Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 61 van de 100 EersteEerste ... 1151596061626371 ... LaatsteLaatste
Resultaten 601 tot 610 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #601
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Als je even Googled op drivers license of zo kom je voorbeelden en foto's van Amerikaanse en Canadese rijbewijzen tegen met nummers. Gewoon een fake nummer met het format van het voorbeeld invullen. Adres een hotel in de buurt. Dit soort "trucs" heb ik al diverse keren toegepast. Telefoonkaart, priceline, zelfs bestellingen van documentatie en is me vaak gelukt.

Ook het account van mijn vaste sunpass transponder staat op mijn woonplaats met daarna eigen postcode en dan Netherl ,AE en met telefoonnummer en ZIP van een hotel in Kissimmee. (AE is Armed forces Europe).Wat creatief mee omgaan lukt vaak. Zelfs documentatie, die men niet naar Europa wilde sturen kwam gewoon aan.
    Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 20-10-11 om 19:16.

2. Top | #602
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011

Wij hadden onze auto bij Alamo gereserveerd en gevraagd hoe het met de sunpass zat. De verkoper gaf aan we automatisch van de sunpass gebruik konden maken, dat er geen extra kosten zouden zijn maar dat alleen de daadwerkelijke toll van de creditcard afgehouden zouden worden.
    Afschrift van de creditcard hebben we nog niet ontvangen, maar ik hou jullie op de hoogte.

3. Top | #603
    Stamgast fransje's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2008

Pas vlak voor ons vertrek naar Orlando, twee weken geleden, heb ik de sunpass geactiveerd. Met idd, zoals Knaapje al aangaf, wat creativiteit, omdat er specifiek een Amerikaans of Canadees rijbewijs nummer en een Amerikaans telefoonnummer werd gevraagd. Aangezien eigenlijk alleen mijn creditcardnummer van belang is, heb ik gewoon wat ingevuld en het werd gelijk geaccepteerd.
    was het jullie trouwens al bekend (ik kon het zo gauw niet meer terug vinden) dat je met de sunpass ook op het vliegveld kan betalen bij parkeren? Gisteren zijn we naar het vliegveld geweest omdat onze zoon een cabrio gehuurd heeft voor een paar dagen. We hebben onze auto via de Sunpass lane de parkeergarage in gereden om met hem naar Alamo te lopen. Vervolgens is mijn man ook weer via de Sunpass lane naar buiten gereden. Vandaag kreeg ik een keurig mailtje van de Sunpass hoe laat en via welke lane er in-en-uit gereden was, en hoeveel het kostte.

4. Top | #604
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Parkeren op het vliegveld kan uitsluitend als je de Sunpass automatisch laat opwaarderen via je creditcard, anders niet.
    Als je dit niet doet betaal je veel meer...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

5. Top | #605
    Regelmatige Bezoeker Tessa35's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011

zooo mijn sunpass was thuis al geactiveerd en ik zit nu in Miami.
    Fijne ben net wakker (midden in de nacht t is hier 4.30) en ik kom erachter woepssie mn huurauto niet toegevoegd, dus net alsnog gedaan (vervelende we zitten 3 hoog, en het is nacht) en ze vroegen bouwjaar auto...ik heb geen idee, heb dus even ingevuld 2010 make en 2011 date.

Vraag is dit erg?

En nu krijg ik zojuist ook mail binnen sunpass dat het over 24 uur actief is?? Maar ik had hier begrepen dat ik toch over de tollanes kan nu toch?

Sorry ik weet t even niet meer groetjes Tessa

6. Top | #606
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Je moet je account backdaten, dus de datum invoeren van een paar uur voor je aankomst.
    Bouwjaar maakt niet zo veel uit, kenteken(license), merk (make) en evt. model (model) is belangrijker.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

7. Top | #607
    Regelmatige Bezoeker Tessa35's Avatar
    Ingeschreven
    Jul 2011

Je moet je account backdaten, dus de datum invoeren van een paar uur voor je aankomst.
    Bouwjaar maakt niet zo veel uit, kenteken(license), merk (make) en evt. model (model) is belangrijker.

