Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 5 van de 196 EersteEerste ... 345671555105 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 1960

Onderwerp: Vliegen met Arke (voorheen Arkefly)

1. Top | #41
    Florida Superfanaat corrus's Avatar
    Ingeschreven
    Apr 2006
    Lelystad, Nederland en Winter Garden, Florida, USA

Standaard Re: Vliegen met ArkeFly

Lijkt mij ook wel...
    Hoewel het anders wordt aangegeven in Amadeus...
    Maar het zal best wel goed gaan...

En het meest belangrijke is dat jullie blij zijn met jullie beslissing om ArkeFly te vliegen, want dáár gaat het tenslotte om...
    Welcome to Florida
    Florida: 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1996, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
    Californië: 1993, 1994, 1995, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019

2. Top | #42
    Vaste Bezoeker dennis-oostveen's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2010

Omdat ik niet tevreden was over het antwoord van ArkeFly eergisteren (bericht #42) heb ik een aanvullende vraag gesteld. Mijn vraag aan hun was:
    Is het niet zo dat wanneer je voor het eerst op Amerikaans grondgebied komt je verplicht door immigration en costums moet? Hier het antwoord van ArkeFly:
    Bij de tussenlanding welke gemaakt wordt in Orlando kan het zijn dat u het toestel tijdelijk dient te verlaten ivm schoonmaken of bijtanken van het toestel. U hoeft in ieder geval niet opnieuw door de douane en ook de bagage hoeft u niet opnieuw in te checken.
    Dit is alleen van toepassing wanneer u een vlucht zou reserveren waarbij u dient over te stappen naar een ander toestel.
    Met ArkeFly wordt er met hetzelfde toestel doorgevlogen.
    Waarschijnlijk heeft ArkeFly een uitzonderingspositie in de V.S. Wie o wie gaat er met hun naar Miami, laat ons het even weten! Ben toch echt benieuwd hoe dit dan zit.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 07-01-12 om 22:52. Reden: fqe

3. Top | #43
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009

Na veel speurwerk maken wij waarschijnlijk toch de keus om met Arkefly naar Orlando te gaan. Op de heenreis kiezen wij voor Comfort class en op de terugreis de premiumclass, die nu i.v.m. de zomerkorting redelijk geprijsd is, en ook een redelijk comfortabele beenruimte bied. De tussenstop op Miami nemen we dan maar voor lief. We zullen wel zien of het ons bevalt, wat dat betreft is het toch altijd een gok. Valt het tegen, gaan we volgend jaar weer op zoek naar een andere vervoerder.

Zodra we de tickets geboekt hebben voor sep/oktober begint voor ons de voorpret al.

@pzomerdijk, Ik hoor graag jullie ervaring in juni :smile:

4. Top | #44
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Wij zijn begin dit jaar met Arkefly naar Curacao gevlogen. Niks mis mee. Gewoon de standaard-klasse geboekt, voor het entertainment hadden we de eigen laptop bij ons en ipods. Je krijgt voldoende eten en drinken en een flesje water kost je ook weer niet de kop (2 euro dacht ik). Het zou niet mijn eerste keuze zijn maar echt een drama is het ook niet..
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

5. Top | #45
    Florida Groupie
    Ingeschreven
    Sep 2009

Wij vliegen in oktober met Arke Fly naar Sanford en hebben comfort klasse geboekt met de zomerkorting die tot 3 mei loopt.
    Mijn zwager die meegaat en langer dan 2 meter is heeft premium comfort geboekt. Ben erg benieuwd, omdat mijn schoonmoeder meegaat wilde ze graag een direct vlucht.
    Bijkomend voordeel is dat je in comfort klasse 35 kg bagage mee mag nemen en in premium comfort 45 kg \\/

6. Top | #46
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Ik ben zelf 1m97 en kon op zich prima in de normale stoelen zitten zolang de mensen voor me hun stoel niet naar achteren deden. Comfort is iets meer, Premium Comfort is wel erg ruim. Daar kun je gewoon languit liggen

7. Top | #47
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009

Standaard

Wij hebben inmiddels de tickets geboekt, heen comfort class en terug premium comfort, en dan zowat languit kunnen klinkt wel heel aantrekkelijk, dus we zijn zeer benieuwd.

Onze eerste vliegreizen waren ook een soort avontuur en zeker het begin van de vakantie. Maar hoe vaker je vliegt en hoe ouder je wordt, dan is vliegen voor ons niets meer dan een manier om te komen waar we willen zijn. Na twee films gezien te hebben, is dat ook niets meer, uit het raampje zie je zowat hetzelfde, dus niet echt ontspannend. Onze ereaders gaan wel mee, dus lezen tot je ogen moe zijn, en dat is voor ons gelukkig niet echt een straf :razz:
    Ik zou bv ook heel graag nog eens naar Australie willen, maar begin er niet aan vanwege de zeer lange reistijd.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-05-11 om 23:57. Reden: 1+1

8. Top | #48
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Hier staan filmpjes van de verschillende klasses: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx

@jenna: terug kunnen julie dus 45kg pp meenemen. Da's wel lekker veel! Ik weet alleen niet hoe je dat precies moet regelen want 'Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen'. En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
    Laatst gewijzigd door Njit; 02-05-11 om 14:00.

9. Top | #49
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Aug 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    Hier staan filmpjes van de verschillende klasses: http://www.arkefly.nl/travelclasses.aspx
    Dank je wel, vooral bij premium is het verschil in beenruimte goed te zien.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Njit Bekijk Berichten
    @jenna: terug kunnen julie dus 45kg pp meenemen. Da's wel lekker veel! Ik weet alleen niet hoe je dat precies moet regelen want 'Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen'. En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
    Eén stuk ruimbagage mag maximaal 32 kilo wegen

In mijn optiek betekent dit, dat je in geval van 35 en 45 kg twee koffers of tassen mee kan nemen. Verder kan ik nergens iets vinden over de hoeveelheid koffers cq tassen p/p. Maar voor alle zekerheid zal ik wel even contact opnemen met Arkefly. Ik laat het hier nog wel even weten.
    Bedankt in elk geval dat je mij hier op hebt gewezen, zou erg lullig zijn als we straks bij de balie met twee koffers van 45 kg staan
    Laatst gewijzigd door Michael66; 02-05-11 om 23:57. Reden: quote gefixed

10. Top | #50
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

.........En volgens mij mag je maar 1 stuk meenemen.
    ...........

Vreemd genoeg is dat op de site nergens terug te vinden.

Doet een beetje vreemd aan als je 35 kg mee mag nemen en dat moet over 2 koffers zijn.
    Ook staan nergens maximale maten voor de in te checken koffers zoals bij andere luchtv.mijen.
    Wel voor handbagage (de bekende 115 cm), die trouwens ook maar 7 kg mag wegen.

Knaapje

Forum Rechten