Tot aan Maart (want toen waren wij er) i.i.g. nog wel, en ik heb van Sunpass ook nog geen tegenberichten gezien, dus je kunt daar rustig van uit gaan.
Neem wel wat losse quarters mee voor de (onbemande) tollbooths bij de afritten.
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Is het nog mogelijk om op de 528 (van MCO noord naar I-4) en op de 417 (van MCO zuid naar I-4) met cash te betalen?
Dit zijn de enige stukjes waar wij tolweg gebruiken en om alleen hiervoor nu een Mini Sunpass te moeten aanschaffen...
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl
Tot aan Maart (want toen waren wij er) i.i.g. nog wel, en ik heb van Sunpass ook nog geen tegenberichten gezien, dus je kunt daar rustig van uit gaan.
Neem wel wat losse quarters mee voor de (onbemande) tollbooths bij de afritten.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
AAA Member (All America Addicted)
Mission Completed ! All 50 States Visited
Dit antwoord kreeg ik net via een Britse site van de eigenaar van www.uscarhire.co.uk (waar wij altijd de auto boeken):
There are still cash lanes, just that they also have the toll pass lanes too.
The alternative is Alamo's Toll Pass system which is far more reasonable than Dollars and other suppliers. They charge $2 for any day you use a toll, plus the cost of the toll. So if during your stay you only use tolls on 2 different days, then you pay $4 plus the actual cost of the tolls used. You do not even have to elect to use the Toll Pass when you collect the car as it just kicks in when you go through a Sun Pass / EZ Pass toll lane.
Dus i.i.g. voor ons een stuk goedkoper dan wanneer je een (mini) Sunpass zou moeten kopen.
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019 New York: 1999, 2002, 2012, 2017, Georgia: 2014, 2016
Alabama: 2016, Arizona: 2017, SouthWest: 2017, 2019, Canada: 2017
www.schoutenjanssen.nl
Een sticker kost in feite niets, want je kunt het aanschafbedrag weer bijschrijven op je account, maar de optie van Alamo is gewoon veel handiger.
Dat gaat volautomatisch en je kunt er in de vakantie zo vaak gebruik van maken als je wilt, want de max. bijdrage is 6 dollar (plus toll + tax), dus geen megabedrag.
Wij hebben zelf de transponder, bij frequent FL bezoek nog goedkoper :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF
Even vraagje aan de experts:
Wij hebben bij Dollar gehuurd. We zijn in Orlando (13 dagen) en daarna naar Key West en Miami. Dan is het dus handiger om de stappen van hrjhaan te volgen?
Want bij Dollar betaal je $5.99 per dag..
ps, misschien dat iemand een FAQ/samenvatting kan maken. Want 43 pagina's is een beetje teveel om door te lezen![]()
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik zou eigenlijk eerst de totale toll voor de reis bepalen met de toll-rate calculator. Die $ 5,99 bij Dollar is wel inclusief tolkosten, toch? Voor 80 dollar kan je gaan en staan waar je wilt, tijdens de hele vakantie. Jullie hebben vast ook een dagje Tampa gepland, denk ik zo? En de Space Coast? Kijk eens wat alleen de Turnpike van Orlando naar Miami kost, dan ben je al zo'n 15 dollar kwijt. Vliegen jullie terug uit Miami?
Ik vind het lijstje van HRJHaan overigens erg overzichtelijk. De geleerden zijn het er helaas nog niet over eens of je nu een geactiveerde pas hebt als er een saldo op staat, of pas als het kenteken geregistreerd en verwerkt is. Blijft een lastige....Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate.
Er is ook een variant met een bestaand kenteken, lijkt me toch tricky want wie zegt me dat die auto op dat moment niet ook met een sticker of transponder rondrijdt?
Laatst gewijzigd door Teleton; 04-05-11 om 16:09.
@Njit
Bij Dollar is het wel voor de gehele huurperiode betalen of niet.
Als je in de 13 dagen dus maar 5 dagen op een tolweg komt ben je toch zo'n $ 70 a $ 80 kwijt. (Maximum is zo'n $ 40 per week incl tax)
Knaapje
Mensen de beschrijving op de vorige pagina komt van mij. Prima dat hij hier ook gebruikt wordt.
Mijn ervaring is dat ik de transponder geregistreerd heb in NL. Meteen bij de huurauto opgeplakt (dus nog niet het kenteken in gevuld) en gaan rijden. In de villa aan aangekomen heb ik het kenteken ingevuld en zag dat de eerste tol al was afgeschreven, dus zonder kenteken. Maar breng je kenteken gewoon 's avonds dan wel de volgende dag in, is een kleine moeite. De sticker kan je toch in geen andere auto gebruiken. Nadat je hem verwijderd hebt doet hij het niet meer en moet je een nieuwe kopen.
Je kunt ook een box met een vaste transponder kopen, echter deze kost volgens mij nu $25 en krijg je niet terug in je saldo zoals de Sticker. Natuurlijk is deze handiger, maar ook deze moet je registreren en ook hier moet je steeds je kenteken invullen. (en niet vergeten als je de auto weer terug brengt). Vergeet je de sticker dan kan je hem meteen deactiveren in je account. Kan ook met de box, maar deze ben je kwijt en dus $ 25,- weg.
Wat ieder handig vindt moet hij/zij doen. Persoonlijk vind ik de sticker zeer makkelijk.
Veel plezier met het doorrijden door de tol
Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:29.
We weten natuurlijk niet welke vraag er precies is gesteld, maar het lijkt er op dat deze informatie niet klopt. Op onderdelen is een nuancering niet verkeerd want zo ontstaan er misverstanden.Dit antwoord kreeg ik net via een Britse site van de eigenaar van www.uscarhire.co.uk
There are still cash lanes, just that they also have the toll pass lanes too.
Zowel rond Tampa als Miami zijn er flinke stukken waar echt geen cash lanes meer zijn. Ook bij de 'kleinere' afslagen rond Orlando zijn ze afgeschaft, zowel bemand als onbemand. "There are still cash lanes" zeker, maar niet op alle trajecten:.Ook de informatie over de kosten is niet volledig; Alamo rekent $2 dollar fee per dag met een maximum van 3 dagen voor de huurperiode. Je bent dus nooit meer dan 6 dollar aan fee kwijt.The Turnpike has completed the first conversion to all-electronic open road tolling on the southern 47 miles of the Turnpike, from U.S. 1 in Florida City to the Miami-Dade/Broward County line. The conversion was implemented on February 19, 2011. Click here for more details about this project
Of het aanbod van Dollar onvoordeliger is, hangt af van het gebruik van de tolwegen. De kosten bij Dollar zijn inclusief de tolkosten, dat hoeft per definitie dus niet onvoordelig te zijn.
Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:20. Reden: quotes
Ik denk dat het veel eenvoudiger is dat de Dollargangers de eerste tol vanaf MCO (528 of 417) gewoon cash betalen en dan bij de eerste de beste gelegenheid (Publix bijv.) de sticker zelf aanschaffen.
Je kunt ze wel mee laten nemen voor de webshop, maar dan; hoeveel en voor welke prijs ? Portokosten erbij, en het risico dat je er mee blijft zitten, of tekort hebt.
Of er moet een Florummer die dat voor eigen kop wil doen.
Dus voor de smachtenden; kijk eens wie er nu in FL zitten en waag er een PB aan ;-)