Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 58 van de 100 EersteEerste ... 848565758596068 ... LaatsteLaatste
Resultaten 571 tot 580 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #571
    Florida Groupie Sunshine State's Avatar
    Ingeschreven
    Aug 2008

Standaard Dollar Toll Claim ..

Op de Dibb las ik dat mensen na een jaar nog een toll claim kregen... en dat ze moesten bij betalen..

Zie link:

http://www.thedibb.co.uk/forums/showthread.php?t=549230

Het blijkt toch iets groter dan een foutje...

De mensen van dit artikel kregen zelfs nog grotere claims terwijl ze niet eens van Orlando naar Miami waren gereden..
    Zelfs met de foto's was geknoeid 8-[

http://www.ripoffreport.com/consumer...toll-c6284.htm

Don't shoot the Messenger ..
    Florida Vacation September/Oktober 2024 http://www.oldersom.nl

2. Top | #572
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon toch geen antwoord vinden op mijn vraag:

Wij gaan in december voor de eerste keer naar Florida en gaan waarschijnlijk een auto via Dollar boeken.
    Nu heb ik via het forum begrepen dat als ik een "sun-pass" heb voor de tolwegen, ik na aankomst nog het kenteken en gegevens van de auto moet doorgeven.

Nu is mijn vraag - aan jullie regelmatige en ervaren Florida-gangers - kan je in het hotel gebruik maken van internet of moet je daar voor je eigen laptop meenemen? Dat vind ik voor die ene keer gebruik niet zo handig. En 's avonds laat nog moeten zoeken naar een internetcafe o.i.d. lijkt me na zo'n lange reis niet werkelijk een optie.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

3. Top | #573
    Florida Groupie sonja's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2005

Sommige hotels hebben een business centre, dat kun je op de website van je hotel vinden. De meeste forummers nemen echter hun eigen laptop, smartphone mee, wel zo handig. Veel hotels beschikken over wifi.

4. Top | #574
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Helaas is daar geen 100% antwoord op te geven.
    De kans is groot, dat je ergens kan internetten, maar staat het niet op de site van je hotel of stuur ze een mailtje met je vraag, dan weet je het zeker.

Maar om je sunpass-sticker te activeren en later op te waarderen heb je toch ook internet nodig.

Andere opmerking: Je schrijft "waarschijnlijk Dollar", waarom neem je dan voor deze eerste keer niet een auto van Alamo, dan heb je in ieder geval geen problemen met je toll. De huurprijzen zullen elkaar niet veel ontlopen denk ik.

Goede reis en veel plezier
    Knaapje

Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 19-09-11 om 12:20.

5. Top | #575

De vraag is; heb je nu al een sticker, dan kan je hem thuis activeren en later bv. in een hotel (hoeft niet eens je eigen te zijn) of in een internetcafe je kenteken toevoegen.

Als je hem nog niet hebt en dus in Florida koopt dan kan je hem pas acitveren en op kenteken zetten als je hem hebt. Dus dan moet je ook ergens internet regelen. Vergeet niet dat je dan ook de eerste keer langs toll nog cash moet betalen, of omrijden zodat je geen toll tegenkomt.

Er zijn zoveel plaatsen waar dit kan. Altijd wel in een hotel, of je vraagt bij de receptie op je ze helpen. Ieder groter hotel heeft wel internet. Internetcafe is er ook.

Wat je in ieder geval in NL kunt doen is een account aanmaken bij sunpass en eens rondkijken. Dan hoef je in Florida alleen de nodige zaken in te vullen en ben je binnen een paar minuten klaar.
    Laatst gewijzigd door jarjarbinks; 18-09-11 om 19:18.

6. Top | #576
    Florida Fanaat PENPE's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarjarbinks Bekijk Berichten
    De vraag is; heb je nu al een sticker, dan kan je hem thuis activeren en later bv. in een hotel (hoeft niet eens je eigen te zijn) of in een internetcafe je kenteken toevoegen.

Wat je in ieder geval in NL kunt doen is een account aanmaken bij sunpass en eens rondkijken. Dan hoef je in Florida alleen de nodige zaken in te vullen en ben je binnen een paar minuten klaar.
    Goed idee, ik heb in juni al op voorhand een SunPass meegenomen uit Orlando dus ga vanavond alvast even een account maken.
    Scheelt mij a.s. vrijdagnacht weer een hoop gedoe :razz:
    Laatst gewijzigd door PENPE; 19-09-11 om 14:00. Reden: Maakte vd zenuwen een typefout....
    At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year

7. Top | #577
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011

Ok bedankt voor jullie reacties.
    Misschien toch maar voor de eerste keer een auto van Alamo reserveren.
    Prijzen ontlopen elkaar niet veel, dat klopt.

8. Top | #578
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: Autohuur: Dollar

Alamo is wel handiger. Dan betaal je $6 en verder wat je verbruikt aan tol.
    Dit gaat via je credit card.

Ik neem aan dat je een credit card hebt?
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

9. Top | #579
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Sep 2011

Ja, ik heb een CC.
    Wat bedoel je met verder wat je gebruikt aan tol ? Stel dat ik door totaal 10 tolpoortjes ben gegaan, wordt dat dan achteraf van je CC afgeschreven ?
    En hoe gaat dat dan bij zo'n poortje, daar je CC gebruiken of al bij de autoverhuurder ?
    (sorry voor al mijn vragen, ben echt een nitwit op dit gebied...)

10. Top | #580
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

De tol wordt achteraf door je verhuurder (sort of) van je CC afgeschreven. Je hoeft daar zelf niks voor te doen.
    Bij de tolpoortjes neem je de Sunpass lane, gewoon doorrijden, dus.

Let wel, dit gaat alleen op voor Alamo, National en Enterprise. Andere verhuurders, zoals Dollar, hebben andere regelingen.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 22-09-11 om 09:15. Reden: toevoeging
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

Forum Rechten