Merci Rolandino!
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Je zult een nieuwe aanvraag moeten doen:
Zie ook: http://www.dhs.gov/xnews/releases/pr_1212501117599.shtmQ: Do I ever need to reapply for travel authorization through the ESTA?
A: Yes, there are instances when a new travel authorization via ESTA would be required. If you have acquired a new passport or have had a change in name or other identifying biographical information, a new application must be submitted.
Merci Rolandino!
Op je paspoort staat altijd je meisjesnaam, daarom boek je een vlucht ook altijd onder je meisjesnaam. Maar je hebt met je nieuwe paspoort een nieuw paspoortnummer gekregen plus nieuwe geldigheidsdatum. Dus, ja een nieuwe ESTA.
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl
De achtervoeging E/V ..... moet je niet invullen, alleen je voornaam en de eerste (vaak meisjesnaam) achternaam die in het paspoort staat, ofwel dezelfde naam als waarop je vliegticket staat.
Wat natuurlijk wel van wezenlijk belang is, is dat je paspoortnummer veranderd is, dus een nieuwe aanvraag is gewenst.
Maar dat stond ook al in de post van Ronaldino.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
De conclusie was in ieder geval goed van Maya![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ik vul wel altijd de volledige naam uit mijn paspoort in, dus: meisjesnaam - E/V en dan aangetrouwde naam. (ook bij vliegtickets etc)
Maar zoals al gezegd wordt het paspoortnummer is het allerbelangrijkste....
Misverstandje: Alle gegevens zijn even belangrijk. Foutjes kunnen vervelende gevolgen hebben. De naam die je bij het boeken van je vliegticket opgeeft, moet in jouw geval officieel alleen je meisjesnaam, zonder de EV toevoeging zijn omdat je meisjesnaam ook in je paspoort staat. Zie ook de posting van trails e.a.
Laatst gewijzigd door Teleton; 27-01-12 om 16:36. Reden: Naam in paspoort
Ik had vorig jaar ook mijn volledige achternaam incl. E/V ingevuld. De dame van AirBerlin bij de incheckbalie was hier niet zo blij mee. Alleen je meisjesnaam moet ingevuld worden. Zij kon het wel aanpassen, maar ze vond het een heel gedoe.
Ik heb overigens niet mijn meisjesnaam op mijn paspoort staan, ik heb volledig de naam van mijn vent overgenomen. Mijn meisjesnaam 'bestaat' zeg maar niet meer. Is ook een optie die je kunt aanvinken bij de gemeente....
Maar goed, hele andere naam, heel ander paspoort. Sowieso een beetje dom van mij, dat ik überhaupt getwijfeld heb of ik opnieuw een ESTA moest aanvragen!
Op je ESTA moet je een plaats op geven waar je aan boord gaat. Daar ik met Aer Lingus vlieg en in Dublin dus al door de Amerikaanse douna ga vraag ik me af of ik hier Dublin of Brussel (orginele vertrekplaats) moet zetten. Iemand enig idee?
voor alle Florida trips (2010-2012-2014-2018), Washington en NY (2016) en die van de Westkust (2017)
zie http://onze-trips.blogspot.com