'Dank u wel voor uw e-mail, die wij op 6 maart 2012 hebben ontvangen.
Het spijt mij te vernemen dat uw vlucht KL8440 van Brussel naar New York op 25 februari 2012 werd geannuleerd. Ik kan mij goed voorstellen dat dit een teleurstelling en vervelende situatie voor u en uw vrouw moet zijn geweest. Namens KLM wil ik u graag mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ondervonden ongemak.
Onze eerste zorg is de veiligheid van onze passagiers, ons personeel en het publiek te waarborgen. Daartoe handhaven wij de hoogste onderhoudsnormen op al onze vliegtuigen. Wij zullen een vliegtuig dat niet volledig werkt niet toestaan om te vertrekken. Het niveau van stiptheid en geplande dienstschema blijven afhankelijk van omstandigheden.
Op 17 februari 2005 is EU verordening EU 261/2004 van kracht geworden. Deze Europese regelgeving schrijft voor hoe luchtvaartmaatschappijen hun klanten moeten compenseren en assisteren bij een overboeking, vertraging of annulering van vluchten vertrekkend uit of vliegend naar EU landen.
Uw vlucht met nummer KL8440, werd om technische redenen geannuleerd. Conform artikel 5.3 van de EU Verordening is dit een situatie van overmacht en had KLM dit, ondanks het nemen van allerlei voorzorgsmaatregelen, niet kunnen voorkomen. Gezien het bovenstaande kan ik uw verzoek om compensatie helaas niet honoreren. Om de zelfde reden kunnen wij helaas uw vooraf geboekte hotel niet vergoeden, ik adviseer u uw reisverzekering hiervoor aan te schrijven.
Ik begrijp dat dit geen prettige mededeling zal zijn, maar vertrouw erop de zienswijze van KLM voldoende te hebben verduidelijkt. '