Op vakantie met Arke" (of TUI).
    Daarbij zou je ook verwachten dat in de locale Albert Heijn de sterke drank aangeboden door Gall en Gall goedkoper zou zijn dan in een locale slijterij op de hoek van de straat. Ook daar is niets minder waar...... Ook al is het beide van Ahold
    Daarbij geef je zelf aan dat ArkeFly als prijsvechter wil opereren. Dat klopt ook. Maar Touroperator Arke geeft naar mijn idee nergens aan de goedkoopste te willen zijn/als prijsvechter te willen functioneren.
    Ik ben het 100% met je eens dat de prijs van pakketreizen van Arke naar Florida niet tot de goedkoopste van het stel behoort.

    Overigens wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod (neem ik aan dat je dat wel weet). Wellicht koopt Arke als touroperator wel weinig hotels in in de omgeving van Florida, omdat de praktijk leert dat mensen die naar Florida gaan dit liever gewoon los regelen. Doordat Arke weinig inkoopt, kunnen ze misschien niet de prijs bedingen die bv een Expedia wel kan bedingen doordat die in Florida groter inkopen? Ik zeg maar wat hoor.
    Als ik namelijk kijk naar de pakketreisprijzen van Arke/HI naar echte pakketreislanden als de Dominicaanse Republiek, Mexico, Cuba, maar ook de landen om de middellandse Zee, dan komt Arke toch vaak wel in de buurt van de laagste prijs, zo niet dan heeft het de laagste prijs. Het laat met grote regelmaat prijzen van OAD en Thomas Cook (neckermann) achter zich (maw, goedkoper dan hen).... Maar goed, ik dwaal af van het oorspronkelijke onderwerp.... "Vliegen met ArkeFly"

  4. Top | #414
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    .......Daarbij zou je ook verwachten dat in de locale Albert Heijn de sterke drank aangeboden door Gall en Gall goedkoper zou zijn dan in een locale slijterij op de hoek van de straat. Ook daar is niets minder waar...... Ook al is het beide van Ahold :wink:
    ....................

    Wat bedoel je nou??
    Albert Heijn verkoopt geen sterke drank en de locale slijter is niet van AH.

  5. Top | #415
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @knaapje:
    Ik snap denk ik precies wat je bedoelt. Door samen te werken binnen het moederbedrijf kun je vaak scherpere prijzen bieden. Dan neem je allebei genoegen met een lagere marge, maar dan heb je allebei in ieder geval die kleine(re) marge, in plaats van dat de concurrent ermee vandoor gaat.
    Een soort van korting voor grootverbruikers.

    Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  6. Top | #416
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    .......Ik heb ook op die manier naar de tarieven van ArkFly gekeken. En het viel mij ook op dat ArkeFly blijkbaar niet de samenwerking heeft of zoekt binnen het eigen concern. Jammer voor hen, en ook jammer voor ons als consument..................

    Omgekeerd blijkbaar wel, als ik bij Arke een vlucht/hotel combinatie naar ORL wil boeken kan ik alleen maar vertrek en terug boeken op de dagen dat ArkeFly vliegt en uiteraard uitsluitend met ArkeFly.

  7. Top | #417
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Da's dan koppelverkoop. Maar geeft dat dan ook een gunstigere prijs dan wanneer je los boekt?

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  8. Top | #418

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ja, dat is in 99% van de gevallen zo
    Je kan het hotel wellicht ook los boeken op arke.nl en dan een los ander ticket kopen bij een andere maatschappij

  9. Top | #419
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @Micheal66
    Als ik bij Expedia kijk dan scheelt het meestal meer dan EUR 100 (gebaseerd op vlucht/hotel/1 pers/10 a 14 dgn) tot enige honderden Euro's als je de combinatie boekt, ook bij Arke is dit het geval.

    @b767-300er
    Natuurlijk kan je een hotel bij Arke boeken en ergens anders een los ticket, maar dat betekent meestal dat je de hoofdprijs betaalt. Je merkt zelf al op dat 99% van de combi boekingen een lagere prijs geeft.

  10. Top | #420

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten

    Wat bedoel je nou??
    Albert Heijn verkoopt geen sterke drank en de locale slijter is niet van AH.
    Arke en ArkeFly zijn van TUI, een vrije touroperator (zoals door jouzelf voorgesteld ) niet.

    En volgens jou zou Arke dan goedkoper moeten zijn dan de "vrije touroparator" (zoals jij dat noemt) omdat Arke een gedeelte van haar dienst onderbrengt bij een onderdeel (ArkeFly) van de moedermaatschappij (TUI).

    Gall en Gall en Albert Heijn zijn beide van Ahold, de locale slijterij op de hoek niet. Volgens jou zou dan dus Gall en Gall goedkoper moeten zijn dan de slijterij op de hoek, want Gall en gall brengt een gedeelte van haar diensten onder bij Albert Heijn (Gall en Gall huurt winkelruimtes in Albert Heijn supermarkten (welliswaar in afgelsoten deel), deelt de distributie en distributiecentra). Helaas blijkt dat ook hier vaak niet waar te zijn. Waarmee ik wil aangeven dat wat voor ons logisch is, dat vaak niet zo is.

    Ik snap je punt dus zeker wel (sterker nog, ik ben het 101% met je eens), alleen gaat die vlieger bij ArkeFLy (en bij heel veel andere bedrijven) totaal niet op. Ik denk dat het prijsbeleid voor Orlando en Miami met name zit in de massa (of beter het gebrek daaraan) waarmee Arke hotelbedden inkoopt in dat gebied. Zoals eerder gezegd, hoe meer je tegelijk koopt, des te beter de prijs die je moet betalen.....

    Nogmaals, ben het helemaal mee eens, alleen de praktijk is vaak anders :sad:
    Laatst gewijzigd door b767-300er; 08-02-12 om 19:41. Reden: Verkeerde smiley



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •