Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 22 van de 27 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Resultaten 211 tot 220 van de 261

Onderwerp: Vliegen met Continental Airlines

  1. Top | #211
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Het inzetten van een 757 op de route AMS-IAD blijkt toch niet zo'n heel groot succes. De hoeveelheid brandstof lijkt voor deze vlucht toch wat aan de krappe kant. Er hoeft maar iets tegen te zitten (bijvoorbeeld wat meer tegenwind) en men moet uitwijken om bij te tanken. Inmiddels is dit al vier collega's overkomen. Voor deze mensen geen al te groot probleem omdat hun eindbestemming DC was. Het wordt natuurlijk een ander verhaal indien je op IAD je aansluiting naar Florida moet halen. Wat mij betreft mogen de 757’s van de trans-Atlantische routes worden gehaald.

  2. Top | #212
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Wij hebben het ook meegemaakt, met US Aiways. Bij take-off werd er al gezegd dat we het niet zouden halen, en moesten bijtanken in Bangor, Maine.
    Daardoor ook de aansluiting gemist.

    Wel keurig opgelost trouwens, maar je komt wel 4 uur later aan dan gepland. No more 757 :-)
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  3. Top | #213
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    10.138

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Hebben ze die problemen alleen naar Washington of ook naar Newark?

    AMD - IAD = 6202 km
    AMS - EWR = 5864 km

    Scheelt 400 km
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

  4. Top | #214
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Hebben ze die problemen alleen naar Washington of ook naar Newark? Scheelt 400 km
    Geen idee, maar in een situatie waarbij je net wel/net niet voldoende brandstof hebt om je eindbestemming te halen (plus de nodige brandstof in het geval je naar de holding moet) maakt 400km natuurlijk veel uit. Kun je toch weer de nodige minuten in een holding pattern vliegen.
    Het ziet er in ieder geval niet goed uit. Ik tel zo al 4 tot 5 diversionsin de afgelopen twee maanden. En dan moet het winterseizoen nog beginnen!
    Aangezien het een bedrijfsmatige beslissing is geweest om met 757s vanaf IAD te gaan vliegen verwacht ik niet dat dit snel zal worden teruggedraaid. Tenzij de passagiers massaal wegblijven,maar aan de bezetting van de verschillende vluchten te zien gaat dat wel meevallen. We zullen er dus mee moeten leren leven tot de 787’s worden afgeleverd (2012?) en de refurbishmentprogramma’s voor de 767 zijn afgerond. Tot die tijd kunnen Nederlanders die naar Florida gaan beter via ORD vliegen.

  5. Top | #215
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus Bekijk Berichten
    Tot die tijd kunnen Nederlanders die naar Florida gaan beter via ORD vliegen.
    Als je vanf Schiphol vertrekt, want vanf Brussel vliegt United met de 777 (begin 2012 nieuwe configuratie) nog naar Washington en Newark. Vanaf daar neemt Continental het over.

    Als je daarbij bedenkt dat slapen en parkeren met een beetje puzzelen vaak ook nog veel voordeliger is (59 euro bij Ibis; parkeren voor een euro per nacht) en dat de vliegtickets dikwijls aantrekkelijk geprijsd zijn, is Brussel zo gek nog niet.



  6. Top | #216
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.531

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Brussel is een Star alliance hub en Amsterdam een Sky team hub. De policy is om van Star alliance hubs met grotere vliegtuigen te vliegen. Ik ben wel van mening dat United nu inkomsten laat liggen op de nederlandse markt. Vaak wordt er getracht om je via Frankfurt te laten vliegen. Dit is ook een Star hub.
    1998 Californie en Mexico, 1998 Californie, 1999 New York en Californie, 2000 Atlanta en Florida, 2002 New York, 2003 Florida, 2004 Ca, Ne, Ut, Ar, 2005 Florida, Dec 2005/ Jan 2006 Ar, Ne, Ca, Oct 2006 Zuid Oost Amerika, Sept 2007 Zuid Oost Amerika, Mei 2008 New York/Orlando, Mrt/Apr 2009 Texas, Oct 2009 Florida, Apr/mei 2011 Florida, November 2011 Florida, Juni/Juli 2012 GA, SC en FL, Sept/Okt 2013 FL, Feb/Mrt 2014 FL, Dec 2014/Jan 2015 FL, Aug 2015 FL, Juli 2016 CA en AR, April/mei 2018 FL.

