Oorspronkelijk geplaatst door
Teleton
Het
is geen fraude, jij
vindt het fraude.
Helaas. Het is wel degelijk fraude. Jij vindt het geen fraude. Zoek het eens op. Heb ik ook gedaan J.
En als je je er niet prettig bij voelt, moet je het vooral niet doen. Er wordt ook niemand aangezet tot fraude. Op het forum wordt gemeld dat er een code is en hoe je die kunt gebruiken om voor een bepaald tarief in aanmerking te komen. Net zoals hier de laagste prijs wordt vermeld voor een SeaWorld ticket. Al dan niet met gebruik van een Pepsi code. Terwijl er helemaal geen blikje Pepsi is gekocht...... En soms heeft iemand daar een vraag over. En die wordt beantwoord. Daarmee zet je toch niemand aan om een overtreding te begaan?
Voor wat betreft het aanzetten tot fraude. Je geeft een how to hoe je de eventuele controle door Alamo kan omzeilen, door een Insider overeenkomst te sluiten die je direct naar de garage laat gaan. Helaas zijn de voorwaarden inmiddels veranderd en gaat dit niet meer lukken (Echter kan de Alamo medewerker bij de “booth” nog steeds om deze legitimatie vragen). Eigenlijk weet je dus al dat het fout kan gaan.
Methode 1;
In methode 1 geef je een link https://www.alamo.com/index.do?actio...urce=deGeneric
Naar een pagina waar Floridaforumleden naar toe kunnen gaan. Dit is een pagina die al ingelogd is voor medewerkers uit de reisbranche waarvoor je een unieke IATA code nodig hebt. Dit is te zien door met de rechtermuisknop op properties te gaan. Je kunt dan zien dat er al een code is ingevoerd, die uniek is en een affiliate identificeert. Kennelijk heb je die bemachtigd en al ingevuld of heb je deze link ook slechts gekregen. Ik denk persoonlijk dat je hem van het AllesAmerika forum http://forum.allesamerika.com/viewto...b8f2270346e56b
hebt aangezien er daar al sinds februari 2010 een discussie over loopt. Dit is niet zuiver op de graat te noemen. Ik noem het fraude! Ook zul je lezen op dit forum dat ik niet alleen zo denk. Zeker vanaf pagina 2.
Degene die dus vanaf hier een boeking gaat maken is verantwoordelijk voor de door hem of haar ingevulde gegevens.
Uploaded with ImageShack.us
Bovenstaand is de pagina die ervoor zit.
Uploaded with ImageShack.us
Dit is jouw pagina. Hier zie je duidelijk dat er al een code is gegeven (TIND1).
Maar de discussie op dit forum gaat niet over fraude. Hierover heeft de forumleiding zelfs een uitspraak gedaan. VAS, de code en de methode mogen gewoon op het forum worden besproken. De code voor de korting is namelijk openbaar, je kunt 'm overal zo vinden en gebruiken. Ook de boekingssites die de code accepteren zijn gewoon door iedereen te linken. Als je met de code direct een boeking bij Alamo doet, staat er nergens in de overeenkomst dat je aan bepaalde voorwaarden moet voldoen als je die code gebruikt.
Jazeker. Je moest tenslotte een corporate ID geven, die je deze korting geeft.
Methode 2
Als je inderdaad naar de door jou gegeven link gaat, http://www.vacationatsea.de/index.ph...arrental/alamo
En ook hier de rechtermuisknop gebruikt zie je dat deze pagina een affiliate pagina is.
Wat in gewoon Nederlands, een lidmaatschap, betekent. Onderaan wordt je vervolgens nog gewaarschuwd.
De criteria voor dit tarief zijn gewoon niet duidelijk bepaald. Je moet werkzaam zijn in de branche, zegt VAS. Of zijn geweest......Er is echt geen wereldwijd uniform en herkenbaar pasje voor alle reisbranche....En wat als je kantinejuffrouw bij D-reizen bent? Of boekhouder.....Maar goed, het staat er en daarom is er ook verschilende keren gewaarschuwd om niet via VAS te boeken als je je niet kwalificeert.
Ook hier geef je zelf al toe dat er al verschillende keren gewaarschuwd is om niet te boeken als je je niet kwalificeert.
Vervolgens staat er meerdere malen op de site een waarschuwing dat je je moet identificeren (onderaan).
A travel industry proof is required at time of pick up.
Vor Ort ist ein Touristiker Nachweis zu erbringen.
Er zijn meerdere manieren om je te identificeren. Deze zal ik hier niet gaan benoemen, maar ze zijn er wel degelijk. Tenslotte is het jouw probleem als men vraagt om ID.
In de VS barst het van de couponnen, kortingscodes etc. en allemaal voor 'speciale' doelgroepen. Het gaat een bedrijf maar om een ding: omzet genereren. Wanneer een bepaalde target is gehaald, wijzigt men de code.
Nou hier zijn de meningen op internet nogal over verdeeld. Alamo geeft dit tarief aan medewerkers in de reisbranche om het positief kennis te laten maken met Alamo. Hier kunnen namelijk altijd inkomsten uit voortvloeien als dezelfde medewerkers Alamo positief adviseren.
En dan nog even het argument "politie erbij"........Schei nou toch uit, alsjeblieft. Wat zou de aanklacht dan moeten zijn?
Hier heb ik op gegoogled wat bovenstaande handelingen nu precies voor gevolgen hebben en kwamen er de volgende woorden uit. Valsheid in geschrifte, oplichting en nog meer van dit soort termen. Het is minimaal niet pluis.
Je hebt immers, als het goed is, een schriftelijke overeenkomst dat Alamo je onder bepaalde voorwaarden een bepaalde dienst levert en dat jij daar een bepaalde vergoeding voor betaald. In die overeenkomst staat helemaal niets over de voorwaarde dat je in de reisbranche werkzaam zou moeten zijn, terwijl ze toch gewoon de code tijdens de reservering hebben geaccepteerd.
Dat zeg je helemaal juist. Maar pas nadat je een affiliate/ corporate ID code hebt gegeven. En die voorwaarden daar voldoe je simpelweg niet aan, want je bent immers geen persoon werkzaam in de reisbranche
Alamo kan hooguit eenzijdig beslissen dat ze vinden dat je je bij nader inzien niet kwalificeert voor dit bepaalde tarief. Zonder schriftelijke voorwaarden lijkt me dat juridisch nogal lastig te bewijzen, maar goed ze kunnen de overeenkomst ontbinden. In dat geval neemt men best zijn verlies, dan wordt de overeenkomst met wederzijds goedvinden ontbonden. That's it.
En daar sta je dan. In het meest gunstige geval ontbindt men de overeenkomst en heb je geen auto.
De overeenkomst met Alamo staat vol kleine lettertjes waaraan je allemaal moet voldoen. Ik heb vergeefs gezocht naar de restrictie die zou maken dat er wordt gefraudeerd als je voor dit tarief opteert.
Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk helemaal geen zin in dit soort discussies, maar in dit geval vond ik het toch minstens misleidend te noemen.
Dat je door onjuist handelen een bepaald tarief hebt verkrijgt met bovenstaande methodes, is nu hopelijk duidelijk.
Maar misschien heb ik niet goed gezocht en vindt iemand anders hem wel. Dan horen we dat graag hier op het forum. Tot die tijd houden we het er maar op dat de term fraude niet van toepassing is als je bij Alamo boekt en voor een aantrekkelijk tarief opteert.