Hoi Ta2 Gerrit, wat stom inderdaad...ik heb make 2010 nu dus veranderd in Ford en de tijd veranderd van 7.39 pm naar 4.39 pm. En nu kan ik dus gewoon over de tolwegen over een uur ofzo? Mn pas was al actief? ik geloof van wel, maar vraag het jullie toch voor de zekerheid thanks weer vanuit Miami

8. Top | #608
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard

Er ligt een voorstel om de toltarieven per 1 juli 2012 met 11,7 % te verhogen en af te ronden op veelvouden van 0,25 cent.

Zoals je kunt zien hebben SUNPASS-transpondergebruikers wat voordeel. Gebruik je Toll-By-Plate via je autoverhuurder dan ben je net zo duur uit als cash-betalers.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tessa35 Bekijk Berichten
    Mn pas was al actief? ik geloof van wel, maar vraag het jullie toch voor de zekerheid thanks weer vanuit Miami
    Tsja,het lijkt mij lastig om vanuit het forum te zien of je je SunPass hebt geactiveerd of niet, toch? De enige die er antwoord op kan geven is....SunPass. ALs je inlogt, weet je toch of je pas actief is?

Zodra je account actief is, kan je gebruik maken van de SunPasslanes. Als je je kenteken hebt geregistreerd, kan je dat in je account toch ook zien?

Bovendien wordt de tol geheven via de transponder en niet via het kenteken. Mocht het kenteken nog niet verwerkt zijn, dan is dat geen belemmering om de transponder te gebruiken. Het kenteken is slechts ter verificatie geregistreerd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door egbertsen Bekijk Berichten
    Iemand nog een Sunpass Mini Sticker over, of in staat deze nog mee te nemen.
    Misschien heb je iets aan deze oplossing, jullie vliegen immers op Orlando waar je gewoon cash de tol kunt betalen. Je hebt alle tijd om je aan te melden.
    Voor huurders is er nu nog een optie om de tol elektronisch te betalen. Je kunt telefonisch een Toll-By-Plate prepaid rekening openen. Bel tussen 7:00 en 19:00 uur lokale tijd naar 1-888-824-8655 en geef je debet- of creditcard gegevens door. Verder meld je het kenteken van je huurauto en de periode dat je de auto hebt gehuurd. Het systeem werkt min of meer hetzelfde als bij een SunPass klant, alleen heb je geen transponder nodig. [/SIZE][SIZE=2]Meer informatie vind je op de site over All Electronic Tolling.
    Overigens, waar huur je de auto? Misschien heb je wel helemaal geen sticker nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door egbertsen Bekijk Berichten
    Daar we ook naar Miami gaan voor een paar dagen ben ik nu aan het rondkijken wat voor ons het makkelijkst is.
    Vanuit Sanford kan je over de tolweg 417 en aan de bemande tolpoort betalen als je de hoofdafslagen gebruikt. Bij de kleinere afslagen moet je contant betalen aan onbemande poorten, maar dat ligt niet voor de hand. Jullie huren toch een villa? Hangt een beetje af waar deze is.

Je kunt ook via de route vanaf Sandford over noord en de I-4 kiezen, dan kom je tot Kissimmee geen tolpoort tegen.

Zelf zou ik in jullie geval op de tweede dag bij de Publix een sticker kopen en deze activeren. Eigenlijk heb je de sticker pas nodig als je in de buurt van Miami komt.

Florida kent nogal wat tolwegen. Veel reizigers vragen zich af of het nu strikt noodzakelijk is om vooraf voorzieningen te treffen om electronisch tol te kunnen betalen. Misschien is het handig om nog eens wat zaken rond de tolwegen op een rijtje te zetten dan kan je zelf bepalen of het voor jouw trip nodig is om vooraf actie te ondernemen.

Waar kan je nu niet meer met cash betalen?
    Als je gebruik maakt van de Turnpike (82) rond Miami, (Zie afbeelding) kan je niet meer cash betalen. Je moet dan vooraf zelf een voorziening treffen. Dat kan op verschillende manieren, lees hiervoor de FAQ over de tolwegen in Florida en tol betalen via de autoverhuurder.

