Welkom op het Florida Forum!

Dé grootste online community over Florida

•  » Heb je vragen over je vlucht, accommodatie of autohuur?
  •  » Wil je graag advies voor je reisschema?
  •  » Wil je graag anderen vertellen over je mooie Florida reis?

...dan ben je op het Florida Forum aan het juiste adres!

Ja, ik wil mij graag gratis aanmelden!

p.s.: Geregistreerde gebruikers zien ook nog eens veel minder reclameboodschappen!

Tip! Bouw je eigen Florida fly-drive
Reis met eigen huurauto en ontdek naast de bekende plekken ook charmante vissersdorpjes en verscholen eilanden.

Pagina 25 van de 100 EersteEerste ... 1523242526273575 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 250 van de 998

Onderwerp: Tolwegen / SunPass (deel 1 - afgesloten)

1. Top | #241
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

Standaard Re: Tolwegen

Als ik dit https://www.sunpass.com/pdf/MiniWebPDF_E.pdf lees, heeft dus geen zin op de airport of er dichtbij een transponder te kopen en weg te rijden. Het duurt minstens enige uren na activering voor je hem kan gebruiken.

Zijn er andere ervaringen?

Knaapje
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:55. Reden: fqe

2. Top | #242
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010

@ mattrob
    Hoelang duurt het ongeveer voordat je sticker actief is nadat je het kenteken en type auto hebt aangemeld?
    Wij landen in Miami en komen langs 1 tolpoort als we naar ons hotel rijden. Als ik de sticker op het vliegveld activeer kan ik dan het 1e tolpoortje al voorbij rijden via de sunpasslane of is het verstandig om daar contant te gaan betalen?

3. Top | #243
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Heb je al een sticker dan ? Je kan hem al gelijk activeren, zelfs zonder auto. Ik weet niet meer hoe lang het duurt voordat hij geactiveerd is ...
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

4. Top | #244
    Florida Groupie hrjhaan's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2010

Iemand neemt een sticker voor ons mee zodat wij de sticker al kunnen activeren voordat wij vertrekken. Ik had begrepen dat je dan alleen nog je kenteken en type auto door moet geven. Wij gaan dit voor het eerst proberen, dus hebben geen idee hoe dit werkt. Het enige onzekere is voor ons nog even het 1e tolpoortje. Herkent hij daar dan al ons kenteken of duurt het een tijdje voordat de sticker actief is op dat kenteken? Iemand die dat weet?
    Als het ons goed bevalt nemen we meteen weer een sticker mee voor de volgende keer.

5. Top | #245
    Florida Fanaat mattrob's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Toen ik dit hele verhaal uitzocht, kreeg ik van mede-forummer het volgende antwoord:

Sticker is ideaal, had hem al in NL. Meteen aangemeld zonder auto erin.
    10$ erbij en je hebt dan 14,95$ (inclusief de aankoop van de sticker).

Meteen opgeplakt in de huur auto en door de fastlane.
    Werkte meteen, zag een groen licht. In de vulla 's avonds meteen de auto erbij gezet en je zag ook meteen de eerste afschrijving. Ondanks geen auto boekt hij het toch af.
    Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, juli 2015, juli 2016, juli 2017, nov 2017, juli 2018, nov 2018 http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2018

6. Top | #246
    Moderator Njit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

6.35 x 7.62 cm dus (ik reken nooit in inches)

Ik denk niet dat het werkt als je het op een stukje glas plakt. Je ruit werkt als ontvanger.

INSTALLING SUNPASS MINI
    SunPass Mini cannot be hand-held or moved from car to car. It must be permanently mounted to the windshield or it won’t work, because the windshield acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield
    en een foto van zo'n ding:

Laatst gewijzigd door Njit; 03-02-11 om 10:44.
    Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/

7. Top | #247
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Hij hoeft niet direct op het glas geplakt te worden, dus een hoesje zou kunnen.
    ]6. Can I mount SunPass someplace other than the windshield?
    A: No. Unless SunPass is properly installed on the windshield, the SunPass in-lane equipment may not read it. Handholding or placing the SunPass Portable transponder on the dashboard may work sometimes, but will not work all the time. Transponders installed incorrectly or not at all may result in your failure to pay the toll, possible fines and the issuance of Uniform Traffic Citations. However, some vehicles have metallic oxide in the windshield, which may necessitate the transponder being mounted elsewhere.
    Als hij handheld ook zou kunnen werken, zou het in een hoesje zeker moeten werken. Hoewel ? Een eindje verderop staat dit weer;
    28. Do I mount my Mini Transponder to the outside or the inside of the vehicle windshield?
    [INDENT]A: The Mini Transponder must be permanently mounted to the inside of the windshield or it won't work, because the windsheild acts as an antenna. Once removed, the Mini will no longer function and cannot be reattached to the windshield.
    Dus dat wordt toch eerst even testen :-)
    Laatst gewijzigd door Michael66; 22-08-11 om 08:59.
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

8. Top | #248
    Florida Superfanaat
    Ingeschreven
    Oct 2004

@Ta2Gerrit.

Wat jij neerzet gaat over de transponder (kastje). De laatste postings gaan over de sticker en die schijnt niet te werken als je hem niet opplakt.
    De transponder zal in een hoesje wel werken. Hij zit normaal ook met een paar zuignappen vast en maakt dus geen kontakt met de ruit.
    Knaapje

9. Top | #249
    Moderator Ta2 Gerrit's Avatar
    Ingeschreven
    Sep 2004

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door debbus Bekijk Berichten
    misschien een hele domme vraag, maar kan je niet meer gewoon contant betalen???
    Nog wel, maar dat zal in de loop der jaren gaan veranderen (en het is lastig :mrgreen

@ Knaapje; ik had mijn post al wat ge-edit, maar in principe werken de transponder en sticker hetzelfde, dus vandaar mijn conclusie. Er zit gewoon een herkenningschip (denk aan de huisdierchip) in beide, die als het ware gescand wordt.

Een raam als antenne lijkt me ook wat vergezocht, maar het kan natuurlijk wel als een soort schotel werken, die het scansignaal "breder" opvangt.
    Maar of de sticker dan persé op direct het raam geplakt moet worden, betwijfel ik.

Ik moet toch nog contact opnemen met Sunpass en dan zal ik het eens vragen.
    Misschien morgen meer........:-D
    Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times...... Reisverslagen:DILLIGAF

AAA Member (All America Addicted) Mission Completed ! All 50 States Visited

10. Top | #250
    Moderator Michael66's Avatar
    Ingeschreven
    Dec 2004

Ter info hierbij een flyer van sunpass.com in pdf-formaat:

Klik op het plaatje

Florida '98, '00, '02, '03, '04, '05, '06, '07, '08², '09, '11, '12, '13, '14, 15²

Forum Rechten