Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 10 van de 11 EersteEerste ... 891011 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 103

Onderwerp: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

  1. Top | #91
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Berichten
    29

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    om de douanepijn te verzachten: is het niet mogelijk om de in Florida betaalde tax terug te vragen?

    <<Moderator Michael66: Daar is een separaat onderwerp over op het forum, met de mooie naam: BTW / Sales Tax (terugkrijgen = NEE!)>>
    Laatst gewijzigd door Michael66; 05-09-11 om 21:59. Reden: Zie opmerking

  2. Top | #92
    Regelmatige Bezoeker nixian's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    Misschien een tip raadpleeg: http://douane.nl/particulier/reizigersbagage.html Hier in staan tevens voorbeelden genoemd hoe e.e.a. werkt. Michael 66, wat jij schreef kan ik mij nog herhinneren, dat leeftijdgrens van 14jr. ook in NL gold, maar dat was volgens mij v.w.b. accijnsgoederen, drank, sigaretten enz. Als wat jij zegt waar is, dan geldt dit voor heel het grondgebied van de EU. Als ik de website raadpleeg van de Douane, kom ik nergens een genoemde leeftijdsgrens tegen v.w.b. de "normale" reizigersbagage vrijstelling van € 430,-.

  3. Top | #93
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael66 Bekijk Berichten
    In België mag dat alleen als de kids 15 jaar of ouder zijn, anders is het bedrag per kind gelimiteerd op € 175.

    NB: Je mag ze altijd kopen! Daar is geen maximumbedrag voor. Belastingvrij invoeren is wel gelimiteerd.
    Wat vreemd dat dit afwijkt, ik dacht toch echt dat dat Europese landen(Schengen) dezelfde regels hiervoor hanteerde.

    Maar dan weten we dat.


  4. Top | #94
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004
    Locatie
    Gouda, Netherlands
    Berichten
    7.923

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    @verwijderd:
    De discussie daarover heeft recent plaatsgevonden in een ander topic. Ik heb die berichten nu in dit topic gezet, als je dus hier even terugleest (10-15 berichten naar boven) dan vind je allerlei links naar de betreffende wetgeving.

    Conclusie: De Europese wetgeving laat landen vrij om het bedrag van €430 te beperken voor kinderen onder een bepaalde leeftijd. En (onder andere) België maakt gebruik van die beperking.

    Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

  5. Top | #95
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007
    Berichten
    1.129

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    @Michael66;
    Ik geloofde je ook wel maar vond het alleen vreemd. Zeker aangezien ze in Nederland daar in de tekst ook niet naar verwijzen dan voor andere landen.

    Maar goed, België heeft dus een lagere drempel die geldt dus als je via België reist.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-02-12 om 19:16. Reden: fqe


  6. Top | #96
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2011
    Berichten
    26

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Wat ik me afvroeg; als je met ArkeFly vliegt en weer in NL landt, wordt je dan niet extra gecontroleerd omdat de douane ook weet dat je 45 kg (premium comfort) mee terug mag nemen? Weet iemand dit? Dus zullen zij ook weten dat je flink geshopt hebt in Florida.

    En weet iemand misschien voor hoeveel geld je aan spullen mag meenemen?
    Bewaren jullie ook altijd alle aankoopbonnen?
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-02-12 om 19:15. Reden: lettertype standaard gemaakt

  7. Top | #97
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Gisteren gezien bij Max op Schiphol (of zoiets). Douanier ziet één persoon aankomen met 3 koffers op zijn karretje. Voor ons dus een reden om even te gaan controleren, aldus de beambte, want zo veel bagage voor één persoon roept vragen op.

    In die strekking moet je het ongeveer zien, hoewel we zelf nagenoeg altijd door kunnen lopen, en toch ook redelijk bepakt zijn. En die paar keren dat we gecontroleerd zijn dateren nog uit het "oude tarief" (€175,- p/p) tijdperk. En dan moet je helaas betalen :-(, maar dat is het risico van niet aangeven.

    Nadat de vrijstelling van invoer opgetrokken is naar €430,- p/p zijn we eigenlijk nooit meer gecontroleerd.
    Bonnen bewaren we nooit (tenzij ze nodig zijn voor evt. garantie).
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  8. Top | #98

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    @emma82;
    430 euro mag je invoeren.
    Echter: als 1 item 350 kost en de ander 100, dan moet je over de volledige 100 invoerrechten betalen.....

    De douane weet precies welke passagiers waar vandaan komen en zullen zonnodig extra controleren.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 16-02-12 om 19:15. Reden: fqe

  9. Top | #99
    Stamgast
    Ingeschreven
    May 2011
    Locatie
    Namur
    Berichten
    141

    Standaard Re: Belastingvrij invoeren (tot €430 p.p.)

    Voor diegenen die tijdens het weekend van 3 AUG 2012 in Florida zijn.
    Sales Tax Holiday

    Wij komen op 4 Aug aan. . Onmiddellijk naar Sawgrass Mills dan maar.

  10. Top | #100
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2011
    Berichten
    46

    Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

    Ik probeer in ieder geval die max 35kg in 1 koffer te krijgen en evt met zn tweeën drie koffers mee te nemen. Dan valt het al wat minder op denk ik. Maar zolang je dus onder die 430 euro blijft hoef je niets aan te geven? En trouwens hoe controleren ze dan dat je dat daar gekocht hebt? Of stel ik nu hele rare vragen? ops: Ik heb helemaal geen ervaring met dingen aangeven enz. Koffer is ooit 1 keer opengemaakt omdat ze zich afvroegen of er wel pinda's zaten in de zak duyvis :mrgreen:.
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 16-02-12 om 15:03. Reden: 1e deel staat nog in ander topic



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •