Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 66 van de 115 EersteEerste ... 1656646566676876 ... LaatsteLaatste
Resultaten 651 tot 660 van de 1147

Onderwerp: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

  1. Top | #651
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flora44 Bekijk Berichten
    Kan me geen fout veroorloven, vlieg al snel..
    Niet voor niets wordt hier op het forum maar al te vaak geadviseerd de formaliteiten ruim op tijd in orde te maken.

    Als ik je goed begrijp wil je weten welk vakje je aankruist als je je eigen ESTA aanvraagt en welk vakje je gebruikt als je ESTA voor anderen (je kinderen) aanvraagt, toch?

    Formeel zet je bij je eigen aanvraag bij de eerste optie een kruisje. Bij de aanvraag van de kids vink je de tweede optie aan. Maar wel bij ieder kind de voorwaarden luid en duidelijk voorlezen hoor........



  2. Top | #652
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik kreeg vandaag een mailtje van ESTA System Support dat mijn ESTA binnenkort verloopt.

    Als je een e-mail adres opgeeft bij het aanvragen krijg je blijkbaar netjes een reminder als je ESTA bijna is afgelopen.

    Moet toch een nieuw paspoort aanvragen binnenkort, dus dan ook automatisch een nieuwe ESTA (einddatum ESTA = einddatum geldigheid paspoort in mijn geval).

    Regel wel eerst een nieuw paspoort en vraag daarna pas een nieuwe ESTA aan!

  3. Top | #653
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Bedankt Jfn. Da's inderdaad goede informatie.
    Netjes dat je zo'n melding krijgt. Uiteraard alleen als je opgegeven emailadres nog geldig is. :roll:
    En inderdaad betekent een nieuw paspoort dat je ESTA opnieuw moet aanvragen. Voor de regelmatige Floridagangers ontstaat na maximaal 4 jaar (2x2 jaar) een dilemma doordat de geldigheid van ESTA (2 jaar) en het paspoort (5 jaar) niet aansluit. Dan maar een jaartje niet naar Florida ....

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  4. Top | #654
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    ....Voor de regelmatige Floridagangers ontstaat na maximaal 4 jaar (2x2 jaar) een dilemma doordat de geldigheid van ESTA (2 jaar) en het paspoort (5 jaar) niet aansluit. Dan maar een jaartje niet naar Florida .... :wink:

    Bespaar je in ieder geval $ 7 voor 1 jaar Esta.

    Knaapje

  5. Top | #655
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    Dan maar een jaartje niet naar Florida ....
    You have got to be kiddin' me [-X
    Maar je hebt wel een punt. Eigenlijk zou de ESTA 30 maand (of minstens 26) geldig moeten zijn. Dan kun je er, als je jaarlijks gaat, i.i.g. 3 keer mee doen voordat je weer een nieuwe moet aanvragen.

    En hij loopt dan meer synchroon met ons paspoort, dat trouwens wel erg "kort" geldig is met zijn 5 jaar
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  6. Top | #656
    Florida Groupie rolandino's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    536

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Tja, het paspoort van mijn vriendin is 10 jaar geldig (Italiaans), dus 2 jaar is dan ok, maar ook 2.5 jaar zou prima zijn, 3 weer niet, dan hou je alsnog 1 jaar over
    NY Mei 2009
    FL April/Mei 2011, Maart 2012, reisverslag

  7. Top | #657
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004
    Locatie
    ZH
    Berichten
    2.323

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Maar ja, stel dat je nou in die extra paar maanden net een "misdaad" begaat, dan komt de USA toch in gevaar. :-$

    Knaapje

  8. Top | #658
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    17

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Ik vlieg morgen weer naar Florida, dus kan nog net de huidige ESTA gebruiken (loopt begin maart af).

    In mei weer richting de USA . Voor die tijd moet ik mijn paspoort vernieuwen en daarna dus een nieuwe ESTA aanvragen.

  9. Top | #659
    Newbie
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Berichten
    1

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    Hebben er meer mensen problemen met de betaling? Heb twee verschillende creditcards gebruikt (heb er zelf geen, dus die twee creditcards staan op andere namen), maar krijg steeds de melding dat de kaart is afgewezen. Verder staat er geen informatie bij, maar het lukt me dus echt niet :-(

  10. Top | #660
    Florida Groupie utah's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Locatie
    Vlaamse Ardennen
    Berichten
    529

    Standaard Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization

    We vertrekken in september naar Orlando. Nu gaan we einde mei verhuizen naar onze nieuwe woning... Wordt dus een nieuw adres. Best ESTA invullen NA de adres wijziging veronderstel ik?



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •