Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 17 van de 21 EersteEerste ... 71516171819 ... LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 170 van de 207

Onderwerp: [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2011

1. Top | #161
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2011

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit Bekijk Berichten
    Hey Joe gaat vandaag naar Altamonte Springs, ain't no hangman there :-)
    Run on down!

2. Top | #162
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Day 12 – 9 Maart– Blazing the Bullets.

Vandaag is een rustige rustdag. Dan zou je denken dat dit verslag er wel op tijd op zou staan, maar dat is een misvatting. Ook met rust kun je heel druk zijn. Ik had, zoals al eerder gezegd, mezelf beloofd de ouwe foto’s van eerdere vakanties nu eindelijk eens in de lucht te gooien, maar die verdienen eerst een kleine make-over, want hoewel ze met een spiegelreflex gemaakt zijn, zijn ze nog geen fractie in kwaliteit van de eerste de beste digitale pocketcamera van tegenwoordig.

Nu was de camera van toen ook al van dubieuze kwaliteit. Canon, Asahi Pentax of Nikon lag toen ver buiten het budget, dus werd het een Degelijke Oostduitse Praktika. Ook spiegelreflex, alleen met een spiegel waar het weer in leek te zitten, maar mechanisch niet kapot te gooien. En dat de foto’s al 23 jaar in een album zitten helpt ook niet mee. Maar met de huidige fotoshopprogramma’s is er nog zeker wat van te maken. En dat probeer ik, en het resultaat valt nog mee.

Tijdens deze “drukke” werkzaamheden krijg ik een openbaring. Niet één van spirituele aard, dat is aan mij niet besteed, maar van historische. Zo af en toe krijgen wij (en dat gebeurt volgens mij veel frequente Amerikagangers) te horen; “Al weer naar Amerika, doe maar!” of soms zelfs (en in gedachten volgens mij nog meer); “Waar doe je het van”. Meestal is mijn antwoord; “Ikke wel !” of soms tegen klanten; “Van jullie geld !”, met een frisse glimlach, maar nu weet ik wat ik in het vervolg moet zeggen; “Ons ben zuuneg !”
    Dat bewijst onderstaande Toen-Nu-Toen foto overduidelijk, niet dan.

Maar uiteindelijk zijn alle foto’s ge-upgrade, en bedenk ik me dat één en ander in mijn positie natuurlijk niet zonder een begeleidend schrijven kan. Dus gooi ik in de grijze celmassa onder de verhitte schedel een aantal deuren open, pak een schone spade, en begin te graven in het geheugen. Daar komt van alles naar boven en ik moet een scherpe selectie maken (heet dat nu selectief geheugen) om er geen weekendroman van te laten worden. Maar uiteindelijk komen de hoogtepunten op papier, en zeggen de foto’s de rest.
    Voor wie het wil meemaken, het staat op onze reissite, deze keer niet onder Florida, hoewel een groot onderdeel van die vakantie, maar onder Rest USA, omdat het grootste deel van die trip door de rest van de USA ging, tot aan het randje zelfs.
    Voor wie niet wil zoeken, is hier de directe link. Geniet er maar van, net als wij.

Om toch vooral maar vierkante ogen te voorkomen, spoelen we die af en toe in het zwembad. Het is heerlijk weer, dus zitten we zo’n beetje de hele dag buiten, inclusief de electronica, een prettig muziekje en af en toe een bakkie zwart goud.
    De Tahoe loopt vandaag uiterst zuinig, want komt totaal niet van de plek. Tussendoor pakken we vast wat spullen in, en het valt ons mee wat er nog aan ruimte over is. De Delsey’s, oud en nieuw, zitten nog lang niet vol, de uitvouwbare weekendtas daarentegen wel, maar daar is hij voor meegenomen.

Qua gewicht is het een andere zaak. Daar schieten we leuk mee op, met de Harley parts en de RVS tegels, maar we zijn nog lang niet aan de 200 lbs.
    En de ouwe trouwe grijze tas mag deze keer echt achterblijven, en krijgt zelfs een nieuw leven. Hij was ook niet slecht of kapot, maar ik was het gewoon zat dat hij steeds omflikkerde als je hem even rechtop liet staan. Het is dan ook, ondanks de sleepwielen, een tas en geen koffer, en dat gebeurde natuurlijk altijd bij incheckbalies. Maar nu blijft hij, zoals in Oktober al de bedoeling was, in de USA.

