Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 28 van de 100 EersteEerste ... 1826272829303878 ... LaatsteLaatste
Resultaten 271 tot 280 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #271
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard

Toen ik pas zocht stond er een tarief van $ 6,99 p.d. of $ 39,99 p.w. Als ik nu via dollar.com een reservering maak staat er nog steeds:
    Pass24
    Electronic Tollways mean no cash accepted. Select this option for the perfect solution. $6.99 Per Day more information
    en dat kan je alleen voor de totale huurperiode afsluiten. Ook in een posting van Fransje hierboven komt dit terug.
    Waar heb je het gevonden?
    Ik kwam dus voor 2 weken op zo'n $ 80. Reden om voor een transponder te gaan.

Als ik nou elders ook lees, dat Alamo schijnbaar je verplicht om de tol optie te nemen, wordt het gewoon een nieuwe melkkoe. Eerst de verplichte tank benzine, die gemiddeld minimaal 1/3 vol zit als je hem terugbrengt. Nu dit dus, voor je gemiddeld $ 7 p.d. aan tol over je gehele verblijfsduur opmaakt moet je heel wat af rijden.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:45. Reden: 1+1

2. Top | #272
    Florida Fanaat
    Ingeschreven
    Dec 2007

Standaard Re: Tolwegen / SunPass

Bij Alamo is de tolpas maar $ 2,- per dag met een max. van $6 per huurperiode zoals ik het recentelijk gelezen heb, bij Dollar betaal je per dag een hoger bedrag en is de max. volgens mij per week. Daar is het ook niet interessant om de optie erbij te nemen.

3. Top | #273
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Als ze dat volhouden, max $ 6 per huur, dan gaat het, maar het zal afhankelijk van de concurrentie wel af en toe verhoogd worden.
    Daar komt dan wel de tol bij. Bij Dollar is dat inbegrepen.

Ik vrees echter dat het zoals bij de benzine gaat, de gallonprijzen zijn exorbitant hoog. 2.5 a 3 keer de pompprijs is normaal.

Knaapje
    Laatst gewijzigd door knaapje; 04-03-11 om 18:27.

4. Top | #274
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

De brandstofprijs die alamo rekent is $1,50 p/g meer dan de reguliere. Vorige week gezien.

Wat ik begrepen heb van de Alamo.com site is dat de tol niet verplicht is (ik heb hem ook niet), maar wel automatisch gegenereerd wordt als je de eerste keer zonder betalen door een tolpoort rijdt. Vanaf dat moment gaat de toloptie in.
    Als het zo zou werken, zou dat een mooie service zijn.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

5. Top | #275
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Als ik nou elders ook lees, dat Alamo schijnbaar je verplicht om de tol optie te nemen, wordt het gewoon een nieuwe melkkoe.
    Maar van een verplichting is toch helemaal geen sprake? Hoe willen ze je nu verplichten om door de Sunpass lane te rijden? De keuze is echt aan jou.

Of je betaalt cash, of je koopt een (mini) transponder die aan de voorkant van de auto wordt geregistreerd, of je betaalt via Alamo die het kenteken aan de achterzijde van de auto laten registreren. Mogelijkheden zat voor de verwende bestuurder, lijkt mij.

6. Top | #276
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@teleton
    Ik las ergens in een ander topic, dat Alamo van plan is de prepaid toll optie voor Fl verplicht te stellen.
    Kan je dus zowel door de sunpass lane als de cash lane rijden.
    Op de diverse Alamo sites heb ik er nog niets over kunnen vinden ook op de site van USAreisen nog niet.
    Ik weet dus niet hoeverre het waar is en per wanneer.

@Ta2 Gerrit
    Dat valt dan mee. Vorig jaar bij Dollar was het $ 7,50 p.g. bij een pompprijs ver onder de $ 3.

Knaapje

7. Top | #277
    Florida Superfanaat Teleton's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2007

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knaapje Bekijk Berichten
    Kan je dus zowel door de sunpass lane als de cash lane rijden.
    Ergens mis ik iets, je hebt dan toch nog steeds drie keuzes, cash, sunpass of Alamo? Of bedoel je misschien dat Alamo, in plaats van het huidige kentekensysteem waarbij je achteraf betaalt, een verplicht prepaid systeem in wil voeren? Kan me dat niet voorstellen, dan duperen ze alle (mini) transpondergebruikers.

Het huidige systeem van Alamo is als zodanig al verplicht. Iedere auto is immers geregistreerd. Je bent volledig vrij in de keuze om het te gebruiken. Cash betalers gaan door de cash lane, (mini) transponders en door de Sunpass-lane.

8. Top | #278
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@Teleton
    Je hebt op de weg 2 keuzes:
    Sunpass lane
    Cash lane waarbij als je een prepaid systeem toch je toll van je account betaald wordt (althans die mogelijkheid heb ik uit andere postings begrepen)

De betaling is of via Alamo of zelf, cash of transponder.

Ik begreep dat Alamo je nu wil gaan verplichten van hun eigen prepaid toll systeem te gebruiken, uiteraard tegen door hun vast te stellen tarieven en voorwaarden.
    Dit zou dus betekenen, dat je als huurder niet meer zelf kunt betalen, hetzij cash hetzij via transponder.

Maar misschien is het loos alarm.
    Gezien de reactie van Ta2Gerrit en de site van Alamo.com

Knaapje

9. Top | #279
    Florida Fanaat koenkamphuys's Avatar
    Ingeschreven
    May 2007
    Waddinxveen - Nederland... en Sebring, Florida

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teleton Bekijk Berichten
    Het huidige systeem van Alamo is als zodanig al verplicht. Iedere auto is immers geregistreerd. Je bent volledig vrij in de keuze om het te gebruiken.
    Zo werkt het bij Hertz ook. Je hoeft het dus niet vooraf op te geven, maar je betaalt een eenmalige "convenience fee" voor het gebruik van het systeem zodra je een keer door een tol bent gereden.

10. Top | #280
    Florida Fanaat JKG's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2008

Standaard Re: Autohuur: Alamo

Langs de Golf kwam ik weinig tolpoorten tegen, ze zijn er wel op i75 en i275, maar ik heb in TomTom aangegeven om die niet te pakken. Maar van Orlando naar Miami via de westkust is wel een beetje om, ben je wel zo 2 uur langer onderweg. Stoppen jullie ergens onderweg nog / bepaalde dingen die je aan die kant wil doen?

Forum Rechten