Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 12 van de 15 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 tot 120 van de 148

Onderwerp: Controle bij de douane

1. Top | #111
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

Ja, dat mag. Tenzij de baby niet leeft. [-X

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

2. Top | #112
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Dec 2008

Standaard Re: "Gesnapt" bij de douane

Natuurlijk leeft ze ze word bijna 2 ;-)
    En haar zus gaat skieen dus die gaat niet met ons mee..
    Dus dan kunnen we veel inslaan :-)

3. Top | #113
    Florida Fanaat cindy74's Avatar
    Ingeschreven
    Nov 2007

Standaard Douane niet voorzichtig

Ik heb vanuit amerika mijn droomschoenen gekocht christian louboutins , dit weleenswaar voor een prikje . Het meisje heeft ze verpakt en opgestuurd met dhl met volnummer . Gisteren zijn ze dus aangekomen ik super blij totdat ik ze opendeed . Ze zijn onderschikt aan een drugsonderzoek in londen er zitten gaten in en er is in gesneden zelfs de binnekant van de schoen is onderhanden genomen en een gat in gemaakt , de hak is ook bijna doormidden gesneden . Heeft iemand dit ook eens voorgehad en is dit normaal dat ze niks maar dan ook niks laten weten of een papier erbij doen . Ik heb gelukkig mijn geld al terug maar ik had liever de schoenen kunnen aandoen .
    Hier de fotos een beetje schandalig vind ik zeker zonder melding

4. Top | #114
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Standaard Re: douane en hun voorzichtigheid zero nul :(

Blijkbaar zijn dit soort schoenen berucht voor drugssmokkel. In het vervolg toch maar weer crocs bestellen
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

5. Top | #115
    Ingeschreven
    Nov 2007

^^^Kon er echt niet mee lachen hoor en kunnen ze dit zomaar doen zonder iets ....

En bestaat er niet zoiets als x rays waar ze de boel mee kunnen doorlichten

6. Top | #116
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

x-ray kunnen ze drugs niet mee opsporen. Ze kunnen hoogstens zien dat er mogelijk iets verborgen zit in bijvoorbeeld een hak.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

7. Top | #117
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Met de honden is het probleem dat als er bv contact is geweest met drugs en dat kan ook de verpakking geweest zijn dat ze dan al reageren op de geur en dan gaat de douane zoeken, overigens is het wel vreemd dat er niets bij zat van de douane of dat DHL het niet heeft gemeld.

Ik zou bij DHL gewoon navraag doen aangezien alles getraced wordt bij DHL moet het te achterhalen zijn wat er met het pakket is gebeurd.

Ik weet van andere import zendingen dat ik geïnformeerd wordt als er een pakket wordt gecontroleerd door de douane of zelfs wordt opengemaakt, ik heb zelfs al eens gehad dat er een 'sample' uit een zending wordt gehaald door de douane, dus gewoon dat ze 1 of meerdere items uit je zending halen en gaan onderzoeken. Daar hoor je verder niets meer van en je moet zelf erachter aan dat je dat weer terug krijgt. Reageer jij niet, krijg je ook niets terug.

Mijn ervaringen met de controles zijn wel de haven controles in R'dam, met luchtzendingen heb ik nog geen controles gehad gelukkig.

Maar het blijft zuur als je iets moois denkt te krijgen en dit overkomt je, ik zou dit zeker opnemen met DHL.

8. Top | #118
    Stamgast Chanti's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2009

jeetje wat naar!!!

Ongeacht of de douane vond dat ze hier een reden voor hadden, ik ben het met je eens. Er hoort dan een briefje bij te zitten (liefst voor je de doos openmaakt, zodat je niet voor een nare verrassing staat) Het is volgens mij ook de schock en de teleurstelling in dit soort gevallen.

Ik vind het echt heel erg rot voor je en kan me wel een beetje voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben toen je je pakje open deed. Ik hoop dat je snel weer droom schoenen vindt!
    Groetjes Chanti

verslag april/ mei 2013

9. Top | #119
    Ingeschreven
    Nov 2007

Ik ga ze naar een schoenmaker doen en zien wat hij kan doen voor ze
    Bij dhl zeggen ze nu dat ze het pakket niet hebben geopend alleen met x rays hebben gescand .
    Laatst gewijzigd door cindy74; 05-10-09 om 18:49.

10. Top | #120
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Apr 2011

Standaard Re: Controle bij de douane

Ik hoor de laatste 2 jaren "horror"verhalen over de uitgebreide fysieke controle die door TSA wordt uitgevoerd. Mijn man maakt zich een beetje zorgen over mij omdat ik last heb van een angststoornis die nog wel eens tot uiting komt als er langdurig aan mij wordt gezeten. Gewoon ff fouilleren daar heb ik geen moeite mee.
    Is die zorg terecht ?, wie heeft daar ervaring mee ?

Forum Rechten