  7. Top | #217
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Ik hoorde vandaag datzelfde verhaal ook weer, dat er in de laatste 2 maanden zeker 5 keer getanked moest worden onderweg, omdat er windje tegen was of zo :-k ... Met die 757's van United, AMS - IAD. En dat er ook wel eens op Newark geland en bijgetanked wordt, maar dat je op dat vliegveld, itt Bangor, vaak gewoon overgeboekt wordt op een andere vlucht ...

    Gelukkig vlogen wij alleen terug met deze 757 (vannacht) en dan is er qua brandstof geen probleem. Ook vind ik de toestellen prettiger dan United wat betreft het inflight entertainment (mooie nieuwe systemen), power outlet onder je stoel en je hebt recht op de plekken bij de nooduitgang als Elite vlieger (itt Economy Plus), wat prima is (maar minder beschikbaar). Het is alleen wel een klein, ouder vliegtuig, met ook maar 1 gangpad dus. Als je moet 4 personen vliegt, ook niet ideaal. Ik heb overigens vanaf start tot landing geslapen, dus maakte sowieso niet uit :mrgreen:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  8. Top | #218
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2008
    Locatie
    Nuenen, Nederland
    Berichten
    68

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    In december 2011 naar Orlando gevlogen met Continental. Wisselende ervaringen v.w.b. eten en vriendelijkheid personeel. Heen redelijk goed maar terug onvriendelijk en slordig. Alle vluchten AMS-EWR en EWR-MCO gevlogen met 757-200. AVOD systeem is prima en zeer uitgebreid. Ik blijf van mening dat die 757 gewoon te klein is voor zo'n lange vlucht (8,5 uur naar Newark) Zeker omdat je dan zo'n 3-3 stoelopstelling hebt. Wij waren met 4 personen). Niks aan te doen totdat zij de 787 in dienst nemen of een ander toestel gaan gebruiken (767) Newark is prima en overzichtelijk, daar is niks mis mee. Vlotte paspoort- en douane afhandeling en een gratis ritje per electrokar nadat de gate opeens was gewijzigd en we toch weinig tijd hadden voor de overstap naar Orlando.
    Voor een volgende keer overweeg ik toch via Brussel te gaan zodat we met een 777 kunnen vliegen.

  9. Top | #219
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jun 2005
    Berichten
    560

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattrob Bekijk Berichten
    Ik hoorde vandaag datzelfde verhaal ook weer, dat er in de laatste 2 maanden zeker 5 keer getanked moest worden onderweg, omdat er windje tegen was of zo :-k ... Met die 757's van United, AMS - IAD. En dat er ook wel eens op Newark geland en bijgetanked wordt, maar dat je op dat vliegveld, itt Bangor, vaak gewoon overgeboekt wordt op een andere vlucht ...
    In de afgelopen 14 dagen was het, zoals voorzien, ook weer een paar keer raak. Ik zag dat op 23 december is uitgeweken naar Goose Bay. Grappig, kom ik misschien ooit weer eens op mijn oude werkplek.

  10. Top | #220
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    4.244

    Standaard Re: Vliegen met Continental Airlines

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hanz Bekijk Berichten
    InVoor een volgende keer overweeg ik toch via Brussel te gaan zodat we met een 777 kunnen vliegen.
    Wij weten niet beter! Nadeel van de nieuwe configuratie is dat je toch grote kans hebt om met drie mensen op een rijtje te zitten....





Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •