Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.
Knaapje
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Via wifi thuis werkte het ook niet kwam ik dus daarna achter.
Dus ik kon wel ontvangen maar niet verzenden.
Met gmail lukt dit dus wel,daarom probeer even thuis via wifi iets te verzenden.
Dit om te voorkomen dat je net als ik 10 dagen lang je mail niet meer kunt versturen,was dus echt balen.
Daarom werk ik al jaren via smtp2go
Ik had zelfs in Nederland, dat ik mijn mails niet kon verzenden, nu "wereldwijd" geen problemen meer.
Knaapje
smtp2go ?
Verdere uitleg graag.
Heb het gegoogled maar zie dat het $3,99 per maand kost.
Dan blijf ik het toch maar via gmail doen is toch gratis.
Laatst gewijzigd door Michael66; 08-06-11 om 00:07. Reden: 1+1
Je stelt als uitgaande mail server smtp2go.com in in je account, dat is alles.
Iemand had meervoudige abonnementen en was zo vriendelijk mij toegang te geven.
Wat het kost weet ik niet, wel dat het vlekkeloos werkt "overal".
Toen bestond Gmail nog niet, dus misschien is dat nu een goede vervanger.
Knaapje
$1,99 per maand of $ 23,88 per jaar voor 5 e-mailadressen..
Eventueel kan je, als je op vakantie bent en tegen problemen aanloopt, een free trial voor 1 e-mailadres voor 1 week doen.
http://www.smtp2go.com/
Knaapje
Laatst gewijzigd door Michael66; 08-06-11 om 19:47. Reden: quote korter
Even een "domme" vraag hier, maar de smtp problemen hebben jullie met nederlandse provider e-mail (bv ziggo, upcmail etc)? Want ik ga er vanuit dat je met hotmail gewoon kan mailen. Die heeft ook een smtp die je in kan stellen nl. En dat geldt waarschijnlijk als je een mail applicatie gebruikt, en niet via webmail. Of werkt het via webmail ook niet?
Ik maak gebruik van accounts bij HetNet en Onsbrabantnet.
Schijnbaar blokeren deze servers iets zodat je geen mail kunt versturen dit geld alleen voor wifi niet voor 3g (die werkt wel goed)
Krijg dus wel mijn mail binnen maar kon niets versturen,maar dat kun je thuis gewoon uitproberen kreeg namelijk thuis ook geen mail verstuurd via wifi.
Nu dus wel via gmail,volgens mij werkt hotmail ook gewoon overal,gewoon proberen voordat je vertrekt.
Zoals Baluga ook al aangeeft zal je in het buitenland via je webmail moeten werken als je geen internationaal emailadres hebt zoals hotmail/live/gmail.
Zelf heb ik de router thuis zo ingesteld staan dat ik indien de webmail niet mee werkt gewoon thuis kan inloggen op mijn desktop computer en dan verwerk ik de mail op afstand op mijn eigen PC thuis. Deze moet overigens dan wel aan staan. Je hebt er verder geen programma voor nodig aangezien "Verbinding met extern bureaublad" onderdeel is van Windows, staat vaak onder bureau accesoires.
Extern bureaublad ken ik, verwijderd
Het was meer de vraag omdat ik niet snap waarom smtp niet werkt. Niet dat ik dat probleem heb. Ik kan mailen via 3G en wifi, met al mn providers. Maar het kan ook zijn omdat ik het allemaal ingesteld heb in smtps. Daarnaast heb ik altijd nog een hotmail en een gmail account als backup.
Naast gmail kan je ook je hotmail account als smtp gebruiken (als je een hotmail account hebt). pop-server = pop3.live.com en de smtp-server is smtp.live.com. Als poort heb ik 587 staan (werd standaard ingevuld).
Wat je ook kan doen (maar wel wat meer werk zal zijn) is vragen in het hotel/condo waar je zit, welke ISP ze hebben, en dan hun smtp instellen. Vaak zijn dat smtp-servers die geen authenticatie nodig hebben.
SMTP werkt bij vele providers niet omdat poort 25 waarover het smtp protocol over het algemeen gaat dichtgezet wordt. Dit om te voorkomen dat men spam gaat versturen via de provider waar je op dat moment te gast bent. Gmail kan je wel gebruiken omdat Gmail poort 587 gebruikt en deze staat veelal open. Je moet dat alleen even een gmail account aanmaken zodat je de smtp server kan gebruiken. Op deze pagina staat beschreven hoe je dan bv thunderbird kan instellen.
Sjon, Bianca en Romy
Sinds jaren helaas geen vakanties in het vooruitzicht