Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 10 van de 25 EersteEerste ... 8910111220 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 100 van de 248

Onderwerp: Vliegen met KLM

1. Top | #91
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Omboekingen bij KLM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1972Marjolein Bekijk Berichten
    Ik ben nu als de dood om bijvoorbeeld mijn auto vast te leggen, en nog een paar hotels...
    Ik zou gerust een auto en hotels boeken als ik eenmaal vliegtickets had geboekt. Je hebt nu een overeenkomst met de KLM dat ze je op een bepaalde dag van A naar B vervoeren. Hoe, hoe laat, volgens welke route, hoeveel tussenstops, met welke vliegtuig, in welke stoel...? Dat kan, of we dat nu leuk vinden of niet, tot het laatste moment worden gewijzigd door de luchtvaartmaatschappij.

2. Top | #92
    Vaste Bezoeker 1972Marjolein's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Ik zou gerust een auto en hotels boeken als ik eenmaal vliegtickets had geboekt. Je hebt nu een overeenkomst met de KLM dat ze je op een bepaalde dag van A naar B vervoeren. Hoe, hoe laat, volgens welke route, hoeveel tussenstops, met welke vliegtuig, in welke stoel...? Dat kan, of we dat nu leuk vinden of niet, tot het laatste moment worden gewijzigd door de luchtvaartmaatschappij.

Die gedachte kan ik wel volgen maar ik baal als ik daardoor extra kosten moet maken. En ik kan in de voorwaarden niets terugvinden over terugvordering van - in die gevallen - extra gemaakte kosten.

Afijn, ik gok het er maar op. Moet toch onderdak en wheels hebben :-)

3. Top | #93
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Zoals Teleton ook al aangeeft boek je een ticket om van A naar B of van A via B naar C vervoerd te worden, op de tijden en vliegtuigen kan je helaas geen aanspraak maken.

Mocht KLM je gaan vervoeren naar of van een andere luchthaven dan is het natuurlijk andere koek omdat je dan ook wijzigingen krijgt in bv de auto en dergelijke.

Overigens heeft Martinair mensen in het verleden gewoon op een andere luchthaven afgezet dan origineel geboekt en daar was toen niets tegen in te brengen, althans Martinair gaf aan dat je het kon slikken of je geld terug kon krijgen meer werd er niet gedaan. Hopelijk zitten deze mensen nu niet bij KLM om daar ook de boel zo slecht te regelen.

Maar heb je alleen wijzigingen in de vliegtijden of ook in bestemming of vertrek luchthaven?

Heb je een reis en annulering verzekering?

4. Top | #94
    Stamgast nikie1968's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2009

wij hebben reis en annuleringsverzekering maar kan me er nie druk over maken....als ik maar in Florida kom en hoe maak me niet uit.....

5. Top | #95
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1972Marjolein Bekijk Berichten
    . En ik kan in de voorwaarden niets terugvinden over terugvordering van - in die gevallen - extra gemaakte kosten.
    Zoals Jeroen ook al aangeeft, die voorwaarden vind je ook niet bij de luchtvaartmaatschappij. Hiervoor biedt je reisverzekering dekking als er zich een onzeker voorval voordoet tijdens de reis:

Voorbeeld Buitengewone kosten
    Onder buitengewone kosten verstaan wij noodzakelijke kosten, die:
    onder normale omstandigheden niet worden gemaakt; hetgevolg zijn van een onvoorziene gebeurtenis;en gemaakt worden tijdens de periode dat er dekking is.
    De kosten, genoemd in de leden a tot en met e en i van dit onderdeel, vergoeden wij alleen als Interhelp vooraf toestemming heeft gegeven voor die kosten. Deze voorwaarde geldt niet als de verzekerde achteraf aannemelijk maakt dat het onmogelijk was vooraf toestemming aan Interhelp te vragen. De hierna genoemde kosten zijn verzekerd tegen de kostprijs. Wij vergoeden gemaakte kosten onder aftrek van besparingen, terugbetalingen en dergelijke.
    Doet zich een onzeker voorval voor vertrek voor, dan biedt je annuleringsverzekering soelaas.

6. Top | #96
    Vaste Bezoeker 1972Marjolein's Avatar
    Ingeschreven
    Jun 2011

Standaard Re: Vliegen met KLM

KLM biedt prima service in die zin, dat we nu dus zelfs een gunstigere vertrekplaats hebben (kosteloos gewijzigd). Geluk bij een ongeluk eigenlijk. Dat is allemaal prima. Én ik ben goed verzekerd dus zal met een gerust hart de auto en resterende hotels gaan boeken.

7. Top | #97
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door verwijderd Bekijk Berichten
    Zoals Teleton ook al aangeeft boek je een ticket om van A naar B of van A via B naar C vervoerd te worden, op de tijden en vliegtuigen kan je helaas geen aanspraak maken.
    Op de via B ook niet.

Je boekt een vliegticket op datum X van A naar C... meer niet.
    Het is aan de airline via waar...
    B is wel bekend, echter indien de airline besluit B van locatie te veranderen, heb je dit gewoon te slikken... :shock:
    Tenzij X ineens een andere datum zoiu zijn want dát mag weer niet...

Maar airlines mogen gewoon B veranderen... zolang dit maar op datum X is.
    Via wat, is voor de airline niet belangrijk. :roll:

Pffft... IATA blijft lastig... :lol:
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

8. Top | #98
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

@Corrus, ik bedoelde eigenlijk ook dat je ook opeens een vlucht met tussenstop kan hebben. Ach en de tijden die veranderen weet ik helaas alles van al was het bij een andere luchtvaartmaatschappij. Maar dat is gelukkig ook prima opgelost door het reisbureau.

9. Top | #99
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2006

Zelf ook voor October geboekt met KLM en al drie keer een vlucht verandering gehad., Maar dit komt meer doordat de binnelandse vlucht door Delta verzorgt word en die dus steeds de vlucht veranderen. Daar heeft KLM weer weining invloed op.
    Maar een telefoontje met de helpdesk of een berichtje op facebook achterlaten en alles staat weer zoals het was.
    Ik maak me er niet echt druk om zolang ik er maar kom.

10. Top | #100
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011

=D>Wij namen ook altijd bijna lege koffers mee:lol:.
    Ze zullen daar in Florida wel gedacht hebben wat dragen ze dan in hemelsnaam want er zat bijna niets in. We vonden het wel vervelend dat ze de koffers controleerden, waarschijnlijk omdat ze zo licht waren.

Hebben wij de volgende oplossing voor gevonden.
    Wij nemen "oude" kleding en schoenen mee en die brengen wij naar de Salvation.
    Ze hebben net als in Nederland van die containers waarin je het kan achterlaten. We gaan ook wel eens naar een Salvation vestiging en de reacties zijn altijd verbaasd :-oals wij zeggen dat wij uit Nederland Europa komen, maar ze vinden het enorm leuk

Koffer weer leeg en op naar de Malls!!!

Doen we straks in juli ook weer, kleding ligt weer klaar. Grappig eigenlijk, de kleding die we in voorgaande jaren in Amerika hebben gekocht gaan weer terug.

De tip om een kleinere koffer in je 1e koffer te doen is ook top=D>. Zoals al geschreven werd, wij verzamelden ook koffers op zolder.......

Forum Rechten