Welkom op het Florida Forum!


Dé grootste online community over Florida


  •  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!


Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!


Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.


Pagina 7 van de 21 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 203

Onderwerp: Visa Waiver (groene formulier I-94)

  1. Top | #61
    Florida Fanaat Eric's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.832

    Standaard Re: Visa Waiver vraagje

    Ook jij doet mee aan de spraakverwarring, het groene papiertje (visa waiver) is voor de Immigrations, de douane (die dus pas later is) kijkt alleen of je geen verboden artikelen bij je hebt.
    De immigrations officer is degene die beoordeelt of je wel of niet het land binnen mag.
    Het overblijvende deel wordt trouwens op de terugweg als het goed is door de airline ingenomen.
    Ik heb het een aantal keren bij de hand gehad dat dit niet was gebeurd en als je het gewoon zegt is het normalerwijze geen probleem
    Eric

  2. Top | #62
    Newbie
    Ingeschreven
    Nov 2004
    Locatie
    Nederland :-(
    Berichten
    11

    Standaard Re: Visa Waiver vraagje

    Hetzelfde is bij ons in 2004 ook gebeurd. We hebben er tot nog toe geen actie op ondernomen, want vorig jaar zijn we niet naar de states geweest.
    Hou ons in ieder geval op de hoogte van wat je gaat doen, en hoe dat het afgelopen is, want als we mochten besluiten weer te gaan, zal dat pas medio augustus zijn.
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:20.

  3. Top | #63
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    5.257

    Standaard Re: Visa Waiver vraagje

    Gewoon tegen dat iritant vervelende mannetje zeggen dat je geen reet met hem te maken hebt en jou gewoon moet doorlaten :evil:

    Hoeveel ervaring heb je als je "een paar jaar geleden" niet in de gaten hebt dat je waiverslip niet ingenomen wordt. Deze mensen doen gewoon hun werk voor hun eigen en onze veiligheid en onze, zeer ruime, ervaring is dat ze dat zo goed en snel mogelijk doen als ze kunnen. En nagenoeg altijd op vriendelijke wijze. Ook bij mensen die hun papieren niet altijd goed invullen. Bij terugkomst in Nederland iriteer ik mij ook wel eens aan het feit dat er geen aparte "inwonersdoorgang" is en de soms (heel soms) laconieke, negatieve houding van onze marechaussee. Maar ook deze mensen doen hun werk en dat moet je respecteren.

    Ik moest dat even kwijt, maar verder hoop ik dat alles goed verloopt en je een prima vakantie hebt, net als wij op dit moment 8)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 01-03-09 om 17:21.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

    AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

  4. Top | #64
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Hallo Marcel,
    Ik denk dat het het verstandigste is om de kaart in NL achter te laten en niet mee te nemen, als je hem namelijk laat zien krijg je dus gewoon gezeur, als ze nu wat zeggen wat ik dus absoluut niet verwacht dan zeg je gewoon dat de kaart toen door de luchtvaart maatschappij uit je paspoort is gehaald tijdens de check in.
    Persoonlijk ken ik heel veel mensen die langer verbleven dan de geldig heids datums van visums en die hebben nooit problemen gehad.
    Die leverde expres hun kaart niet in.
    Hoe kan dat zullen sommige zich afvragen, gewoon naar je thuis land vliegen en tegen de check in dame of heer zeg je dat je geen visa hebt omdat je in de US woont, dan is het voor hun ok omdat je een paspoort hebt van het land waar je heen gaat.
    Daar wordt je toegelaten en zij weten dus dat je niet terug wordt gezet op het vliegtuig, dat is het enigste wat telt voor de vlieg maatschappij.

    Dat er veel vervelende mannetjes zijn ben ik ook met je eens, ik pik altijd de oudere, zeker in Miami, ik ben op heel veel luchthavens binnen gevlogen, maar Miami slaat echt alles, vorige week had ik er een die kende niet eens hun eigen stempels, ik had een tijdelijke verblijfs vergunning in mijn paspoort omdat mijn gr-card vervangen werd, de meneer begreep er niets van en ik zat dus weer eens in de wachtkamer, erg makkelijk zo'n doorgang voor bewoners!!!!!!!!!!!!

  5. Top | #65
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Ik zou het ook gewoon achterlaten in Nederland en net doen alsof je neus bloedt. Ik heb het ook al van meerdere vrienden van mij gehoord, die hebben dat ook gedaan en geen enkel probleem. Er is dus een risico, maar ik zou gewoon de onschuldige Hollander uithangen, je weet van niets.

    Over het algemeen zijn ze vrij aardig bij de immigratie, ligt er vast wel een beetje aan wie je hebt, maar mijn ervaringen zijn bijna allemaal positief. Ik zou wel aardig blijven, whatever happens :wink: !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  6. Top | #66
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Mattrob haalt een heel belangrijk punt naar voren, aardig blijven en rustig, dat geld ook voor enige aanraking met de politie, ik ben een paar keer aangehouden voor te hard rijden, verontschuldigen en heb tot nu toe alleen maar waarschuwingen gehad, een boete alhier kost voor ons veel geld, je krijgt dan punten op je rijbewijs en dat geeft je gelijk een verzekerings verhoging.
    Je kunt een test doen ,theorie, en je krijgt zo niet de punten, maar wel een boete.
    Heb ik gelukkig nog niet gehad.