Op de Turnpike in de omgeving Miami kan je tussen afrit 1 en afrit 47 alleen nog maar electronisch betalen.

Naast de Turnpike rond Miami zijn er nog een aantal tolwegen waar alleen electronisch betaald kan worden. Het betreft de State Road 924, State Road 874 en State Road 878 in de Miami-area. The Tampa-Hillsborough Expressway Authority (THEA) heft electronisch tol op de Selmon Expressway.

Dus waar kan je nog wel met cash betalen?
    Op alle andere tolwegen in Florida kan je nog wel met cash betalen. Bij onbemande afritten gebeurt dit met muntgeld. De tolpoorten op de doorgaande wegen zijn bemand, accepteren dollarbiljetten mits in kleine coupures en hebben verschillende 'lanes' die door duidelijke pictogrammen worden aangegeven:
    • Voor als je electronisch afrekent ( houd links, stop nooit!)
    • Voor als je contant aan een bemande poort afrekent
      (hou rechts, sluit aan en stop)
    • Voor als je contant en gepast aan een onbemande poort afrekent.(hou rechts, sluit aan en stop)
    Wie op Miami Airport landt, hoeft niet bang te zijn dat hij 'zo maar' op de Turnpike terechtkomt of op een van de andere wegen waar electronisch tol wordt geheven. In veel gevallen, bijvoorbeeld als je naar South Beach, DownTown of Sunny Isles moet, rijdt je oostwaarts vanaf het vliegveld. De 836, 112 en 874 in de Miami area zijn ook wel tolwegen, maar je kunt er nog gewoon met cash betalen. Het is dus wel erg handig als je je voorziening om electronisch tol te betalen vooraf in orde maakt, maar niet strikt noodzakelijk.

Ook wie vanaf Miami vertrekt, hoeft niet beslist gebruik van de Turnpike te maken. Of je nu via de 41 of de 75 uit het oosten komt of uit het noorden, er zijn voldoende alternatieven om bij het vliegveld te komen zonder dat je over de Turnpike na afrit 47 hoeft te rijden.

Kom je uit het zuiden, dan kan je de Turnpike ontwijken door de 1 te volgen vanaf Florida City.

Wat moet je kiezen?
    De keuze of je al dan niet een voorziening treft om electronisch tol te betalen maak je natuurlijk zelf.
    • Cash betalen is nog steeds geen slechte optie.
    • Hou je van gemak, dan regel je dat de tol electronisch via je autoverhuurder wordt geind.
    • Iets minder gemakkelijk, maar wel weer iets goedkoper is de aanschaf van een transponder of de pre-paid pay-by-plate.
    EEn ding is zeker: kom je onverhoopt toch op een tolweg terecht waar alleen digitaal betaald kan worden, stop dan nooit maar rij door! De tol wordt hoe dan ook via je kenteken geind. Als je geen voorziening hebt getroffen (afhankelijk van je verhuurder, lees de voorwaarden van de verhuurder) komen er kosten bij. Jammer, maar dat heb je vast liever dan dat er een paar auto's bij je binnen knallen. toch?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 23-12-11 om 11:29. Reden: 1+1+1+1+1

9. Top | #609
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Ton,
    Goed en duidelijk overzicht.
    Ik kwam vorige week nog een mogelijke lane tegen.
    Bij de rechter rijen met contante betaling zag ik er op weg van Orlando naar KSC of v.v. ook nog een met cash betalen en E-pass. Schijnt te zijn voor het geval je of niet weet of je tegoed nog voldoende is of om te checken of je E-pass werkt.
    Dus voor diegenen, die twijfels hebben een mogelijkheid om te weten of de sticker of transponder werkt zonder boete te krijgen in het geval hij het niet doet.

Knaapje

10. Top | #610
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jul 2011

Heeft iemand van jullie ooit van "integrity auto finance" gehoord?
    Er is van onze creditcard ruim 600 euro ingehouden en we weten echt niet wat het zou kunnen zijn.
    De rekening van de huur van de auto is gewoon op naam van Alamo afgeschreven.

Forum Rechten