Hoi Linda,
Het kan beide. in juni 2011 zijn wij er zonder Sunpass overgereden (waren we vergeten) en hebben we Cash betaald.
in juli 2011, de volgende trip, zijn we met Sunpass over de Alligator Alley gereden.
groet Christa
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ik lees wat tegenstrijdige dingen over hoe de tol te betalen op de I-75 van Naples naar Miami.
Kun je daar nog steeds cash betalen of moet dat met SunPass?
Life is one long insane trip. Some people just have better directions.
Hoi Linda,
Het kan beide. in juni 2011 zijn wij er zonder Sunpass overgereden (waren we vergeten) en hebben we Cash betaald.
in juli 2011, de volgende trip, zijn we met Sunpass over de Alligator Alley gereden.
groet Christa
FF hier op inhaken.....welk poortje moet je hebben als je cash wil betalen?????
kan je ook met creditkaart betalen of moet het gepast geld zijn????
Wij hebben eigenlijk tot nu toe altijd de tolwegen vermeden maar willen nu vanaf miami meteen door naar st pete's beach.......
Alvast bedankt Monique
Nee... je kunt niet met een credit card betalen, da's in Frankrijk... ](*,)
Een "cash" poortje herken je aan het bord wat er bovenhangt
Change and Receipts OF Exact Coins Only.
Welcome to Florida
Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Hoi, ik vertrek 21 oktober naar Miami, ik heb een auto bij Dollar Car Rent gehuurd. OOk heb ik hier de sunpass besteld en ontvangen. Vraagje...kan ik mijn SumPass nu al activeren...? Of is dat te vroeg...2 weken van te voren? Wij vertrekken 18 november weer vanuit Miami terug naar Nederland.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat na activering de pass een bepaalde periode geldig is...maar ik kan dit stukje tekst nergens meer vinden dus twijfel of ik misschien iets door elkaar haal...
En dan kan ik nog iets niet terug vinden, stel ik activeer mijn pas nu, en zet daar het geld op. Ik kom aan in Miami dan moet ik dus mn kenteken door bellen (of mailen?) Maakt het verschil uit als ik alles via internet doe...dus kenteken en merk auto doorgeef...of dat ik het telefonisch doorgeef? Hiermee bedoel ik te vragen, is mijn pas eerder geactiveerd wanneer ik het doorbel...? Of maakt dit niets uit.
Andere vraag: wanneer werkt de pass,
Ik bedoel, na het doorgeven (via internet) wanneer kan ik dan over de toll wegen rijden ? Ik land om 18.30 uur dus als we geluk hebben, hebben we rond 19.30 de auto (ligt natuurlijk aan de drukte bij Dollar Car Rent) ik wil het kenteken via internet invoeren via de wifi in het hotel met de laptop
(Of is het toch echt beter dit telefonisch allemaal te doen?)
Sorry de vragen zullen hier best terug te lezen zijn, maar ik krijg ze niet gevonden...excuus Groetjes Tessa
Ow volgens mij zie ik nu dat de pas na ingeven kenteken...na 24uur beschikbaar is..? (dat is dus een gehele dag wachten en de tolwegen vermijden)
Laatst gewijzigd door Michael66; 08-10-11 om 18:31. Reden: 1+1
Thuis een account aanmaken en de sunpass activeren. 2 weken voor vertrek is prima. Krijg je het aankoopbedrag als tegoed weer terug. De pas werkt meteen op de aangegeven dag ook als het kenteken nog niet is ingevuld. Na aankomst zo spoedig mogelijk de auto en kenteken via internet invullen. Als je een einddatum invuld dan eindigd de pas ook automatisch na die dag.
Je hoeft de tolwegen niet te vermijden. Dit geldt alleen als je de pas na aankomst gaat activeren. Jij gaat dit thuis doen, dus je kunt meteen over de tolwegen.
Meer informatie kun je vinden in de speciale FAQ over dit onderwerp.
PS. Als je account geactiveerd is werkt de pas onmiddelijk na aankomst, dus niet na pas 24 uur.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Yess, thanks hrjhaan en Ta2 Gerrit. Deze informatie is echt heel nuttig. Ik ga de sunpass zometeen activeren, en hopen dat het lukt, lukt het niet dan ga ik bellen, want heb wel al verschillende keren gelezen dat het ooit niet wil lukken.
In ieder geval bedankt voor de info, ik was bang dat wanneer ik de pass nu zou activeren...de pass maar een maand geldig is en ik dus 2 weken mis zou lopen terwijl ik dan in Florida zit. groetjes Tessa
Ik heb na mijn vakantie netjes de transponder van het raam gehaald.
In de SunPass applicatie staat hij nog actief, met saldo.
Kan ik de transponder ook deactiveren (en hoe), en blijft het geld dan op mijn account staan?
Of moet ik eerst een nieuwe toevoegen voor de volgende trip, en kan ik dan het geld overzetten van de ene naar de andere transponder?
Hoi, ik weer...hehe
Iemand enig idee hoe de Sunpass in nederland te activeren? County...(ik las ergens Osceola) geen idee waarom...maar prima.
Dan Drivers Licence State/number... (aangezien ik vanuit Miamie reis, zal dit florida zijn, maar het nummer weet ik nog niet) dan mijn naam (dat is dus het makkelijkste stukje)
Vervolgens Suite or Apt....? Moet ik hier iets v een hotel invullen?
Dan STATE (moet dit nu Florida zijn...?) Zip Code
Phonenumber: (ik dacht toets mijn mobiele nummer in inclusief 0031
...maar dat gaat dus niet?) dus einde verhaal...ik prbeer me zojuist door de antwoorden in dit topic te worstelen...59 pagina;s...maar ben nog niet bij het antwoord....behalve dan...een beller is sneller...maar goed, ik heb al problemen met pagina 1...dus wellicht kan iemand me helpen. Thanks!