Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 10 van de 12 EersteEerste ... 89101112 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 117

Onderwerp: Wonen en werken in Florida

1. Top | #91
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Florida, vacature kok

Voorzichtigheid klinkt alsof je denkt 'ik probeer het toch'.

NIET DOEN!
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

2. Top | #92
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Florida, vacature kok

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Als je gepakt wordt loop je grote kans zonder pardon het land uitgezet te worden. .
    Vergeet de boete niet......

3. Top | #93
    Newbie
    Ingeschreven
    Dec 2008

Standaard Re: Wonen en werken in Florida

heeft iemand ervaring met deels wonen florida deels belgie na het winnen van een greencard

4. Top | #94
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muriel Bekijk Berichten
    heeft iemand ervaring met deels wonen florida deels belgie na het winnen van een greencard

Beste muriel,

Ik heb ervaring met deels wonen in Amerika en deels in verschillende plekken in Europa na het winnen van een greencard.

Het is zeker mogelijk, maar er zijn wel bepaalde "regeltjes" die je moet volgen om ervoor te zorgen dat je je greencard houdt.

Verder is het ook belangrijk om te weten als je wel of niet van plan bent om eventueel de staatsburgerschap van Amerika aan te vragen, want dan zijn er ook bepaalde maatregelen die je moet volgen om daarvoor te kunnen kwalificeren.

Je kunt me een PM sturen en dan bespreek ik graag uitgebreid de situatie met jou
    Laatst gewijzigd door Njit; 09-09-11 om 17:57.

5. Top | #95
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

@RRRod:
    Liever bespreken we de situatie hier open op het forum. Dan kunnen anderen ook van de gegeven informatie gebruik maken, en misschien aanvullen.

Ik ben ook wel benieuwd naar de regeltjes en maatregelen waar je aan refereert.

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

6. Top | #96
    Newbie
    Ingeschreven
    Aug 2011

Okee dan,
    Ik wilde wat specifieker erop ingaan, maar ik zal in grote lijnen uitleggen.

1. Als je een green card hebt, is het beter om niet langer dan 6 maanden buiten Amerika te blijven. (douane gaat zich namelijk afvragen waarom je zo lang wegblijft)
    2. ABSOLUUT NIET langer dan 12 maanden buiten Amerika blijven. Als je dan terugkomt, wordt toegang geweigerd. Je kan alsnog in Amerika komen, maar je moet een proces volgen.

In het geval dat je de staatsburgerschap wilt halen.
    1. Je moet de green card 5 jaar hebben.
    2. Minimaal 50% van de laatste 5 jaar binnen Amerika zijn. (dus 30 maanden)
    3. NOOIT langer dan 6 maanden buiten Amerika blijven.

Dit zijn in grote lijnen de regels die gevolgd moeten worden.
    Het is niet onmogelijk om je green card te houden, of staatsburger te worden als je de regels niet volgt, maar het wordt dan allemaal wat gecompliceerder.

@Muriel

Als je nog wat specifiekere vragen hebt, kun je me altijd alsnog benaderen.
    Weet jij waar in Florida je gaat wonen?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 10-09-11 om 07:48. Reden: fqe

7. Top | #97

Beste mensen,

Sinds 9/11 is de veiligheid zoals we weten sterk aangescherpt.
    Veiligheid wordt steeds belangrijker en daarom is de HBO studie: Integrale Veiligheid in het leven geroepen.

Als 3e jaars HBO student Integrale Veiligheid (Integrated Safety and Security manager BA) ben ik op zoek naar een leuke afstudeerstage in de US op het gebied van Safety/Security ->
    als Veiligheidskundige/Safetymanager/Securitymanager/Riskmanager.

Mijn vraag is dan ook wie mij verder kan helpen aan connecties met goede/leuke bedrijven op het gebied van 'Veiligheid' in USA? Welke bedrijven staan goed aangeschreven en kan je carriére maken als veiligheidsdeskundige?

Hoor het graag.

Groetjes,
    Aaron
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-03-12 om 21:03. Reden: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over werken in de USA

8. Top | #98
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Welkom Aaron. Dit is vooral een vakantieforum. Mocht je hier geen reacties krijgen dan kun je het wellicht nog hier proberen: Tijdelijke visa voor Amerika (AllesAmerika Forum).

Zijn er geen LinkedIn groepen waar je je aan zou kunnen sluiten? Wellicht kun je daar wat contacten opdoen..

Carriere maken als veiligheidsdeskundige zou ik niet direct voor ogen hebben. Bedrijven zullen niet zomaar een verblijfsvergunning voor je regelen.

9. Top | #99
    Newbie
    Ingeschreven
    Mar 2012

Standaard werken als kok in Florida

ik ben van plan naar Florida te gaan om daar een tijdje te verblijven. ik wil daar dan ook gaan werken, en ben nu in het dagelijkse leven kok. ik zou in Florida dus ook graag blijven koken. weet iemand hoe ik het beste aan een baan kan komen daar? ik ga daar natuurlijk alle restaurantjes af, maar zou het fijner vinden als ik al een baan heb voordat ik ernaar toe ga.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 27-03-12 om 21:03. Reden: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over werken in de USA

10. Top | #100
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: werken als kok in Florida

Op basis van welk Visum ga je naar Florida? Je mag namelijk niet zomaar werken in de USA.
    Het gaat een beetje te ver om hier alles te behandelen. Ik wil je daarom ook naar het AllesAmerika forum verwijzen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=13

Forum Rechten