Het wordt zo langzamerhand tijd om de Stars & Stripes te vervangen door wat meer toonbare kledij, want oud (en nu tijdelijk weer) streekgenoot en mede Florummer Vondutchga gaat mij oppikken om even een uurtje te ontspannen, en waar kun je dat beter doen als op de schietbaan. Riegs ken ik nu wel, dus proberen we wat anders. Google geeft een aantal opties, en de Oak Ridge Gun Range lijkt me wel wat. Vrij nieuw, en met airco, dus dat gaat hem worden.

En na een Hollandsch bakkie gaan we op pad. Richard’s Android Google wijst ons de weg, en verdomd, als we de I4 opdraaien staan we al snel weer stil. Hoe dit kan krijg ik nu te horen; outletcenters. De drukte daar naar toe en de vreemde capriolen die de toeristen uithalen om die afrit maar te halen veroorzaken de file.
    Aan de andere kant, zij het minder, hetzelfde geval, maar dan vanwege de afslag naar Disney, die door toeristen vaak voor de enige weg naar Disney wordt gezien, terwijl er nog 4 andere toeritten in het verschiet liggen. Bloody Tourists !

Allengs wordt het rustiger, en stuurt de Android ons de 528 op, waar we direct weer stilstaan. En de brandweerwagen die naast ons de weg opdraait, verraad al een beetje de oorzaak. We draaien subiet I-Drive op, en googlen en bellen naar een alternatief. Dat wordt dus de Shooting gallery, aan John Young Pkwy, ingeklemd tussen Bail Bond zaken en de bajes. Richard tovert zijn Glock 30, cal.45 uit de auto en we gaan naar binnen.
    Het gaat hier een stuk simpeler dan bij Riegs, waar je een uitgebreide liability waver moet invullen voordat je de baan op mag. Hier is het een krabbel op een soort presentielijst, ID afgeven en gaan met die banaan.
    De jongeling achter de balie heeft nog wat moeiten met de poster die we hier in Nederland rijbewijs noemen, maar al snel gaan we, vergezeld van een doos 12 mm !!! patronen en een target, de range op.

We knallen er lustig op los, schaffen nog wat meer koperwerk aan, en laten de blauwe meneer op het papier in snippers achter. En dan gaat het weer richting Lindfields waar we gezamenlijk de maaltijd zullen gebruiken.
    Intussen is het gaan regenen, en dus stelt Marion (die intussen zowat alles gepakt heeft) voor om maar wat eten in te laten vliegen, want het kon nog wel eens druk worden bij de restaurants. Tot mijn volle tevredenheid wordt het Outback curbside. Voor mij altijd goed, en Richard wilde na het zien van de foto op het forum ook wel eens een gepeperde tonijn proberen.

En het smaakt ons allen bijzonder. En dan is er koffie, lekkere koffie. We keuvelen nog wat na, en nemen wat later afscheid van Richard, die we in Oktober weer hopen te zien.
    Wij zelf vullen de avond met kijken naar diverse flatscreens, en maken ons weer veel te laat op voor de nachtrust. Morgen wacht ons een reisdag. Daarover morgen.

Actuele status auto; onveranderd
    Laatst gewijzigd door Ta2 Gerrit; 11-03-11 om 13:44. Reden: onbestaande woorden gefixt
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

3. Top | #163
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Day 13 – 10 Maart– Verlatingsangst, we gaan op reis.

Je staat er mee op, en je gaat er mee naar bed. Maar vandaag stond ze eerder op dan ondergetekende. Even voor de wekker opereert Marion al de koffiemachine, een taak die normaal, zowel thuis als overzees, aan mij voorbehouden is.
    De wekker, hoor ik U denken. Op vakantie ? Jawel hoor. Vandaag gaan we verkassen, en we willen nog zo lang mogelijk van dit prachtige huis genieten.

In goed overleg met ons wordt de toko vandaag al overgedragen aan Joanne, de eigenares. Normaal wordt het huis verhuurd van Zaterdag tot Zaterdag, maar aangezien ze haar 4-bedroom, die een straat erachter gesitueerd is, een extreme make-over wil geven, wil ze iedere minuut die ze vrij is daaraan besteden.
    En dan moet ze ook ergens onder dak. Ze vliegt vandaag in vanuit Engeland, en daarom vliegen wij er uit.

