Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Ik wist niet dat je ook na de save time optie nog je rijbewijs moet scannen.
Dan gaan we gewoon in de rij staan, dat maakt inderdaad ook niet meer veel uit. Vanaf het moment dat de taxi ons komt ophalen richting vliegveld, begint de vakantie voor mij, en ga ik zeker niet stressen om een half uur eerder een auto te kunnen huren.
Wij hebben de zgn upgrade terplekke genomen,voor 250 usd extra hadden we voor 17 dagen een escalade, maar deze stond er niet dus genoegen genomen met een suburban:-P
We hadden hier een alamo gold economy geboekt en de baliemedewerker zegt altijd dat dit een kleine auto is e.d.
Tja wat heb je dan in de aanbieding vragen wij dan,en dan begint het onderhandelen....
Ik heb vorige maand een gratis upgrade gekregen van Midsize-SUV naar een Premium-SUV ( Suburban :-P ) zie onze weblog : http://penpeintheusa-juni2011.blogsp...4_archive.html
De Midsize-SUV had ik geboekt via USA-Reisen voor 30 euro per dag....
Denk dat een betaalde upgrade al gauw $500 per week zal gaan kosten :-k
Groetjes,
Pieter
At the moment busy planning our 2nd USA/Florida-trip for this year
das wel heel mooi meegenomen :-P een brutale mens heeft de wereld zeggen ze :-P
Vandaag een vervelende ervaring achter de rug, of het aan Alamo ligt of aan Usa-reisen is nog de vraag. Wij kwamen aan op Miami airport en gingen zoals gebruikelijk naar de Alamo balie met de voucher van usa-reisen in onze hand. De medewerker kon er helemaal niks van terug vinden in het systeem. Niet op achternaam en ook niet op basis van de codes die op de voucher staan. Volgens de medewerker moet er op de voucher een "9 digit" code staan die met een 7 begint. Dit zou de boekingsnummer moeten zijn die usa-reisen terug had moeten krijgen bij het doorgeven van de reservering aan Alamo. Er kon dus op basis van die voucher op dat moment helemaal niks worden gedaan. Daar sta je dan met een boel koffers na een lange vlucht, grrrrrr. Usa-reisen bellen was geen optie want het was in de nachturen vwb de tijd in Europa. Het enigste wat de medewerker voor mij kon doen is een nieuwe reservering aanmaken (met dezelfde opties en op basis van een economy ipv mid-size suv) die duurder zou zijn dan de voucher. Ik zou dan wel betalen voor een economy maar een mid-size suv meekrijgen. Hij adviseerde mij om toch nog contact proberen te leggen met usa-reisen om te kijken of ze wellicht toch die code voor mij hebben zodat ik dat later aan Alamo kan tonen zodat mijn nieuwe reservering/betaling komt te vervallen. Ja, dan heb je weinig keus en heb ik dat maar genomen. Feitelijk heb ik nu dus 2 betalingen achter de rug voor een auto waarvan er eentje ook nog duurder is dan de andere!
Toen ik echter in het hotel was en toegang had tot internet zie ik dat bij mijn eerdere boekingen (ik heb er vaker geboekt) er ook geen 9-digit code was en dat ik toen wel gewoon een auto meekreeg. Nu weet ik dus niet of ik belazerd bent door die medewerker (hij liet mij alles zien in het systeem dat hij mijn reservering nergens en kwam ook betrouwbaar over) of dat hij nu echt de waarheid spreekt. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar fti.de en wellicht probeer ik ze morgen te bellen (hoewel ik geen duits kan spreken).
Iemand meer ervaring of tips nav bovenstaande?
Tip: Maak je niet te druk. En morgen inderdaad even bellen met USA Reisen of FTI. Je zult zien dat ze het goed voor je kunnen regelen.
Geen Duits? Geen probleem. Ze spreken bij USA Reisen goed Engels (en ze verstaan ook wel wat Nederlands).
Ik heb een paar jaar terug ook een reservering van ze gehad zonder nummer erop. Maar via mijn naam en rijbewijsnummer hebben ze de reservering toen wel gevonden. Maar ik had toen van tevoren al alle gegevens via internet of via het Direct Road (bestaat niet meer) briefje doorgegeven.
Inmiddels meldt forumlid Mattrob via Twitter dat hij (op Hawaii of all places) gebruik heeft kunnen maken van de kiosk. Kennelijk is er dus wel degelijk iets veranderd.
Op de site van Alamo is er nog niets van te vinden maar met het grote aantal forummers op De lijst voor de komende periode, komen de ervaringsdeskundigen zich binnenkort vast wel melden. Het zou een hele verbetering zijn!
@=Pietc;
En ben je al wat wijzer ?
Heb mijn eigen bij usareisen.de gemaakte boeking nagekeken, die voor oktober, en ik heb geen 9 digit nummer hoor. Wel een ander registratienummer maar die begint ook niet met met een 7.... Ben benieuwd wat USAreisen zegt.
Laatst gewijzigd door Michael66; 17-07-11 om 15:52. Reden: fqe
Vreemd dat het niet goed gaat want velen van het forum huren of hebben in het verleden gehuurd bij USAreisen.de en daar heb ik eigenlijk nooit deze problemen van gelezen. Misschien wist de medewerker niet alle manieren van zoeken in het systeem omdat hij/zij nieuw was.