Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 20 van de 64 EersteEerste ... 10181920212230 ... LaatsteLaatste
Resultaten 191 tot 200 van de 639

Onderwerp: Vliegen met British Airways (BA)

1. Top | #191
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Inchecken: Online of aan de balie

3 uur is de standaard-tijd voor internationale vluchten. Als je al bent ingechecked en je enkel nog je koffers hoeft af te geven dan kan die tijd korter zijn. Maar als je onverhoopt toch te laat bij de Gate bent dan heb je pech.

Zie ook http://www.britishairways.com/travel...t/public/en_nl
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

2. Top | #192

Standaard Re: Vliegen met British Airways / BA

Nou dan moet het maar....3 uur van te voren op Schiphol zitten. Dat is dus bijna midden in de nacht en is er dus niet veel te beleven op Schiphol. We gaan dan maar slapen in een hotel op Schiphol want dan kunnen we nog wat langer slapen.
    Bedankt voor jullie reacties.

3. Top | #193
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

4. Top | #194
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011

Als je via internet incheckt(zeker mogelijk als je de vlucht via hunzelf via internet geboekt hebt, via reisbureau kan het problemen geven) hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Maar zou dan bijv. 1 of 2 uur van te voren komen(zou 2u nemen). En 3u45m is wel erg veel, zelfs meer dan nodig. En mijn ervaring is dat ze daar echt niet moeilijk over doen. Heb het zelf een keer gehad dat ik 45m voor vertrek kwam aanzetten met bagage. Terwijl ik 2 uur van te voren aanwezig moest zijn(EU vlucht). En je kan pas vanaf 3 uur van te voren inchecken. Dus je zit al 45 minuten voor niets op Schiphol.

5. Top | #195
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    Als je via internet incheckt(zeker mogelijk als je de vlucht via hunzelf via internet geboekt hebt, via reisbureau kan het problemen geven) hoef je geen 3 uur van te voren aanwezig te zijn.
    Het maakt voor het inchecken via internet toch helemaal niet uit waar je je tickets hebt gekocht? En waar staat precies dat je, nadat je via internet bent ingecheckt, wel wat later aan kunt komen?

BA geeft aan hoe laat de passagiers het best aanwezig kunnen zijn. Wie zijn wij dan op het forum om anders te adviseren? Zoals al eerder opgemerkt, je kunt je van zo'n advies ook niets aantrekken maar de gevolgen zijn voor de passagier. En natuurlijk hangt het bij BA en andere maatschappijen niet op een kwartiertje.

Heb eens met zo'n flinkerd in de bus van Van der Valk gezeten. Die kon ook gemakkelijk een uurtje later, dacht ze. Tot er een ongeluk op de snelweg gebeurde en de bus drie kwartier vertraging had......\\/.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Innieminnie Bekijk Berichten
    En mijn ervaring is dat ze daar echt niet moeilijk over doen. Heb het zelf een keer gehad dat ik 45m voor vertrek kwam aanzetten met bagage.
    Met dit advies kom je misschien als alleenreizende best een keertje weg. Maar wat denk je dat er gebeurt als we dat allemaal gaan doen? En wat vind je er nu zelf van dat je anderen dan wellicht laat wachten?

En wat denk je dat er gebeurt als het vliegtuig overboekt is? Dan gaan jouw stoelen echt op een zeker moment naar de passagiers die op de stand-by lijst staan.

Kortom, ik vind dit niet zo'n goed advies maar gelukkig heeft Bikkiebeer zich er zo te zien al bij neergelegd dat het vroeg opstaan wordt.......\\/

6. Top | #196
    Vaste Bezoeker
    Ingeschreven
    Oct 2011

Als je via internet incheckt blijft de tijd altijd staan die geadviseerd word. Het blijft tenslotte een richttijd(het word geadviseerd). Je zegt het zelf ook, BA geeft tijd aan hoe laat ze het best aanwezig kunnen zijn. Het is altijd voor eigen rekening om bijv. een half uur van te voren aanwezig te zijn dat je mogelijk vlucht mist als je onderweg problemen krijgt.

Sommige vliegtuigmaatschappijen doen er wel moeilijk over als je via reisagent tickets gekocht hebt. En bij BA kon je altijd bij online in checken gelijk je stoel kiezen, dus mits dit vervallen is, heb je gewoon een stoel. En aanwezig zijn kon altijd tot een half uur van te voren.

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan ook zoveel vertraging oplopen, ook als je plant om 3 uur van te voren aanwezig te zijn, dat je gewoon je hele vlucht mist.

Maar bikkiebeer heeft zich er zo te zien inderdaad bij neergelegd.

7. Top | #197
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Op de BA site staan de tijden wanneer de Checkin en de Gate dichtgaan ook vermeld.
    Dat zijn dus de uiterste tijden.

8. Top | #198

Standaard

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden allemaal.
    Ik heb inderdaad geboekt bij BA en heb ook meteen mn stoelen vastgelegd dus dat is allemaal al geregeld.
    We nemen de gulden midden weg en maken dat we 2 uur van te voren op Schiphol zijn.
    We hebben ook Privium dus kunnen, als het goed is, zo doorlopen bij de controle.
    Donderdag gaan we lekker weg...eerst naar Miami en zondag op de Allure of the Seas het grootste cruiseschip ter wereld.
    We zijn zoooooo benieuwd hoe het is.
    Hier voor jullie een voorproefje
    http://www.allureoftheseas.com/video.php?ship=allure

deze bedoel ik dus: http://goo.gl/Ck1BR

BIKKIEBEER
    Laatst gewijzigd door Njit; 08-11-11 om 08:41.

9. Top | #199
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bikkiebeer Bekijk Berichten
    zondag op de Allure of the Seas het grootste cruiseschip ter wereld.
    idd 50mm langer dan de Oasis

10. Top | #200

Hahahahahahh ja wat een grap he 50 mm......

Forum Rechten