Ik heb op het forum hier niks kunnen vinden over de Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education center. Weet iemand of dit in de maand juni wel een betere weg is dan de Loop Road?
Welkom op het Florida Forum!
Dé grootste online community over Florida
...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!
Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!
p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!
Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.
Tsja, juni is, met juli, de natste maand. De kuilen zijn al door meerdere forumleden besproken, het zij hier, hetzij in hun reisverslag. Of ze vol water staan? Goeie vraag......Maar kenner en liefhebber Koen rijdt hem, dacht ik ook zonder 4W-drive maar die hoeft geen verantwoording aan een verhuurder af te leggen. .
Brokken voorspellen blijft een hachelijke zaak; het leven is vol verrassingen! Er is er maar één die voor de schade opdraait en dat ben je zelf. Over de kleine lettertjes in het huurcontract is al genoeg gezegd, denk ik.
Ik heb op het forum hier niks kunnen vinden over de Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education center. Weet iemand of dit in de maand juni wel een betere weg is dan de Loop Road?
't is nou niet de meest handige tijd die je hebt uitgekozen. Juni en juli zijn de natste maanden. Ik ben zelf in december geweest, het had al dagen niet geregend en met mijn auto - een wat laag model sedan - was de rit om het mooi te zeggen een uitdaging. Ik heb meermalen tot aan de bodemplaat volop in het water gestaan en de uitlaat heeft ook een aantal keer luidruchtig over de grond geschraapt.
Als de boel echt over langere stukken onder water staat, heb je twee problemen: je kunt in de blubber vast komen te zitten, en je kunt door de plassen de kuilen niet zien, waardoor je ze niet kunt ontwijken, met als gevolg kans op schade aan de onderkant van je auto. Je hebt echt een goede 4wheel drive nodig om in het regenseizoen er doorheen te komen. Zo niet: niet aan beginnen en het avontuur uitstellen tot het droge seizoen. In de droge tijd zie je trouwens ook veel meer alligators.
Als het "de" toegangsweg is naar een toeristisch punt, dan wordt-ie beslist onderhouden. Dat is namelijk een beetje het probleem met Loop Road: het gaat van nergens naar nergens en komt nergens langs.
Gelukkig zijn er ook positieve dingen te melden. Zo is een enorm gebied rondom US 27, te zuiden van Lake Okeechobee, door de federale overheid opgekocht om als water management gebied te gaan fungeren. Hiermee hoopt men enerzijds droogte in Florida beter te kunnen ondervangen en anderzijds de Everglades te beschermen.
Laatst gewijzigd door koenkamphuys; 12-03-11 om 15:25.
ok Kamphuys...je hebt me overtuigd
zal een andere keer maar dapper moeten doen
bedankt voor je reactie
Ik heb een nieuw vraagje over de everglades. Ik ga zo'n heel klein opvouwbaar hengeltje kopen. Normaalgesproken heb je voor vissen op zee geen vergunning nodig. Correct me if i'm wrong maar in Nederland is dat het geval. In de Everglades overnachten we komende zomer in Port of Islands Resort nabij Naples aan de Tamiami. Ik vroeg me dus af of je wel een vergunning nodig hebt als je je hengeltje uitgooit in de Marina al daar. Iemand?
Op pagina 23 # 230 zie je wat fotos van hoe de loop road eruit ziet in Juli, wij doen hem ieder jaar in juli/aug (met minivan of SUV) en tot nu toe is het altijd goed gegaan.
Al denken we steeds... dit moeten we eigenlijk niet doen, maar ja het is zo leuk, de kans is denk ik wel vrij groot dat het een keer mis gaat en we mogen betalen,...:-\"
Verstandig NEE
Leuk JA
2006 Orlando 2007 Bonita+Orlando 2008 Orlando+Cape Coral 2009 Orlando+Bonita+Keys 2010 Marco Island+Orlando 2011 Cape Coral+Keys 2012 Orlando+Keys 2013 Keys 2014 Keys 2014 New York 2015 Las vegas+Anaheim+LA 2016 Keys 2017 New York- Florida 2018 Florida
@ Rune
In Naples heb je een vergunning nodig zie www.napleschamber.org dan naar lifestyl, fishing.
Groetjes Henke.
betekent dit dat je overal in florida een vergunning nodig hebt als je vanaf het strand/pier gaat vissen?
dag alle
we maken tijdens onze vakantie ook een blits bezoek aan de everglades
wie geeft ons wat hints, aangaande de dingen die we zeker niet mogen missen hierbij, we hebben maar een dag hiervoor voorzien
we weten alvast dat we een propellorboot gaan inhuren , maar waar kunnen we deze het best huren, de beste lokatie aldaar bedoel ik
verder zijn er nog vele bezoeken mogelijk , kunnen jullie me vertellen wat zeker een bezoek waar is
zijn er ook beperkingen wat een camper aangaat bij deze bezoeken
graag jullie reactie
paull
<<Moderator Michael66: Toegevoegd aan bestaand onderwerp>>
Laatst gewijzigd door Michael66; 24-04-11 om 05:26.
Tsja, wat is de moeite waard? Misschien kan je eens wat reisverslagen van Florummers lezen die door de Everglades hebben rondgetourd? Zo krijg je een idee wat er zoal te zien en te doen is en dan kan je wat gemakkelijker zelf je keuze maken.
De Everglades is het grootste Nationale park in Florida en het staat qua grootte op de derde plaats in de VS. Het park is ongeveer 2400 vierkante mile groot, pakweg 4000 vierkante kilometer. Als je er een dag voor uittrekt, zal je toch heus zelf keuzes moeten maken.
De route die je rijdt, zal voor een belangrijk deel die keuzes bepalen. Misschien kan je zelf eerst bepalen wat je wil zien, en dan je route kiezen? Of werk andersom, kies je route en bekijk zelf de mogelijkheden!
Heb je zelf de site van het Nationale park al eens doorgespit? Hier vind je ook de 'minder leuke' maar onmisbare weetjes voor het natte seizoen, de insecten, de kleding die wordt aanbevolen etc. Als je het hoofdstuk Things to do leest, wordt de keuze ook al weer iets gemakkelijker, hoewel je ook daar zult lezen dat een dag natuurlijk te weinig is, zodat je keuzes zult moeten maken. En als je dit topic terugleest, vind je ook leuke tips. Dus aan de slag, voorpret kost niets en het maakt dat je straks goed beslagen ten ijs komt. Have fun!