We gaan Up North, naar Altamonte Springs, waar we intrek nemen in de Candlewood Suites, een hotel uit de ICH keten, waar ook Holiday Inn behoort. We hebben hier twee jaar geleden ook al een nachtje gezeten, en dat beviel goed. Kamer/keuken met aparte slaapkamer, free highspeed wireless voor een tientje of vijf, en een heel stuk dichter bij Daytona, en nog relatief dicht bij het vliegveld.

Strak om 11 uur verlaten we Primrose Drive en neem ik nog één keer de sluipweg Funie Steed Road, inclusief het stukje dirtroad langs Lake Wilson.
    Door de aanhoudende regen (25mm gevallen)is het stukje zandweg veranderd in een heus modderpad, waar we heerlijk overheen glijden, zeer tot ongenoegen van de bijrijder. En waar het asfalt weer begint is er een behoorlijk dal in de weg, waar nu een centimeter of 25 water staat. Prachtig om door te crossen.
    De lompe Tahoe veroorzaakt een ware vloedgolf, en ik wil nog wel een keer terug.

Maar we moeten verder. Ik neem niet eens meer de moeite om de Interstate 4 op te rijden, en ga na het aftoppen van de benzinetank gelijk de 417 op. Die verlaten we weer bij Red Bug Lake Road, een naam die ik jullie niet wilde onthouden.
    Candlewood Suites heeft onze kamer nog niet klaar, maar we krijgen al wel de sleutel, en mogen als Priority Members van ICH een keer aan het Wheel of Fortune op de balie slingeren en winnen er zo 250 punten op ons ICH account.
    De volgende boeking heeft in ieder geval 2 nachten op hun kosten.
    Ook kunnen we de meegenomen etenswaren al wel vast kwijt in hun koelkast.

We hebben dus een uurtje stuk te slaan, en besteden die bij Publix, voor een Sunpass transponder, en bij de Wal*Mart voor wat boodschapjes en een verkenningstocht door de Suavesectie. En dan is het naar de kamer voor wat verslagwerk en gewoon wat te lummelen. We hebben uitzicht op de I4, en aan de overkant daarvan Longhorn Steakhouse, en daar gebruiken we vanavond de maaltijd. Daar hoef ik niks over te zeggen, dat is altijd goed.

Na de koffie en de 65 cent Apple Pie is het tijd voor de Big Bang Theory, Rule of Engagement en CSI (het lijkt Nederland wel), gevolgd door nieuws en Jay Leno.
    En dan naar bed, voor onze laatste volle dag. Die besteden we in Daytona.
    Maar ook daar zullen jullie wel weer van horen.

Actuele status auto; onveranderd :lol:
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

4. Top | #164
    Florida Groupie ekkie50's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2005

Leuk om te zien, die matjes van weleer!
    Groeten van Eric!
    Ik hoop dit jaar weer naar Florida te gaan, net als alle voorgaande jaren.

5. Top | #165
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Mooie foto's uit de oude doos. Dat matje heb je nog steeds, het is alleen wat uitgedund
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

6. Top | #166
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

voor een Sunpass transponder
    Mine, mine, mine, mine, mine!

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

7. Top | #167
    Florida Groupie A.Hofman's Avatar
    Ingeschreven
    Mar 2009

*Kuch* Ron Jeremy *kuch*

8. Top | #168
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Alweer een voltreffer. Enne....over zuinigjes; wij hebben ook nog zo'n matrasje maar dan in hemelsblauw. Minstens 25 jaar geleden gekocht in Miami. Sinds de tubes en de Lazy River nemen wij ze niet meer mee, dus slijten doen ze niet......Verder hebben wij de zeven verschillen gevonden!

9. Top | #169
    Florida Groupie pumi1000's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2009

Leuk die foto's uit de oude doos!!!

1998-2010-2011 Florida
    2012 West USA - 2013 New York / Zuiden / Florida - 2014 Noord- en Zuidwest USA / 2015 ​rondje NY / 2016 West USA / 2017​ Florida / 2018 west USA/ 2019 ​Florida - west USA /

10. Top | #170
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Haha, toch aardig wat werk verricht met het inscannen van die foto's zeg :mrgreen: ! Ik dacht, zal ter voorbereiding van onze Hawaii trip eens die foto's bekijken, die beginnen met een treurig (regenachtig) WDW en dan ineens sta je in Hawaii ! Vooral die klederdracht in die tijd; echt lachen zeg :lol: ! En jouw haardos, ook niet misselijk #-o ....

Maar gelukkig ook deze trip vermaken jullie je weer prima =D> ! Ik zie lekker veel Outback ook :wink:
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

Forum Rechten