  7. Top | #67
    Regelmatige Bezoeker
    Ingeschreven
    Sep 2005
    Berichten
    40

    Standaard

    Ja ik rij zelf ook graag sportief en had in oktober '05 een Chrysler 300 gehuurd waarmee ik 74 reed waar 55mph was toegestaan. Volgens de politieman die me tegenhield zou dat daar (in Florida) 250$ kosten waarna ie me gelukkig liet gaan zonder boete. Blijf inderdaad vriendelijk en speel de verstrooide maar goedbedoelende toerist

  8. Top | #68
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    1.288

    Standaard

    Op 1 januari dit jaar vloog ik via Detroit naar Denver. Op Detroit werd ik eruit gepikt, door een aardige meneer van immigratie, die vertelde dat mijn naam in het paspoort niet overeen kwam met de naam die door de vliegtuigmaatschappij (Northwest) was doorgegeven. Ik moest mee naar een ruimte waarin ik dat even moest laten aanpassen.

    Helaas had ik wel een korte overstaptijd (1 uur en 10 minuten) en reisde ik met mijn ouders en twee broers. Die waren er dus wel door. Het zou maar even duren .... Helaas, niet dus. Daar werden dus allemaal mensen geholpen aan de balie, en eventueel ook in aparte verhoorruimtes (wat je ook wel eens op tv ziet). Terwijl ik hier op 'mijn beurt' zat te wachten, werden er meerdere mensen afgewezen en die mochten dus echt niet naar binnen. Onder andere een paar Mexicaans en Chinees uitziende mensen. Ook een paar studenten werden geweigerd, omdat ze niet de benodigde papieren hadden.

    En ik maar wachten, totdat mijn vader uiteindelijk verhaal ging halen (ik hoopte maar dat hij dat niet zou doen, was bang dat mijn vader dan wellicht 'ingerekend' werd of zo, omdat hij soms aggressief kan overkomen). Toen kwam er iemand op mij af, nam me mee naar een balie en binnen 15 seconden was het geregeld .... Wel de overstap gemist overigens (en dus 4 uur op het vliegveld zitten wachten).

    Toen ik begin dit jaar mijn VISA ging halen (omdat ik nu dus in de US aanhet werk ben), moest ik naar de ambassade op gesprek bij de consul. Die consul zit gewoon achter de balie, dus niets bijzonders. Ook daar werden twee mensen een VISA geweigerd. Je kan namelijk alles horen, het is daar zo beveiligd dat ze door een microfoon praten die iedereen in de wachtruimte hoort. Een van deze personen was iemand die recent was geweigerd op het vliegveld voor de medicijnen die ze bij zich had (het was een omgebouwde man, dus zullen wel 'heavy' medicijnen zijn). En als je eenmaal geweigerd bent, moet je dus naar de ambassade voordat je naar Amerika gaat. Maar ook hier vertrouwden ze haar/hem blijkbaar niet. Dus of het echt alleen die medicijnen was, of dat hij/zij andere dingen in de US wilde gaan doen, geen idee. Maar hij/zij was blijkbaar ook op het vliegtuig teruggezet !

    Dus het gebeurt echt :roll: !
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

  9. Top | #69
    Florida Groupie Marcelg's Avatar
    Ingeschreven
    Oct 2005
    Locatie
    Key West, Florida
    Berichten
    461

    Standaard

    Ik heb het nog nooit gezien of gehoord dat er een tourist met de juiste papieren retour gezet is.

    Ik ken dus wel mensen die terug gezet zijn omdat zij hier illigaal verbleven en even terug naar hun eigen land gingen, maar hadden bv een scooter hier en die was geregistreerd en zo zagen ze dus dat er meer gaande was dan een gewone vakantie.
    De meerderheid komt echter zonder problemen weer terug.

  10. Top | #70
    Florida Groupie Daan's Avatar
    Ingeschreven
    Jan 2006
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    251

    Standaard

    Ik heb toch maar even mn paspoort erbij gehaald, en waarempel, het groene papiertje zit er bij mij ook in. Ik ga toch maar t zekere voor het onzekere nemen, en een brief sturen naar de ambasade (zoals beschreven). Ik heb geen zin om zometeen in November bij de immigrations staan om er achter te komen dat ik er niet in mag.

    ....Ik snap nu ook waarom ik dat papiertje er nog in heb zitten. Normaliter wordt die eruit gehaald op het moment dat je amerika verlaat. MAAR vorig jaar zijn we eerst van Orlando naar Detroit gevlogen (binnenlandse vlucht) en in Detroit wordt je niet meer gecontroleerd.



Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •