Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 63 van de 100 EersteEerste ... 1353616263646573 ... LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 630 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #621
    Regelmatige Bezoeker Tessa35's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Drie berichten naar boven staat mijn link naar een Wiki lijst met bedragen.
    Dankje Ta2 Gerrit! Krijg zojuist mail van Sunpass....Low Balance (8, 34 Dollar) maar volgens mij redden we het hiermee wel...mwja zo niet..dan hebben we n probleempje...dus misschien toch maar weer wat bij storten. Ik kijk even naar je linkje! Groetjes vanuit Key West! In de zon!

Hey nog even een ander vraagje...wij hebben de Sunpass.....gaan altijd netjes over de Sunpass Lanes. We denken dat we niets meer op het pasje hoeven bij te storten aangezien we nog een week hebben...en niet heel veel meer zullen rijden...We zijn nu aan het relaxen.

Maar....stel, wij rijden met onze sunpass...door de tolpoortjes waar je cash moet en kan betalen (want deze zaten er op onze route vanuit Fort Myers naar hier Key West wel...een paar) ...kan dit met de sunpass? Ik neem namelijk aan dat dit kan....en dat er dan NIET ook nog vd SunPass wordt afgeschreven.... Toch? iemand ervaring met deze vreemde vraag?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-11-11 om 05:56. Reden: 1+1

2. Top | #622
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Ik weet niet anders dan dat er altijd een Sunpass Lane is. Daar staat vaak een gedeeld bord boven; cash/exact change en het Sunpass logo.
    Daar kun je dus ook gewoon doorrijden. Betaal je cash, dan betaal je dubbel.

Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 09-11-11 om 21:50.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #623
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Mar 2011

Bij de cashlanes hangt ook een sunpass-scanner. Die scant automatisch. Dus als je dan cash betaalt, betaal je inderdaad dubbel. En denkt de cashier dat je gek bent...
    Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
    2011: New York & het diepe zuiden

4. Top | #624
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jostravels Bekijk Berichten
    Bij de cashlanes hangt ook een sunpass-scanner. Die scant automatisch. Dus als je dan cash betaalt, betaal je inderdaad dubbel. En denkt de cashier dat je gek bent...
    Dat is ALLEEN als het sunpass logo ook afgebeeld staat op het bord boven deze rijstrook. Wat volgens mij niet overal het geval is.

5. Top | #625
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Dat is ALLEEN als het sunpass logo ook afgebeeld staat op het bord boven deze rijstrook. Wat volgens mij niet overal het geval is.
    Klopt helemaal, wanneer dit zo is, wordt het aangegeven met het bord zoals Gerrit aangeeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten

Om misverstanden te voorkomen: Dit risico op 'dubbel betalen' geldt alleen voor auto's met een (mini) transponder. Gebruik je deze tolpoort met een huurauto waarmee de toll via het kenteken wordt geregistreerd, dan kan je er gerust cash afrekenen zonder bang te zijn dat je dubbel betaalt.

Overigens valt het met dat dubbel betalen ook wel mee, volgens SunPass loop je het risico dat je dubbel betaalt. En, al zou ik zelf alle moeite niet doen voor die paar kwartjes, in voorkomende gevallen willen ze het nog crediteren ook:
    SunPass will not credit your account for duplicate activity unless valid cash receipts are provided to SunPass within 90 days of the original transaction. The amount of the credit will be at the SunPass toll rate.
    Laatst gewijzigd door Teleton; 14-11-11 om 18:11. Reden: pic

6. Top | #626
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Het laatste nieuws van Sunpass, voor de liefhebber;
    http://www.floridasturnpike.com/sunpassages/index.html
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

7. Top | #627
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Vergeet SunPass niet uit huurauto te halen

Ik weet niet of dit een apart topic kan/moet zijn, anders moet deze maar verplaatst worden.

Vorig jaar met de kerst hadden wij voor de eerste keer de SunPass Mini gekocht en dat werkte prima. Alleen bij het inleveren van de auto, zijn we vergeten de sticker eruit te halen. Geen probleem, dacht ik nog, ik verwijder gewoon de auto uit het systeem en geef aan dat we 30 december de US weer verlaten. Zo gezegd, zo gedaan.

Maar aangezien we bijna weer gaan, ging ik mijn account eens bekijken. Ook omdat mijn ouders er zitten, die kunnen er dan ook gebruik van maken. En ik heb een nieuwe SunPass Mini binnen inmiddels. Toen ik ingelogd was, zag ik tot mijn verbazing dat ik $ 75 rood stond :shock: ! Ik voelde de bui al hangen natuurlijk ...

Gebeld met SunPass, en inderdaad, de maanden januari tot juni 2011 is er lekker gebruik gemaakt van mijn sticker. Ondanks dat ik de auto uit mijn account had gehaald, blijft de sticker actief, totdat mijn account geblokkeerd was in juni. Er blijkt ook sinds juni ook al een incassobureau op gezet te zijn; maar die hebben mij niet kunnen bereiken. Ik heb wel de juiste naam op het account, maar het adres van de villa indertijd. Die heeft mij nog niets laten horen, maar hij zal toch wel een berichtje gehad hebben, vermoed ik zo ...

Nou ja, ik doe maar even niets, en vraag maar een nieuw account aan. Maar dus wel even de waarschuwing hier, dat je het echt niet moet vergeten, en als je dat wel doet, dan SunPass bellen om het account te blocken .... Niet zo'n slimme actie van mij ops:
    Laatst gewijzigd door Njit; 18-11-11 om 18:20. Reden: verplaatst
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

8. Top | #628
    Stamgast Anthonie's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Vergeet SunPass niet uit huurauto te halen

Hoi

Ook wij waren vergeten de pas er uit te halen. Toen we in het vliegtuig zaten kwamen wij er achter.
    Ook bij ons was er ruim $20,- afgeboekt, die we niet meer terug kregen.

Voor iedereen, haal je pas uit de auto scheelt je een hoop ellende.

Anthonie
    Deep South 2023... Facebook photo blog

9. Top | #629
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Het staat ook in de FAQ van Teleton. Andere tip: huur via Alamo. Dan kun je de Sunpass ook niet vergeten. En je kunt net zo'n mooi overzicht opvragen.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

10. Top | #630
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Beste wat je kunt doen is nadat je de transponder niet meer gebruikt gewoon een refund aanvragen, dan word het resterend geld terug gestort op je credit card en het account automatisch opgeheven, want zodra het account op $0,00 staat word dit auomatisch gedaan. Zo heb ik het ook gedaan en bevestigd gekregen van Sunpass.com.
    Weet je ook zeker dat er niks meer afgeschreven word van je transponder.

Forum Rechten