Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 39 van de 100 EersteEerste ... 2937383940414989 ... LaatsteLaatste
Resultaten 381 tot 390 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #381
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Houdt er in ieder geval wél rekening mee dat je voor de MiniSticker ook gedurende je vakantie het internet nodig hebt... dit in het geval dat je het saldo moet opwaarderen.

Mijn advies is eenvoudig...
    Wil je het op de meest gemakkelijke manier?
    Kies de Alamo optie.
    Kost US$ 6,- (is dus duurder dan de MiniSticker)
    Maar als je jezelf druk moet gaan maken om US$ 6,- dan kun je het beste de benenwagen nemen...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

2. Top | #382

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Houdt er in ieder geval wél rekening mee dat je voor de MiniSticker ook gedurende je vakantie het internet nodig hebt... dit in het geval dat je het saldo moet opwaarderen.
    Corrus er is ook een optie bij de MiniSticker om je saldo automatisch te verhogen.
    Dit kan je instellen in je account.
    Het saldo wat je over hebt kan je volgende keer met een nieuwe sticker weer gebruiken.

Dus je hoeft niet Internet altijd bij de hand te hebben, al hoe wel het natuurlijk wel makkelijk is, niet alleen voor de MiniSticker :lol:

3. Top | #383
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@jarjarbinks;
    Maar je zal die sticker toch moeten activeren voordat je er gebruik van kan maken. Tevens zal je de auto in je account moeten toevoegen want het lijkt me niet dat je vooruit al weet welke auto, kleur en kenteken je mee gaat krijgen. ;-)

Dus je hebt toch echt Internet toegang nodig.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:04. Reden: fqe

4. Top | #384
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010

Ik zou ook voor de Alamo optie van $6 gaan. Je hoeft niets te doen en achteraf wordt de tol van je creditcard afgeschreven.
    Bij de MiniSticker moet je er ook nog om denken dat je die er weer afhaalt al je de auto inleverd.

5. Top | #385

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Maar je zal die sticker toch moeten activeren voordat je er gebruik van kan maken. Tevens zal je de auto in je account moeten toevoegen want het lijkt me niet dat je vooruit al weet welke auto, kleur en kenteken je mee gaat krijgen. ;-)
    Ja Jeroen, officieel klopt dit. Zelf was ik er van uitgegaan dat je de sticker al in NL had. En ja de auto moet erbij dus één keer internet is nodig. Maar dit kan al heel snel in je hotel (altijd wel iets te vinden) of als je in een villa zit kan je altijd bij de receptie van de community wel even terecht.

Echter of je de gegevens van je kenteken echt nodig hebt betwijfel ik. Had ze ook pas een dag later ingevuld en zag ook al dat er al toll was afgeschreven, dus zou je zeggen dat een kenteken niet nodig is. Denk zelf dat er nog poortjes bestaan die alleen het kenteken registreren en die omzetten naar je account. Maar in iedere geval van het vliegveld (MCO) naar Kissimmee hoef je nog geen kenteken, dit gaat goed met alleen een MiniSticker.

Echter mijn idee was je hebt echt niet iedere dag internet nodig om geld bij te vullen, en ja de eerste keer je auto erop zetten zou ik zeker doen maar is overal de volgende dag te regelen.

6. Top | #386
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruthytje Bekijk Berichten
    ... bij alamo moet je $6 betalen voor de service alleen + tolwegen, tot zover ben je waarschijnlijk akkoord. Met de sunpass in feite enkel de tolwegen gezien je de opstartkost gestort krijgt op je tegoed rekening.
    Maar hou er ook rekening mee dat er altijd een minimumsaldo van 10 dollar op je rekening moet staan. Dat betkent of iedere keer bijlammeren of het saldo automatisch laten aanvullen. Vraag: Hoe haal je die 10 dollar er ooit weer af? Het systeem is niet gemaakt voor europeanen dus dat wordt vast weer een hele klus.

En een dubbele faciliteit in de auto om de tol te betalen? Da's de goden verzoeken, dat gaat vast mis. Niet voor niets is er een mogelijkheid om in beroep te gaan tegen dubbele inning van de tolgelden als de systemen naast elkaar worden gebruikt.....Een beetje blondje houdt het simpel!

Voor Dollar huurders is de Minitransponder een lastige maar voordeliger oplossing. Voorlopig, want gezien de marktontwikkeling zal Dollar dit systeem waarschijnlijk binnen afzienbare tijd aanpassen omdat de concurrentie hen aftroeft. De eerste stap is al gezet nu er een maximum fee is ingesteld.

Alamohuurders laten de sticker best links liggen.

7. Top | #387
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

1. Is er al iemand die hier de Alamo optie gebruikt heeft?
    2. Hoe lang duurt het dan nadat de auto terug gebracht is geworden voordat het bedrag werkelijk afgeschreven word van je CC?

8. Top | #388
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Jul 2006

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corrus Bekijk Berichten
    Kies de Alamo optie.
    Corrus, helemaal eens met je advies. Hier houden mensen van eindeloze discussies waardoor het allemaal niet overzichtelijker wordt. Alamo is het makkelijkst, bij Dollar = mini sticker, blijf je alleen rondom Orlando gewoon betalen in de ,,betaalrij''. Al dat activeren in NL van ministicker lijkt me zwaar overdreven. Als je bij Dollar hebt gehuurd ff tijd nemen om stickertje aan te schaffen en te activeren. Altijd wel ergens internet toch. Er bestaat altijd wel een kans dat er een paar dollar op blijft staan maar als je een auto terug brengt doe je de laatste liters benzine toch ook niet in een jerrycan.... Op de dollartjes letten is ok, maar overdrijf het niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door calypso Bekijk Berichten
    1. Is er al iemand die hier de Alamo optie gebruikt heeft?
    2. Hoe lang duurt het dan nadat de auto terug gebracht is geworden voordat het bedrag werkelijk afgeschreven word van je CC?
    Wij hebben deze optie bij Alamo vorig jaar gebruikt, werkt prima, ff regelen bij de balie. Betaling/afboeken op je rekening is afhankelijk van het moment wanneer je CC-maatschappij transacties innen. Bij MasterCard/SNS is dat altijd aan het eind van de maand. De transacties van een dag of 7 voor het eind van de maand worden/zijn bij ons meestal dan die maand nog afgeboekt.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:05. Reden: 1+1

9. Top | #389
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pzomerdijk Bekijk Berichten
    Wij hebben deze optie bij Alamo vorig jaar gebruikt, werkt prima, ff regelen bij de balie.
    Er is echt helemaal niets te regelen aan de balie. De regeling is bij iedere huur inbegrepen. Alle Alamo auto's zijn gewoon geregistreerd en geschikt voor het gebruik van de Sunpass-lanes.

Zodra je door de Sunpass lane gaat wordt je kenteken geregistreerd en volgt de afrekening. That's it.

Bij Dollar moet je de tolbetaling wel aan de balie regelen. Bij Alamo en veel andere verhuurders kan je zo doorrijden.

10. Top | #390
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@ Teleton, vanwaar die $10 ? Ik heb wel gezien dat dat het minimum is welke je bij kan storten maar je kan ook een lager bedrag dan $10,- op je account hebben doordat je door de tol poorten rijd.

Forum Rechten